2011.04.16. 15:41 | Szerző: -Ani-

Mindig van itthon kurkuma, picit szoktam tenni a húslevesbe, és azokba az ételekbe, amik akkor guszták, ha sárga a színük. Tökéletes helyettese a méregdrága sáfránynak. Az indiai konyha nagy előszeretettel használja, sok áldásos hatást tulajdonítanak neki, de még erről nem hallottam, amit az újságcikkben olvastam. Mindenesetre örülök neki, erősíti a hitemet „a fűben-fában” levő gyógyhatású szerek iránt:
”Újjáépíti az agyat a kurkuma. A sárga színű ázsiai fűszer, a kurkuma egyik fő vegyülete képes idegsejteket ellátó útvonalakat helyreállítani. Ha a kurkumin nevű szert az agyvérzés után egy órán belül megkapták a kísérleti állatok, sokkal kevésbé roncsolódott agyukban a mozgásért felelős idegrendszeri központ. Ember esetében a kutatók szerint ez három óra. Állításuk szerint, ha a különleges vegyület gyorsan szétoszlik az agyban, segíti az idegsejteket a túlélésben.” Szeretem a tejet, bögréből tűzforrón, hosszú üvegpohárból pedig hidegen inni. Fordítva nem megy. :) A tejecskének is van rengeteg jó hatása. Többek között, csökkenti a daganatos megbetegedések kialakulásának kockázatát: „Amerikai és új-zélandi tudósok kutatásai megerősítették, hogy a rendszeresen tejet ivó gyerekek 40%-kal kisebb eséllyel lesznek felnőttkorukban bélrákosok. Az 55 évnél idősebb nőknél pedig 47%-kal kevesebb rákos megbetegedés fordult elő, ha kalciumban gazdag tejet ittak rendszeresen.”
Ha van egészség, akkor van jókedv is, lehet jókat nevetni! Szeretek nevetni, és szeretem magam körül a vidám embereket. Azt is tudtam, hogy gyógyító a nevetés, de ezt nem, amit most olvastam róla: „Öt éven keresztül vizsgáltak lábszárfekélyes betegeket, és bebizonyosodott: számukra a legjobb orvosság a nevetés. Kutatók szerint a szívből jövő kacagás erőteljesen mozgatja a rekeszizmokat, fokozza a vérkeringést, így gyorsítva a gyógyulást. Angliában ezért arra kérték a kórházi nővéreket, hogy meséljenek vicceket, és évődjenek a betegekkel. De korábbi vizsgálatok azt is bizonyították, hogy a nevetés csökkenti a szívbetegségek kialakulását, csökkenti a magas vérnyomást és a magas koleszterin szintet is. Napi harminc perc jókedvvel a cukorbetegek gyógyszereit is csökkenteni lehetett."


 

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr502831219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laci bá · http://fuziklac.wordpress.com/ 2011.04.16. 17:13:41

Hát én baromi nagyokat röhögök, de amit írtál, mind végigkóstolt. De attól még lehet igaz. Hisz még vagyok! :-)

-Ani- 2011.04.16. 19:13:06

@laciba59: No, igen... Apukám is jókat röhögött, vicces ember volt.... és mégis cukros, és érrendszeri beteg. Kinél, hogy és mi működik. :)

jazoli 2011.04.16. 21:41:05

Tényleg drága a sáfrány? Sosem figyeltem melyik fűszer mennyibe kerül. Azt hittem mind aranyáron van:)

szittyazoli 2011.04.16. 23:28:40

@-Ani-: Mi eddig nem szerettük ezt a kurkumát, de most már fogjuk...:) (a tejet nálunk is nyomják a srácok víz helyett is,- bár amit mi veszünk az szerintem az is - röhögni is szoktunk.)

A sáfrány tényleg a világ egyik legdrágább fűszere, de csak most néztem meg a wikipédián miért is? mert a növény bibéje a tulajdonképeni fűszer. Virágból bibét gyüjtögetni meg azért csak-csak strapásabb mint mondjuk lapulevelet tépkedni.
(@jazoli: az ára nem tűnik fel, mert akkora zacskóban vesszük mint a többi fűszer, de azér a 400 körüli árért zacsiban max 4-5 levélke illetve most már tudom bibécske található)

...ja és laci bá! Ha még nem tudtad... olvasom a sáfrány nagyon jó infarktus megelőzésére. (akkor nyomatom majd a korkumát is meg a sáfrányt is - Te meg röhögj rajtam, és attól gyógyulj légy szi'!)

Ide teszem, a wikipédiás linket - érdekes, érdemes elolvasni (Pl. Mátyás korában mi is nagy sáfrány termelők voltunk)

hu.wikipedia.org/wiki/S%C3%A1fr%C3%A1ny
süti beállítások módosítása