2015.11.25. 23:06 | Szerző: -Ani-

Olvastam, hogy több Somogy megyei általános iskolában tantárgy lett a befőzés. Lekvárt és savanyúságot készítenek a diákok, amivel még pénzt is keresnek. A gyerekek a főzési idényhez igazodva és a helyiektől "összedobott" gyümölcsökből, zöldségekből, régi receptek alapján készítik a finomságokat. Télen gyertyát öntenek, szappant főznek és a befőttekkel együtt árusítják portékáikat a helyi vásárokon. A bevétel az iskola bugyellárisába kerül... Szuper! Máshol is be kéne vezetni. :-)
Idestova hét éve blogolok, aki olvas tudja, hogy "nagy lekvárfőző" vagyok. Eme tudásomra én nem az iskolában tettem szert, anyósomtól tanulgattam az alapokat, majd sok mindenre magamtól, kísérletezgetve jöttem rá. De sütiknél is van, hogy szakácskönyveket lapozgatva, vagy a neten sok receptet átnézve, készül el az én egyéni süteményem... kicsit innen, kicsit onnan, aztán ahogy sikerül. Igen, volt olyan, ami a szemétben végezte... de kinek nincs.. :-) Amikor én diák voltam, akkor gyakorlati óráink voltak. A fiúk nyáron a "gyaki kertben" megtanultak ásni, kapálni stb. mi lányok ültetni, gazolni... Jaj de utáltuk!! A gyakszi tanárnőnket, szegény Eszti nénit csak Parasztnak hívtuk... már nem tenném! Télen a fiúk műhelyben dolgozgattak, madáretetőt készítettek, csavarmenetet vágtak, fúrtak-faragtak. Mi lányok hímezni, horgolni, kötni és azsúrozni tanultunk. Ez nagyon tetszett, szerintem sokan látjuk hasznát az életben. A mi gyerekeinknek már dráma órák vannak, és hasonló marhaságok, semmi gyakorlati dolgot nem tanulnak. Látom saját gyerkőcömön, ha az apja nem ér rá vele foglalkozni, bizony semmit nem tanul meg, amire egy pasinak azért szüksége lenne az életben. A lányoknál is ugyanez a felállás, ha a mama nem tanítja, akkor a háztartási munkákhoz gőzük sincsen..
Én szívesen megosztom minden tudásomat majd a menyeimmel, és hőn vágyom arra, hogy megéljem még azt, hogy az unokáimat is tanítgathassam. :-)


Egy hónappal ezelőtt bűvészkedtem utoljára, fahéjas, szegfűszeges körtelekvárt főztem. Valami fantasztikus finomra sikerült! :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr368115090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Katici 2015.11.27. 09:21:01

Te nagyon ügyes vagy Ani!!!! Ránézni is jó!

Befőzés, mint tantárgy, nem rossz ötlet :)
Mi, a munkahelyen, a régi szép időkben ;-), továbbképzés keretében szilvalekvárt főztünk. Jó kis lehetőség volt csapatépítésre...és a produktumot megettük a későbbiekben ill. ajándékoztuk az orvosoknak (hálapénz helyett), akik kedvesek voltak, sokat tettek a gyerkőceinkért. Nagyon örültek neki.
Sajnálom, hogy ez az idő elmúlt :(

-Ani- 2015.11.27. 12:20:14

@Katici: Köszönöm! :-)
Hű pedig az a szilvalekváros csapatépítő tréning nagyon jó ötlet! És a dokiknak ajándékba... az még jobb! Kár, hogy már nem.... mindenhol így kéne. :-)

Megvalósító Macska · http://megvalositas.blog.hu/ 2015.12.01. 14:28:27

Ez a tantárgy/tréning engem is érdekelne :)
süti beállítások módosítása