2014.05.19. 13:43 | Szerző: -Ani-

Szombaton meghívást kaptam a nemeskocsi Magtárba, Illés Erika szobrászművészhez. Rendszeres olvasóim talán még emlékeznek azokra a tavalyi bejegyzéseimre, melyekben a képzőművészeti kurzusról írtam, és aminek egyik tagja voltam. (Fiókám cikke erről) Erikával, azóta is szoros barátságban vagyok. Szombat délutánonként Erika műtermében a gyerkőcöké a terep, foglalkozásokat tart a kis tehetséges „művészpalántáknak”. Ezen a napon viszont nagy meglepetésben volt részük, mert Tóth Csaba festőművész, a Nyugat-magyarországi Egyetem oktatója tartott előadást a Vas megyében élő festőművészekről, a huszadik század elejétől napjainkig. A festőművészeket kivetítőn az általuk megfestett, rajzolt, önarcképük alapján mutatta be, hangsúly a portréábrázoláson volt, és „dióhéjban” ismertette meg velünk életük fontosabb állomásait. Hangulatos, kellemes jó egy órás előadás volt, melyet a legkisebbek is pisszenés nélkül, élvezettel hallgattak.

Utána a mester megnézte a gyermekek munkáit, akik kíváncsian várták a véleményt, és szerényen, irulva-pirulva örültek az elismerő szavaknak.
Majd egy sütizgetős, pogácsázós, kávés-teás, kedélyes beszélgetés következett. Olyan jól sikerült ez a délután, hogy a végén Tóth Csaba, Baki Orsolya rendezvényszervező és Erika megállapodtak egy újabb időpontban, két hét múlva ismét lesz egy előadás, ráadásul úgy, hogy közben a gyerekek portrét fognak festeni. Természetesen én is ott leszek! :-)


Erről a csodáról most értesültem: Vas Megyei Művészeti Panteon ajánlom figyelmetekbe, remélem mielőbb alkalmam nyílik, és a kiállítást megnézem.

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr506180805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása