2014.03.12. 16:00 | Szerző: -Ani-

Tele van a világ naiv emberekkel, akik nem veszik észre, vagy ha igen, akkor későn, hogy becsapták. Nap, mint nap csalódnunk kell, mert minden a pénzszerzés körül forog. Képtelenség találni gyógyítót, aki nem kapcsolja össze tevékenységét valami „csodaszer” forgalmazásával, aki „hirdeti az igét” rögtön valamilyen könyvet, CD-t akar eladni neked, azt hiszed önzetlen emberrel állsz szemben, akiből dől a jóság, tanítás és mégis csalódni fogsz. Miért? Mert kapzsi világban élünk, pénzért eladó minden, a politika, az egészség, a vallás, lassan jobban megéri szkeptikusnak lenni. Nézzünk csak szét a nagyvilágban, újságokban, interneten, televízióban, mindenki egészséget, örök fiatalságot, gyógyulást, jólétet ígér, árul. Hogy is van ez? Végül is már nem szabadna betegnek lennünk, nem szabadna rákban meghalnunk, hisz mindenre megtalálták már a csodaszert! És van, aki azt meg is vette, nem biztos, hogy meggyógyult, de egy tapasztalattal gazdagabb lett, és nem bántja a lelkiismeret, hogy nem tett meg mindent. Az is valami…Hm… Anya mondta egyik nap, hogy ember legyen a talpán, aki engem be akar csapni. Persze, mert minden hülye saját kárán tanul, így jártam nemegyszer én is, szóval megfizettem a tanulópénzt, de nem hiába, mert megtanultam kételkedni, időt kérni, és rögtön keresni a miérteket, utolsó percig halogatni a döntéseket. Higgyétek el ez nem rossz taktika. Az empátiás készséggel nem éppen születünk, azt meg kell tanulni, az évek során szerzett tapasztalataink által. Erre lehet az ember fogékonyabb, hamarabb leesik a tantusz, és lehet örök balek, de ez már a saját trehányságából fakad. Ezt használják ki a csalók is, hisz ezzel az empátiás készséggel operálnak, gesztusainkból, elejtett mondatainkból építkeznek. Halandó embernek mindig résen kell lennie, mert „megvezetnek” úgy, hogy csak nézel a végén, mint Rozi a moziban! Vegyük csak a kereskedelmi adókon praktizáló tisztánlátó és hasonló sarlatánokat, ezt nem szabadna megengedni, tevékenységük káros, engedéllyel csalnak, hazudnak! Hány botor ember telefonálgat nekik, a jobb élet reményében, hányan esnek pofára, amikor ezután megkapják a telefonszámlát, és a várva várt jó dolog elmarad. Van, aki megrendeli a "brit kutatók" által kikísérletezett, svájci gyógyszergyár gyártotta tuti terméket jó drágán, amiből persze több dobozra is szükség van, a hatás eléréséhez, aztán ha eléggé hisz benne, akkor hat az anyag, ha nem, akkor így járt. Ismeritek a placebo hatást? Az agyunkkal sok mindent eltudunk érni, de akkor minek ehhez a svájci gyógyszer? Eladják a fogyókúrás „leolvad rólad a zsír” tablettát, de a biztos hatásért jó, ha speciális étrendet alkalmazol, esetleg mozogsz is, és voilá már meg is van a várva várt eredmény! Nem a tablettától! A speckó étrendtől, és a mozgástól, a többi csak smafu, megint hizlaltad az okos csalók bankszámláját! Hiszek az agyunk erejében, a hit erejében, az általuk bevonzott teremtő energiákban, mert ez bennünk mind megtalálható! És fejleszd az ismereteidet, nem kell ahhoz orvosnak lenni, hogy felmérd, megtanuld, mire van szüksége a szervezetednek, és minek a hiánya milyen betegséget okozhat, ez a tudás már fél egészség. Megrendeltem a csodaszert (tanulópénz), nem használt, beállítottam egy diétát, és rögtön csökkentek az ízületi fájdalmaim. Bemész a fitotékába megveszel egy-két zacsi gyógyteának valót, ha utána olvastál tudod mit kell, ha nem kérdezel, és megint ott van egy másik fél egészség. Meghallgattam egy nagyon szimpatikus orvos néhány előadását a neten, éppen ezekről a dolgokról, azt mondtam magamnak „ez a pali egy Isten”, őszinte, önzetlen. Megnéztem egy Friderikusz műsort, ahol Ő volt a vendég, és arró szólt, hogy milyen „tökös legény” hisz a „gyógyszermaffiával” vette fel a harcot. Aztán jött a kíváncsiságom… kicsit utánanéztem az évek során felgyülemlett róla megírt cikkeknek. Neee! Ő is? Könyvei jelentek meg, ez rendben, bolthálózatot üzemeltet saját nevével, bio kozmetikai készítményeket, vitaminokat árul (nem ingyért), hatalmas vagyonra tett szert, a szcientológia elkötelezett híve. Hoppá! Falak, falak, bármerre nézek mindenütt ezekbe a falakba ütközöm! Elmentünk az országszerte jó hírű, nagy hírű csontkovácshoz. Tényleg fantasztikusan jó, amikor helyére ropogtatja a csontokat, nem két fillérért, aztán nem jó, amikor asszonya fizetéskor kezedbe ad néhány teát, fiolát, ami állítólag a kúra része szintén nem két fillérért. (De hát én masszírozásra jöttem!) Udvariasságból nem mondtam nemet, én hülye, hisz anno tagja voltam a nagy hálózatépítő vitamin cégnek, aminek a termékeivel most engem boldogít. Aztán a csontkovácsolást felváltotta a lávaköves masszázs, volt oxigénkezelés, a végén nem fájt semmim csak a pénztárcám, próbálták elmagyarázni, hogy havonta jót tennének a kezelések, sőt hetente egy alkalom lenne a leg ideálisabb. Persze hogy nem járok! Krőzusnak kéne lennem, és önzőnek, mert a család minden pénzét magamra költhetném ezen az egészségklinikán. Hallom a kérdéseiteket! Meggyógyult a derekad Ani? Hooogyne! Egy hónap elteltével újra fájt, fáj. Leszűrtem ebből is a tanulságot, egy évben egyszer-kétszer egy kiropraktőr kezelés jót tesz, de a "szerencse élvezet" teákat, fiolás izéket tartsák meg maguknak, helyette jó kis rozmaringos kenőcsös masszírozgatás Apcival, és mozgás, pici jóga, torna és már kész is a varázslat. Egy doktor bácsi azt mondta: két ember típus van, a derékfájós, és a nem derékfájós, enyhíteni lehet, vigyázni rá lehet, tünetmentessé tenni lehet, igazán megszüntetni nem lehet, bármikor előjöhet. Szóval azért ez a sok szöveg, mert próbáltam érzékeltetni, hogy mindannyiunkban ott lapul a naiv áldozat, és a varázsló is, ha jól figyelünk, és bővítjük az ismereteinket, akkor az utóbbi kerekedik felül. Zsebben marad a forint, és ha jól kufárkodunk az élet adta lehetőségeinkkel, a hozzáadott tudással, boldogan élhetünk, míg meg nem halunk. :-)

brit tudósok.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr765855781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása