2013.06.11. 08:00 | Szerző: -Ani-

Talán egyetlen táplálékunkról sem vitáztak annyit a tudósok, mint a tojásról. Van, aki teljesen eltiltaná egy bizonyos kortól az embereket a fogyasztásától, van, aki épp az ellenkezőjét állítja, és fogyasztását szorgalmazza. Fantasztikus amúgy, hogy mit tud a tojás, nézzük csak:
Jó a szemre, a tojássárgája két olyan vegyületet is tartalmaz, luteint és zeaxantint, amelyek csökkentik a szürke hályog és a szemfenéki meszesedés veszélyét. Rengeteg B17 vitamint tartalmaz, amiről nemrég olvastam egy cikket, hogy elhallgatták, és milyen jó a rák megelőzése ellen. De ez a vitamin javítja az idegfunkciókat, gyulladáscsökkentő, előmozdítja a boldogsághormonok ( szerototnin, és dopamin) képződését. A tojás ként tartalmaz, ami kén-hidrogénné alakul, ez a máj megfelelő működéséhez, az egészséges bőrhöz, hajhoz és körmökhöz elengedhetetlen. Ideális az izomzat építéséhez a magas fehérjetartalma miatt, sőt ha fogyókúra alatt reggelire tojást fogyasztunk másfélszer annyi súlyfeleslegtől szabadulunk meg, mint azok, akik nem esznek tojást. Én nagyon szeretem a tojást! :)

egg yolk.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr925330482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ilds. 2013.06.11. 08:21:28

Nagyon szeretem a tojást! Minden formájában elég sűrűn készítek! Imádom! :)
süti beállítások módosítása