2013.05.02. 07:32 | Szerző: -Ani-

A cikket olvasva mi juthatott rögtön az eszembe? Saját magam! Mert én sem vagyok sosem megelégedve magammal. Anyika ilyenkor a tükör elé állít, és irgum-burgum jól leteremt: - Nézd meg magad, hol van .....stb..... megver a Jóisten meglásd, csak elégedetlenkedj! Hm... Aztán ma reggel találtam ezt a cikket, ím a bizonyíték, hogy nem csak én vagyok ezzel dologgal így.

„A világon élő nők több mint 54 %-ának a legnagyobb kritikusai saját maguk – legalábbis ez derül ki egy kísérletből. A nők nem olyannak látják magukat mint ahogy mások őket. 672 millió nő van így szerte a világon. Erre a problémára világít rá a Dove legújabb filmje.

Egy FBI-os fantomkép-rajzolót, törvényszéki grafikust kértek fel, hogy készítsen a saját módszere alapján rajzokat a hölgyekről. Gil Zamora a Compositure módszerével 28 éve alatt már több mint 3000 vázlatot készített.
A filmben hét függönnyel eltakart nőről, kizárólag a saját jellemzésük alapján készített rajzokat. A kísérlet előtt minden hölgyet megkértek arra, hogy találkozzon egy idegen emberrel, de nem mondták meg nekik, hogy miért. Zamora így előbb a saját elmondásuk, majd pedig az idegen személy első benyomása alapján készítette el a vázlatokat.
Az idegen szemszögéből készített rajzok többsége a hölgyek sokkal szebb, boldogabb és gyakran pontosabb portréját jelenítette meg, megerősítve a tényt, hogy a nők saját magukat helyezik nyomás alá, amikor a külsejükről, a szépségükről kérdezik őket. A legmeghatóbb pillanat, amikor ezzel szembesülnek és a két eltérő vázlatot meglátják. Volt, aki elsírta magát.”

“Amikor felkérést kaptam, hogy szerepet vállaljak a Dove kísérletében, nem számítottam rá, hogy a két különböző vázlat-portré ennyire különbözik majd egymástól” – mondta Gil Zamora törvényszéki grafikus. ”Ami igazán nyomott hagyott bennem, azok a hölgyek érzelmi reakciói voltak, amikor megtekintették a két különböző leírás alapján készített rajzot egymás mellé függesztve. Ezen bátor nők közül szerintem sokan ráébredtek arra, hogy a külsejüket illetően mindeddig egy torz önképpel rendelkeztek, amely jelentős hatást gyakorolt az életükre is.”  

/Forrás: Hír.ma Violetta/

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr225260802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kéttojásos 2013.05.02. 17:15:04

A naplemente is olyankor a legszebb, ha szabálytalan felhők borítják az eget, mert csak így mutatkozhat meg az a sok szín, amelyből az álmok és a versek születnek.

Paulo Coelho
süti beállítások módosítása