2013.01.25. 19:13 | Szerző: -Ani-

Múlthét végén vettem egy jó nagy csomag kelbimbót. Tettem belőle levesbe stb., aztán azon gondolkodtam, hogy befagyasszam, vagy csináljak belőle valamit. Majd megszületett a fejecskémben a "nagy recept", direkt nem is kapcsoltam be a gépet, nem lapoztam fel szakácskönyvet, saját fejem és ízlésem követve készítettem el....
A tészta: 25dkg lisztben elmorzsoltam 10dkg margarint, majd hozzákevertem egy tojást, egy csipetnyi sót, és három evőkanál hideg vizet. Jól összegyúrtam, egy órára betettem a hűtőbe. /ez "eredeti"recept./
quiche1.jpgAmíg a tészta pihent, egy nagy fej hagymát vékonyan felkarikáztam, majd egy csomag "fekete erdő" sonkát, egy szép szelet császárszalonnát apró csíkokra vágva, pici olajban elkezdtem sütni, hozzáadtam a hagymát, majd amikor üvegesre és szép pirosra sült félre tettem. A kelbimbókat megtisztítottam, megmostam, pici víz, só, margarinnal megpároltam. A tésztát belenyújtottam a vajjal kikent sütőtálba, és belesimítottam a hagymás, szalonnás keveréket.
quiche2.jpgA kelbimbókat félbevágva helyeztem el, szépen sorban a szalonnás cucc tetején..
quiche3.jpgÖt tojást felvertem 2dl tejszínnel, és egy csipet sóval, reszeltem bele szerecsendiót, frissen őrölt borssal megszórtam, majd belekevertem kb.:15dkg reszelt gouda sajtot, és betettem a sütőbe közepes lángra sülni.
quiche4.jpgNem mértem az időt, amikor ilyen piros lett, és kicsit megkeményedett a teteje, akkor vettem ki.
quiche5.jpgA felszeleteléssel várni kell, minél tovább áll, annál finomabb, annál kevesebb levet ereszt. Családomnak ízlett... én nem rajongok igazán a kelbimbóért... :)

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr275043804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ilds. 2013.01.26. 11:33:54

Hú, de finom!!! Szeretem az ilyesmit, kelbimbót is, csak sajnos szinte nem is veszek, család nem szereti... egyik nap vettem egy kifőzdében egy adag rakott kelbimbót... :) de fogok venni ahogy te, és ezt megcsinálom! Nagyon finom ahogy leírtad, a képektől csorog a nyálam... :)

chanson 2013.01.26. 20:56:07

Ez nagyon jól néz ki... nyamm...

.Lobelin. 2013.01.27. 07:59:40

nagyon jól néz ki!:) tuti elkészítem, imádjuk a kelbimbót:)

nemiswan 2013.01.29. 18:37:05

Ezt egyszer kipróbálom,jól néz ki :)
süti beállítások módosítása