2012.12.21. 07:10 | Szerző: -Ani-

Hülyére dolgoztam magam tegnap, ráadásul akkora ökör vagyok, hogy a jól bevált Jar gránátalma vérnarancs, mosogatószer helyett mást vettem, és most szenvedek. Kiszáradt a kezem, olyan mint egy reszelő, letörtek a körmeim.... sikítok! Mindjárt elvágtázok venni. Hetvenkétezerszer mosok kezet, és mosogatok főzés és előkészítés közben, ilyenkor nem használhatom a mosogatógépet, és szappant sem.... ráadásul szeretek "pacsálni", mosogatni. Kénytelen voltam gumikesztyűben bénázni.. A szentesti menüt készítettem elő, vagyis egy részét. Aszalt szilvával és sajttal töltött pulykamell, meg más, egy kis cordon bleu pulykamellből, Ani módra. Ez csak egy része lesz, mert rántok pontyot, tonhalfilét és "sima" pulykamell szeleteket, mindenből egy kicsit, mert ki ezt, ki azt szeret. No, visszatérve az aszalt szilvás pulykacicire, mindig előre elkészítem olyanra, hogy már csak rántani kelljen. Ez azért jó, mert elvileg bármikor megcsinálhatja az ember, akár egy hónappal előre. Kiklopfolom folpack alatt a husit, szép nagy, vékony szeletekre, ezzel a módszerrel bármilyen husit tetszés szerinti vékonyra lehet verni, nem szakad el, és a lényeg.... nem fröcsköl!
klopf.jpgNem csak aszalt szilvás lesz, készült gépsonkával, füstölt sajttal, és uborkával töltve. Kétféle sajttal dolgoztam, füstölt és trappista, azt tettem az aszalt szilváshoz is. Az összes husit, (a natúrt majd mielőtt kirántom) először mustárral bekentem, frissen őrölt borssal megszórtam, nagyon finom lesz, nem "vad, pulyka ízű". Majd szépen ráhelyeztem a husira, a sajtot, az aszalt szilvát, és szorosan feltekertem, alufóliába csomagoltam, azt is jó szorosan, légmentesen. Én csíkokra vágom általában a sajtot, végül is mindent, mert így még a kisebb husikban is kényelmesen elférnek.
480.jpgfóliás.jpgMajd a fóliás csomagocskákat forrásban lévő vízben megfőztem, pár perc kell neki, mert ez csak arra szolgál, hogy fixálja a tölteléket és a husit, sokkal könnyebb lesz panírozni. Nem beszélve, hogy milyen frankón összeérik.
forr.jpgMiután kivettem a vízből, szűrőben hagytam lecsöpögni, kihűlni. Végül szépen ki kell csomagolni, egy mélyhűtőzacsiba, vagy dobozba be kell tenni, és mehet a fagyasztóba.
csepeg.jpg 24.-én reggel kiveszem, délután csak egy röpke panírozás, beugrik az olajba, és már ripsz-ropsz kész is van. Nem kell hústű, nem fog szétesni, nem megyek fejjel a falnak mérgembe mert órákig tökölni kell vele.Elkészült a karácsonyi narancsos, vörösboros, rumos, gyümölcsös, meggyes krampampuli szerűség, ötliteres üvegben érik a spejzban. Közben a Gábornál fűtök, mert négy hónap után éjjel érkezik. :) Tekla este jön Gézuval, sajnos neki így jött össze, szenteste már nem lesz itt, dolgozik. Kocsonyát is főztem, Apci és Gábor kedvence, egész éjjel főtt, most szűröm le mindjárt. Ez azért jó dolog, mert megfogják, beviszik és eszik, én pedig nyugodtan tudok sütögetni, nem zavarnak a konyhában. Ó de jó lesz már ha kedd lesz!!! :) Nemsokára átvedlek cukrászba.... karácsonykor meg mosónőbe.... kinézetileg. Azért igyekszem, hogy ne így legyen..... végül is ha visszaolvastam, amit most ide leírtam..... hm... egy szakácsnő naplójából. Nem kötelező, ha nem szeretném, nem csinálnám.... a süti sütést, nagy főzőcskét nem szeretem.... csak azokat, akik örülnek neki, de őket nagyon!! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr234975694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemiswan 2012.12.21. 12:54:27

Nagyon jól néz ki,köszi az ötletet! :)
Pusszz

Törzsvendég:-) 2012.12.21. 14:14:40

Drága Ani!
Köszönöm az ötletet,most csináltam meg, csak csirkemellből sajttal sonkával,meg karajból lilahagymával szárazkolbásszal sajttal töltve,majd szenteste rántom ki és rád gondolok közben:).

-Ani- 2012.12.21. 14:48:14

@nemiswan: @Törzsvendég:-): Jaj nagyon örülök lányok, hogy kicsit segíthettem! Puszi Andi! Biztos szupi lesz én is szoktam karajból készíteni. Szenteste most már ha esszük én is rád gondolok! Puszi :D

.Lobelin. 2012.12.22. 12:08:21

ez mekkora ötlet!!:) kipróbálom... ha holnap csinálom meg, akkor már nem kell lefagyasztani, ugyi?:) Ani, a mustár meg az aszalt szilva nem ütik egymást?

-Ani- 2012.12.22. 23:00:32

@.Lobelin.: Akkor már ne fagyaszd. Szerintem nem ütik, mert annyira beszívja a husi.... amúgy se sokkal kell megkenni, csak amit az ecsettel felviszel. :)

.Lobelin. 2012.12.24. 20:30:56

@-Ani-: háát, ezt még gyakorolni kell... :)
süti beállítások módosítása