2012.01.28. 16:54 | Szerző: -Ani-

Nyáron a friss, illatos füvek csokorba kötve illatosítják a lakást. Télen is készíthetünk finomságokat, kellemes melengető illatokkal. Az illóolajokról sokat írtam már. Arról viszont még nem, hogy tehetünk pár cseppet gyertyaöntéskor a forró viaszba, és már is csodálatos illatgyertyát gyártottunk. De kiválthatjuk a boltban kapható légfrissítő sprayket, házi készítésűvel.
80 csepp bergamottolaj (szagtalanít)
60 csepp levendulaolaj (rovarűző, fertőtlenítő és nyugtató)
30 csepp citromolaj (rovarűző)
Az illóolajokat össze kell keverni egy befőttesüvegben, hagyni kell érni egy egész napon át.Másnap hozzáadunk 25 ml tiszta szeszt, alaposan keverjük össze és hagyjuk állni 48 órán át. Ezután öntsük fel 25 ml desztillált vízzel, jól rázzuk össze, tegyük bele egy szórófejes flakonba. Voilá, kész is a saját készítésű, fincsi légfrissítőnk!

Szeretem a potpourrikat is nagyon! Itt aztán mindenki kiélheti az „illat fantáziáját”. Ha a mutatós száraz kompozíciónk elvesztené az illatát, nagyon jól lehet egy pár csepp illóolajjal „fel tuningolni”.
Hálószobába lehet készíteni nyugtató potpourrit:
citromkóró, rózsaszirom (450 ml, kb. két csésze)
körömvirágszirom, legyezőfűernyő, levendulavirág, kamillavirág (225 ml, kb. egy csésze)
angyalgyökér (25 g)
íriszgyökér (60 ml, kb. négy evőkanál)
Az enyémek közül a hálószobai így néz ki..


Én ma pomandert készítettem Marci szobájába.
Egy narancs héjába szúrjunk be szegfűszegeket, köztük helyet hagyva, hogy a narancs összetudjon zsugorodni. Ha kész, íriszgyökér és fűszerek – fahéj vagy jamaicai szegfűbors – keverékébe. Fel is lehet függeszteni selyemszalaggal körbehurkolva, illatát nagyon sokáig megőrzi.
Nem tettem rá szalagot, narancshéjra ültettem...





 

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr823963953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egybaranyai 2012.01.29. 05:15:14

Ilyen narancsot ajándékba kaptam,és kis fehér csíkokban van a szegfőszeg beszúrva ,nagyon ötletes :)
süti beállítások módosítása