2012.01.18. 07:00 | Szerző: -Ani-

Tegnap jött a telefon, Marcus hívott a koleszból, hogy nagyon fáj a torka. Érte akartam rögtön menni, de azt mondta vár vele még egy picit, beszedi amiket a "segélycsomagba" tettem, és csak ha lázas lesz akkor menjek érte. Hm... Rendes gyerek, iskolába akar menni. :) Én pedig itthon aggódom, főleg a járvány miatt, közösségben amúgy is olyan gyorsan jön a baj. Mindig van valami, én már két napja kosmodisk-el járkálok, annyira fáj a derekam..... korral jár. :) 

Kicsit felfrissítettem az emlékezetem házi praktikákból torokfájásra, elővettem minden füves könyvet, pár dolgot megosztok veletek, soha nem lehet tudni bármikor jól jöhet:

Sósvizes, borsikafűves vagy zsályás öblögetés. Meleg kamillás borogatást a torokra, enyhíti a fájdalmakat, de egy tojás sárgája kikeverve jó fehérre egy kanál mézzel, felöntve forró tejjel, majd lassan kortyolgatva szintén áldásos. Köhögés, torokfájás csillapítására kitűnő gyógyír még a kakukkfű tea, baktériumölő, fertőtlenítő hatású. A lándzsás utifű szirup a fiókám kedvence, szerintem sok kis csóka szereti. Szénsavas italt, erősen fűszerezett ételeket, forrót, vagy hideget kerülni kell!
Olvastam egy nagyon vicceset: Népi gyógyászatban volt egy olyan hiedelem, hogy elmúlik a torokfájás, ha „fáradt harisnyával” bekötik a torkot. Hű, a nemjóját! Csak nem „büdös zoknira” gondoltak?! Szegény betegek! :)


 

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr653520339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jazoli 2012.01.18. 13:01:28

Én ezt a harisnya dolgot azért hanyagolnám :)

egybaranyai 2012.01.19. 21:50:38

Én is kihagynám a büdös zoknis borogatást :) De a hagyma teát ajánlani tudom,nekem bevált .Kevés cukrot pirítunk,majd felengedjük vízzel,és 1 fej hagymát felaprítva belefőzünk .Köhögésre ajánlott :)
Jobbulást mindkettőtöknek ! :)
süti beállítások módosítása