2011.07.04. 21:25 | Szerző: -Ani-

Kicsit hülye időnk volt, elég sok rendezvény, amit kinéztünk elmaradt. Gond egy szál se, azért találtunk programot, és persze kiolvastunk egy tonna könyvet! :) Gondoltuk, ha már a szomszédban van, illene bekukkantani az Ifjúsági Centrum területére, szétnézünk egy kicsit, és egyúttal megnézzük a Dinó kiállítást, amiről a neten már olvastam. Jó kis kiruccanás volt. Ma a centrumról teszek be néhány fotót, holnapra beszerkesztem a dinókat. Rengeteg a kép, nehéz válogatni.
A zánkai úttörővárost hivatalosan 1971-ben adták át, életemben akkor menetem először táborba Balatonfenyvesre. Hű de rég volt! :) A ’80-as években elsősorban képzőművészeti, sport és környezetvédelemi szaktáborok valamint a hátrányos helyzetű gyermekek üdültetése folyt itt. Országos és nemzetközi rendezvényeknek, versenyeknek valamint nemzetközi táboroknak adott otthont. A rendszerváltás után jó darabig csak „lepusztulni” láttuk kívülről, végül egy nagyon jó döntés során az egykori úttörőváros állami tulajdonban maradt. 1996. szeptember 1-től Zánkai Gyermek és Ifjúsági Centrum, Oktatási és Üdültetési Közhasznú Társaságként szolgálja a magyar gyermek- és ifjúsági turizmus, oktatás és sport ügyét. Gyalog mentünk be, nem autóval, hogy jól bebarangolhassuk az egészet. Tényleg nagyon szép, igazi izgalmas paradicsom a gyermekeknek.

Ebben az édes kis parasztházban gyermekek képzőművészeti alkotásait néztük meg. Ugye milyen helyes kis ház?
Legtöbb alkotás 13 éves gyerkőcök munkája.






Felettünk a 71-es út...

A centrum vasútállomása a régi idők hangulatát őrzi :)
Bármerre nézünk gyönyörű, ápolt park...

Apciék a kikötőben gyönyörködtek...
nem sokáig, mert már dörgött az ég...
a strandról is igyekeztek befelé...
kicsit megáztunk mire a parkolóba kiértünk.


Szupi volt! Nagyon tetszett! :)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr413039214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ildsisy 2011.07.05. 09:05:29

Nekem is tetszik minden itt nálad, jó, hogy fotózol is. Zánkát belülről soha nem láttam, mindig csak átutazóban vagyok... :)

szittyazoli 2011.07.05. 12:40:29

egyszer majdnem oda lettem delegálva egy hónapos jutalom üdülésre. valamikor úgy 1974 környékén "a kimagasló" úttörőmunkám alapján - de aztán iskolaigazgatónk közbenjárására a tsz agronómusunk fia utazott...
nagyon szépek a képek. főleg a gyerekek munkái. :)

...ezek ott sárkányhajók?

-Ani- 2011.07.05. 15:12:53

@ildsisy: Köszönöm, hát még ha a fotókat nem kéne "leszerkeszteni" kicsire! :) @szittyazoli: Ej, pedig szerintem minden gyerkőc álma volt Zánka. Szépek bizony a gyerkőcök munkái, rád gondoltam amikor a fafaragásokat fotóztam. :) Úgy van, sárkányhajók! :)

Atom · http://atom.blog.hu 2011.07.07. 02:25:30

Még sosem jártam ott bent, jó látni miket rejt magában az üdülő, amely mellett milliószor elmentünk már...

Törzsvendég:-) 2011.07.09. 07:37:51

Én voltam Zánkán az úttörővárosben "Előre úttörők,építsünk szebb jövőt salalaááá....:),egészen egy hónapig,úgy emlékszem 1986-ban.Baromi nagy hó volt arra emlékszem.Amúgy máig nem tudom miért én mentem,én nem voltam őrsvezeteő csak krónikás:).(De jó tanuló voltam,vagyis kitűnő:),lehet azért menetem,tökjó volt azt tudom.

-Ani- 2011.07.11. 22:40:26

@Törzsvendég:-): De jó lehetett, főleg télen! Imádom a nagy havat! Jó volt az a salalaááá szerintem! Ma már ilyen sincs.... :)
süti beállítások módosítása