2011.06.01. 00:12 | Szerző: -Ani-

Illanó felhők az égen,
Játszi árnyak a mezőn.
Jár a szellő körülöttem
Szeliden, lengedezőn.

Közbe-közbe sebesebben
Suhan el a habokon,
Odaszólva érthetetlen
Túlvilági hangokon.

Hidegen, verőfény nélkül,
Haloványan, álmatag
Ki-kipillant a felhőkbül,
Majd meg elbólint a nap.

Nézem e játékot, nézem,
Hallgatom e halk morajt.
Mit jelent az árny a réten,
Szél a habra mit sohajt?

Azt jelenti az az árnyék:
Ember, nézz meg engemet.
Földi lét - tünő árnyjáték;
Ma nekem, holnap neked.

Nincsen itten állandóság;
Ami él, mind elmuló.
Csak maga a mulandóság,
Az az örökkévaló.

És az a türemlő hullám,
Kis bujár hab mit gagyog?
"Ember, ember, ide nézz rám,
Lettem és már nem vagyok."

És a ringó, kergetőző
Millió hab a tavon,
Váltakozva majd egy bölcső,
Majd meg egy-egy sírhalom.

És ez így megy mindörökkön
Mindörökké, föl-alá.
Így ölelkezik a földön
Születéssel a halál.

És csak egyszer! és csak egyszer?
Az idő, tér végtelen,
S újra többé itt az ember
Soha többé nem jelen?

Kiderül a felleges ég,
Visszatér a szép tavasz,
S soha e mindenségben két
Falevél nem ugyanaz?

Hát ha mégis, újra itten
Igy, ahogy most, valaha...
Az örök idő-keréken
Visszafordul a "soha?"

Soha többé, soha többé!
Szív, hogy ezt elviseled!
Emberagy, a "mindörökké"
Őrületbe hogy nem ejt?

Megnyugvást, vigaszt mi adhat?
Kérdezed, mi volna jobb?
De hiába, tenger és nap
Nem felel, csak mosolyog.

Mintha mosolyogna rajtam,
Gondolván: szegény bohó,
Árny után kapkodsz, azonban
Fut előled a való.

Hasztalan a mult, jövendő
Titkait mit keresed?
Feleled, hogy mindakettő
A jelenben csak tied.

A teritett asztal itt áll,
Rajta a sok jó malaszt:
Lesve várva, jön-e több tál?
Még utóbb éhen maradsz...

/Vajda János: A Balaton partján/

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr562947590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ildsisy 2011.06.01. 07:48:21

Nem is ismertem ezt a verset. :)
Balaton! Idén már egyszer láttam 2 napig! :)

szittyazoli 2011.06.03. 07:54:44

Szép a Balaton, szép a vers, és szép a csaj is a képen.
(a mobiltelefon viszont most már hivatalosan is káros az egészségre.)

-Ani- 2011.06.03. 10:53:24

@szittyazoli: Hű, köszönöm! :) Nem mobiloztam, a fényképezőgép tokja van a kezemben, a parton a hajamat igazítottam, amit az arcomba fújt a szél. :)

nemiswan 2011.06.05. 05:13:27

Jó kép,helyes csajszi,egy szép hátérrel :)
A vers is szép,persze:)

-Ani- 2011.06.05. 09:34:30

@nemiswan: A háttérrel és a verssel egyetértek :)

zoltan1 · http://www.ferfivilag.freeblog.hu 2011.06.09. 05:22:09

Érdekes elmélkedés az elmúlásról. Arra gondoltam, milyen jó, hogy én hihetek az örök életben. Pedig ez sem tiszta, hogyan fog megvalósulni. Feltámadunk? Újraszületünk? A Biblia is szűk szavú ezzel kapcsolatban.
A képekről: mondtam már neked, most is mondom - élőben jobb vagy.
süti beállítások módosítása