2011.02.22. 00:49 | Szerző: -Ani-

Pénteken bent voltam a suliban, találkoztam a z új osztályfőnökkel. Rendkívül megnyerő, kedves tanár. Beszélgetés közben jöttem rá, hogy milyen nagy hiba, hogy a régi iskolában csak egy férfiember tanított, vele is csak egyszer volt órájuk a héten, mert informatikát oktatott. Elkelt volna a tantestületben még egy pár férfi tanár, a kamasz fiúk sokkal komolyabban veszik a férfi tanár intelmeit, Marci szerint a férfiak jobban értik mi a dörgés. A lányoknál meg amúgy is általában tanár bácsi a favorit. Ez most nem azt jelenti, hogy nem szerettük az előző tanárokat, dehogy nem! Gyermekem változatlanul rajong az új suliért, szeret ide járni, reggel nem kell könyörögnöm, hogy kelljen fel, és már jóval az iskolabusz érkezése előtt kint van az utcán. Mesélte, hogy nagyszünetben minden osztály elé leraknak egy nagy kosarat, ami teli van almával, és mindenki annyit ehet, amennyi csak belefér, és ez mindennap így van. Az egyházi suliban leadtuk a tartós könyveket, a munkafüzeteket mi vettük, és persze a többi könyvet is. Itt most Marci mindenből újat kapott, munkafüzeteket is, nem kellett fizetni érte, megrendelte a suli és egy-két nap alatt megvolt. Nem értek hozzá, hogy suli és suli közt miért van ekkora különbség, főleg ha az egyiknek két fenntartója is van, mindegy a lényeg az, hogy irtó jó helyre kerültünk. Pedig az egyházi a környék elit iskolájának számított, most saját bőrön tapasztaltam: „Nem minden arany, ami fénylik!” A férfi tanárokról eszembe jutottak az iskolás éveim…. Bezzeg az én időmben! Három fiatal férfi tanárom is volt. Sosem felejtem el, amikor biológia órán Gabi bácsi izmos vállain pihent a tekintetem, és azon kaptam magam, hogy gondolatban szép lassan levetkőztettem. Vagy amikor bejött az orosztanár, szép kerek fenekén feszülő a trapéznadrágban, elég sokszor elpirult, talán a sok fixírozó szempár hatására. A húsz éves tornatanárunkba, majdnem az összes lány szerelmes volt, velem az élen. Nálam nyolcadikban a dolog odáig fajult, hogy névtelenül szerelmes levelekkel bombáztam, és egyszer a szertárban szerelmet is vallottam neki. Volt hatása: negyven kör futás a suli körül. Viszont neki köszönhettem, hogy az évek óta engem maceráló B osztályos lány leszállt rólam. Annak idején külön volt a fiúknak és a lányoknak a tornaóra, ilyenkor összevonták a két osztályt, a leányzó próbált „beégetni” a tanár úr előtt, addig-addig játszott a türelmemmel és az érzéseimmel, hogy lekevertem neki egy nagy pofont. Néhány nagyszájú szörnyeteg, akik mindig valamivel bántottak, ez után az eset után mind előre köszöntek. Középiskolában mikrobiológia órán elájultunk, amikor bejött első órán a tanár, ó egy igazi Adonisz volt! Elindult a hódítás, versenyeztünk, ki hordja a legapróbb miniszoknyát, rövid köpeny, alatta pici bőrszoknya ez elég érdekes volt főleg az első padban. Nem jött be, sorra születtek a lányoknak a teljes füzetlapot beterítő egyesek! Hamar megembereltem magam, német újságokból kivágott, beragasztott gyönyörű képek tarkították a gyöngybetűvel írt füzetem, és oly szerelmesen tanultam az anyagot, hogy a mai napig ötösre tudnék felelni belőle. Nincs mindig rossz hatással az emberre ha leszáll az a rózsaszín köd, megtáltosodik tőle az ember! :) Egyszer kiszúrták a lányok, hogy az Újpesti Dózsa ünnepelt játékosa, Törőcsik András estin végez egy szakot a sulinkban, képesek voltak bent maradni mindenféle ürüggyel késő délutánig miatta az iskolában.

"Nincs szebb dolog az életben, mint az ébredő szerelem. Fátyolos és titkos vágyak ópiuma, amiket úgy szívsz le a szívedre, mély, szívet elállító lélegzetvétellel, mint a zsályás szénarétek fülledt, meleg illatát. Az ismeretlenség és a végtelenség misztériuma, az örök tavasz hárfahangja ez a lélek felajzott húrjain."
/Zilahy Lajos/



A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr652678597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kicsi bogár 2011.02.22. 08:39:13

Így van, sokunk emlékében élnek az iskolai tanárok. Férfi tanárok... :):):)

laci bá · http://fuziklac.wordpress.com/ 2011.02.22. 15:55:33

Teljesen igazad van, fontos lenne a pályán minél több férfi. De valamirevaló férfi elmegy tanárnak? Csak, ha megszállott. (Ma egyébként én is egy férfitanáromról írtam egy kicsit más szájízzel.) :-)

2011.02.22. 21:12:42

Egyházi gimibe jártam, a tanárok 90 százaléka apáca volt, a maradék 10 százalék kiválasztásánál valószínűleg fontos szempont volt h véletlenül se legyen vonzó férfi :)

Törzsvendég:-) 2011.02.22. 21:18:22

No lássuk csak férfitanárok.
B. Béla
50 körüli szakállas,szemüveges,magas "fakezű" ember (valami volt a kezével,fasín tartotta).Előszeretettel szeretett vonalzóval körmöst adni.:(
H.Róbert biológia tanár,festette a haját,néha látom a buszon még ma is,jó megőszült.:)
Szakali tanbá,technika óra,ridegtekintetű alacsony kopaszódó szigorú tanár.
Basszus az én időmben hol voltak a sármos izmos tanárok?:)

jazoli 2011.02.23. 11:13:25

Ha ezt tudom, biztos pedagógus leszek:)

2011.02.23. 11:20:54

@jazoli: Ugyan nem lehet az jó egészséges férfiembernek minden délelőtt bimbózó tizenhatéves lánykákkal összezárva... :)

-Ani- 2011.02.23. 15:23:11

@Törzsvendég:-): Hát igen! Ilyen az élet... :)

-Ani- 2011.02.23. 15:24:14

@jazoli: @anyuss: Jaj, de jót röhögtem! :D

bélla 2011.02.24. 00:14:41

Most a bloggod olvasva gyüvök csak rá pályát tévesztettem. - valaha, úgy mondták az egyes asszonyszemélyek - elég formás farom vót - Ezek szerént, oroszt tanításba' komoly lehetőségeim lettek vóna.
süti beállítások módosítása