2010.11.14. 18:58 | Szerző: -Ani-

Még mindig a sütés-főzés. Ebéd után úgy döntöttem sütök valamilyen sütit, de valami új recept után, amit még nem sütöttem. Madártej szelet maradt fent a rostán. Könnyű, viszonylag gyors, és úgy gondoltam finom is lesz. Jól gondoltam.
Ím a recept, és persze készítettem róla képeket is:

Felvágás előtt:

Tészta:
fél csomag sütőpor
8 evőkanál liszt
8 evőkanálk cukor
8 tojásfehérje
Krém:
25 dkg margarin
20 dkg porcukor
8 dl tej
1 evőkanál liszt
2 csomag vaníliás pudingpor
8 tojássárgája
Tetejére 4 dl növényi tejszínt vertem fel kőkeményre, egy vaníliás cukorral, és egy csomag habfixálóval.
Elkészítése:
A tojásfehérjét a cukorral kemény habbá vertem. Belekevertem a sütőporos lisztet, és sütőpapíros tepsiben megsütöttem. A tojássárgájából, pudingporból, lisztből, tejből, sűrű krémet főztem. A margarint kihabosítottam a porcukorral, és összekevertem a kihűlt, főzött krémmel. A krémet a tésztára simítottam. Nem lett valami hű de szép… Tetejére kentem a keményre vert tejszínhabot. Nagyon nehéz szeletelni, minden csupa hab, nem győz az ember nyalakodni, de tök jó. És a tésztáját lehet, hogy átkomponálom, mert a sok fehérjétől kicsit szíjas.
Szeletelve:

Most még sül a sütőben sütőtök, és alig várom, hogy egyszer minden elfogyjon, vége legyen a „nagy zabálásnak”, mert ezt nem lehet kibírni. Holnaptól nem eszek! :)

2010 11.15.
Aludtam rá egyet, megszületett az én kis variációm, finomabb lesz a tészta alap, ha nagyobb, mondjuk a gáztűzhely tepsijébe teszem, így vékonyabb akár a piskótatekercsnél. Vékonyabb rétegben kerül rá a krém, de az nem baj, felvágás előtt jóval hűtőszekrénybe teszem, 1 dl tejszínnel többet verek fel, szeletelés után nyomok habrózsát a sütikre, majd reszelt keserűcsokival diszítem. Ó, hogy ez miért nem jutott előbb az eszembe! Nem vagyok egy sütőzseni, ha jól belegondolok a sütit inkább enni szeretem, mint elkészíteni, de azért igyekszem. :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr542448565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Olya 2010.11.14. 20:57:45

Hűűű...Nagyon jól néz ki!!! Szóval ebből nem maradt...:D (Atom)

szittyazoli 2010.11.14. 23:31:28

Elolvastam a két utóbbi cikkedet, és nincs más hátra (most fél éjfélkor) kiballagok, és megnézem mi van a hűtőben...

Törzsvendég:-) 2010.11.15. 06:45:58

Hú de jól nézki!Elnézést a kérdésért,mit jelent az ,hogy szíjas?

-Ani- 2010.11.15. 14:23:29

@Törzsvendég:-): Hű, ezt nehéz elmagyarázni...talán így jellemezhetném: tömény, sűrű. Most másnaposan, mármint nem én másnaposan hanem a süti :) Isteni finom! :)

Virág47 2011.01.23. 17:26:09

Szia!
Azt írtad: "És a tésztáját lehet, hogy átkomponálom, mert a sok fehérjétől kicsit szíjas."
Ha sikerült átkomponálnod, leírod, hogyan csináltad? Köszi! :)

Virág47 2011.01.23. 17:28:55

Bocsi! Később olvastam el, a másik variációdat!
süti beállítások módosítása