2009.12.07. 08:00 | Szerző: -Ani-

Ma laza napom van, nem kell főzni, egy vagon töltött pipicombot készítettem tegnap a családnak, maradt mindenből. :)
Délután Balatongyörökön voltunk, egy kedves festőművész barátunknál, Somlai Júliánál, aki főleg ikonfestő. Tündéri emberek, férje nyugdíjas orvos, aki Júlia ikonképeinek az alapját, sajátkezűleg faragja.
Közeledik a karácsony, ajándékok beszerzésének az ideje, hm... milyen szépen fejeztem ki magam…
Tamás barátjának, Gerardnak az édesanyja igen vallásos, neki szeretnénk egy szép ikonnal kedveskedni. Júlia munkái majdnem fél évig a püspöki palotában voltak kiállítva Szombathelyen, nem rég érkeztek haza, és sikerült is nagy nehezen ezekből a csodákból választani.
Tudtam én, hogy nekem nem szabadna elmenni, kecskére káposztát…. :)
Imádom a festményeket, és ennek látszata van a házunkban is.
(Egyke voltam, Apukám rengeteget hordott képtárakba, múzeumokba, és nagyon megszerettem a festményeket. Kislányként elkezdtem gyűjteni a múzeumokban kapható, képeslap reprokat, amiből szép nagy gyűjteményem lett, ezekkel játszottam, észrevétlenül megtanultam, megismertem a magyar és a világ nagy festőinek képeit.
Később megkaptam a leghíresebb képtárak albumait, és a festők életéről megjelent könyveket.
Amikor leköltöztünk, Tamás rendezett néhány kortárs művésznek, köztük Júliának is kiállítást, jártunk, járunk galériákba, szép számmal gyűjtöttünk képet és ismeretséget is.)
Mindig nagy szerelemmel tekintettem Fassel L’ousa Ferenc munkáira, de mire venni szerettem volna, meghalt a festő és nagyon magasba szöktek a képeinek az árai.
Majd, egyszer, talán stb. vigasztaltam magam. És most mit láttak szemeim!
Júlia Fassel nyomán készített néhány képet.
Szóval, ugye mondanom sem kell, vettünk egy festményt nekem is karácsonyra….
Olyan boldog vagyok! Annyira szép, lefotóztam becsomagolva, mert megy még a képkeretezőhöz, de így is látszik az a gyönyörű mesevilág, aminek a rabja lettem!

Nem tudtam lefotózni az ikont szépen....ennél százszor szebb...


ez közelről vaku nélkül, lámpával megvilágítva...


és itt a gyönyörű mesebeli vizimalmom keret nélkül, becsomagolva...


Fassel képek itt láthatók: mecsekart.hu/lista.php
És még egy érdekesség: Fassel Ferenc fia, Czakó Ferenc animációs-rendező, és rengeteg gyönyörű homokanimáció készítője.


 

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr531579228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jenever 2009.12.07. 20:53:10

szép estét :)

még így is gyönyörűek! :)
süti beállítások módosítása