2009.02.03. 14:05 | Szerző: -Ani-

Tegnapelőtt este félnapos szánkózás után, hulla fáradt kisfiamat próbáltam rábeszélni az elalvás előtti olvasásra.
Kezébe is vette az egyik könyvet, de alig telt el néhány perc máris tiltakozott, hogy nem érti.
Ejnye!
Elkezdtem neki felolvasni, rájöttem az idegen nevek miatt nehéz volt értelmeznie, no és kellett egy kis hangsúlyozás stb., innentől már élvezte.
Vékony kis könyvecske, a második fejezetnél aludt is a fiam mint a bunda, de én nem tudtam letenni.
Ben Rice: Babó és Bigyó
Amikor a könyvet megvettem nagy szerepet játszott választásomban Varró Dani könyvajánlója.

"Babó és Bigyó egy ausztrál kisváros láthatatlan lakói, csak az egyik ottani kislány képzeletében élnek. Villámhátnak hívják a várost, és opálbányászok lakják, akik a maguk módján szeretni valók, de nem túl barátságosak. Az igazat megvallva földszagú, piszkos, bogaras, szűk látókörű, részegeskedő, alpári bunkók, akik áttetsző drágakövek után kutatnak egész életükben. Nem nehéz bennük magunkra ismernünk. Ahogy ezek a modortalan, esendő és nagyon is hús-vér emberek hajkurásszák a két láthatatlan, képzeletbeli barátot, Babót és Bigyót, úgy hajkurásszák a vicces, gyerekes mondatok a szomorú, mély mondanivalókat ebben a könyvben. A költészet csak egyetlen verscím erejéig bukkan föl, aminek megírására egy papagájával lakó, bolondos, kopasz veterán tesz ígéretet Babó és Bigyó keresését segítendő: "Gyertek haza, Áttetsző Barátaim!". Sajnos a vers nem hangzik el, csak a címe. De ettől még ez egy költői mese. Lírai történet egy hétköznapi kisfiú tárgyilagos előadásában. Nagyon vicces és nagyon szép." (Varró Dani)

Nos, hát én semmi képen nem találtam viccesnek!
Vagy hazudnék ha azt állítanám, hogy szép!
Egy olvasmányos, érdekes, hm.. talán tanulságos történet.
Jól esett elolvasni.
Ilyenkor döbbenek rá, hogy fenébe a korommal és kit érdekel, hogy életem során kiolvastam már egy kisebb könyvtárat, amikor olyan jól esik egy kis mese, vagy egy ilyen ifjúsági regény olvasása!
Fontolóra veszem a Cooper könyveim újraolvasását, a meséket, sőt az összes többit is!
Haladjunk a korral :))))) olykor visszafelé..... nem baj!

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr67920186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása