2008.07.20. 08:00 | Szerző: -Ani-

Sokszor, sok helyen olvashatjuk, hogy ez az év a biblia éve. Bizonyára van akiben felmerül, mi is az a biblia? Miért is írok erről? Mert manapság legyintenek az emberek ha csak meghallják a nevét, már pedig szerintem az alapműveltséghez is hozzátartozik. Független attól, hogy milyen a vallásod, hiszel e vagy nem. Megpróbáltam a lényeget összeszedni evvel kapcsolatban.

A Binlia jelentése: könyvek. Azoknak az írásoknak gyűjteménye, amelyeket az Egyház "Szentírásnak" nevez. Az első része az Ószövetség, azokat a könyveket foglalja magában, amelyekben Izrael népe tanúbizonyságot tesz Isten nagy tetteiről saját történelmében.
Az Ószövetség könyvei a Krisztus születését megelőző évezredben íródtak. Ezek közül néhányat, mielőtt leírták, szóban adtak tovább nemzedékről nemzedékre.
A Biblia második, rövidebb része az Újszövetség.
Ez a Bibliának az a része, amely Jézus Krisztus Egyházában keletkezett. Huszonhét írásból áll, amelyeket az apostolok és más tanítványok készítettek Krisztus születése után 50 és 100 között. Huszonegy levelet találunk köztük - melyből tizenhármat Szent Pál írt. Ezek hamarosan az Egyház hitének apostoli alapjává váltak.
A négy evangélista (Máté, Márk, Lukács és János) mindegyik a maga módján Jézus Krisztusnak, Isten Fiának, a mi Urunknak tetteiről, működéséről és szavairól, valamint szenvedéséről és feltámadásáról tesz tanúságot.
Még sok érdekes dolgot lehetne evvel kapcsolatban írni, de ezt rátok bízom, akiben egy kis érdeklődést is felekeltettem, az forgassa, olvassa, jó dolog! Bevallom "bírkóztam" én is vele, de jobban szeretem ha ezeket a történeteket mise keretei közt a pap meséli el.

"Egy romba dőlt városban, pince falába vésve találtak rá egy üldözött ember hitvallására:
Hiszek a napban, akkor is, ha nem süt.
Hiszek a szeretetben, akkor is, ha nem érzem.
Hiszek Istenben, akkor is, ha hallgat.
"

Engem ez nagyon megérintett....

Címkék: blog biblia szerintem  |   | Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr61575755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása