2013.05.22. 23:43 | Szerző: -Ani-

Balatonról hazafelé megnéztük Sümegprágán a fazekas találkozót. Közel van hozzánk, de még sosem voltunk.
fazekas1.jpgÚgy jártunk vele egy kicsit, mint a Vasvári rétesfesztivállal.... "nagy durranásnak" ígérkezett, aztán nagy csalódás lett a vége.


fazekas2.jpgKevesen voltak, szép dolgokat láttunk, de majdnem kevesebb fazekas volt, mint a más tevékenységeket űző iparművész. Egész mást vártam ettől a találkozótól...
fazekas3.jpgLátogatókból is alig-alig akadt, itt-ott lézengtek csak az emberek.
fazekas4.jpgPedig gyönyörű dolgokat lehetett látni. Ezekből az edényekből elfogadnék jó párat itthonra...
fazekas5.jpgálomszépek... ilyenekben főzni, tálalni... hm micsoda élvezet lehet...
fazekas6.jpgKét néni ücsörgött egy "standnál", csörögefánkot árultak, ezek a szép falvédők voltak körülöttük...
fazekas7.jpgMegdicsértem, hogy milyen szépek, és akkor az egyik néni hozzáfűzte: - Hát még milyen szép volt az, aki hímezte! Majd a másik néni szerényen elmesélte, hogy ő volt az, és úgy tizenkilenc éves lehetett, de már akkor kész volt a kelengyéje, amit szintén saját kezűleg készített.
fazekas8.jpgNagyon aranyosak és barátságosak voltak. :) Szeretem hallgatni, amikor a régi időkről mesélnek... Nem bírtam ki, meg kellett jegyeznem, hogy bizony ráférne a mai lányokra is egy kis kézimunkázás.... (khm.. és úgy ahogy én gondolom.. tűvel, cérnával) :) Manapság feledésbe merül sok minden, már lassan semmihez sem értünk, mindent felvált a modern technika, a régit "eltapossa" az új világ......
fazekas9.jpgVégignézhettük egy szép nagy tál születését... itt éppen gyúrja az anyagot a mester..
fazekas10.jpgmajd korongra került, és elkezdődött a csodálatos "vajúdás".
fazekas11.jpgFantasztikus, hogy mennyi formát öltött az anyag míg végre elnyerte végleges alakját.
fazekas12.jpgfazekas13.jpgfazekas14.jpgfazekas15.jpgfazekas16.jpgfazekas17.jpgUgye milyen jó volt nézni? Hát még élőben! Nagyon imádtam. :) Úgy érzem, ha másért nem, de ezért érdemes volt ide eljönni. :)
fazekas18.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr985312799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mária Némethné Apáti 2014.05.08. 23:03:33

Sümegprágai fazekastalálkozóra érdemes ellátogatni 2014 Június 1-én.
21. alkalommal kerül sor a megrendezésére.Voltak hullámvölgyek,voltak csúcsok.Sok tényező befolyásolja a rendezvény minőségét,sikerét.A csapat újra és újra nekivág a kihívásoknak,ami szerintem a mai világban ritkaság.Hogy ez az év mit tartogat?El kell jönni, és tesztelni!
süti beállítások módosítása