2012.12.22. 23:54 | Szerző: -Ani-

Egész nap sütögettem, végül is ötféle süti készült. Püspökkenyér, ami tele van aszalt gyümölcsökkel, és nélküle nem ünnep az ünnep, zserbó, krémes mézes, kókuszkocka, és mákos pite. Nem volt kedvem a pozsonyi kiflivel bajlódni, aztán hezitáltam, hogy esetleg beiglit sütök, mert kéne még valami mákos is, és pite lett belőle.
kari1.jpgTóni sütés közben készített néhány képet..


kari2.jpgAmikor a nagy fiammal várandós voltam és épült a házunk, anyósoméknál laktunk, tőle tanultam meg sütni.... bár még mindig úgy érzem, nem vagyok vagyok benne egy nagy ász. Tőle tanultam meg igazán az ünnepet olyanná varázsolni, amit várnak a gyerekek, emlékeznek majd rá, mert az nem csak karácsonyfával és jándékokkal jár, hanem rengeteg finomsággal, főleg sok fincsi sütivel. Aztán évről-évre én erre mindig rádobtam egy lapáttal, és általában 6, 7 de volt már, hogy kilencféle süti került az asztalra.
kari3.jpgMég azért szoktam ennyit sütni, mert mazochista vagyok... :D peersze, na félre a viccel...a szomszédnénit is meglepem egy tányérral (ő is minket), aztán anyukámnak csomagolok (Érden amíg élt az apukám velünk volt karácsonykor, imádta a sütit, később a dédinek vittem sütikéket, ő is nagyon édesszájú volt), mióta nem velünk laknak a nagy gyerekeink, nekik is csomagolok. Ráadásul volt már, hogy kilencen ültük körbe a karácsonyi asztalt, de hét volt idáig a legkevesebb, akárcsak a süti fajták. :) Holnap kerül a süteményekre a csokimáz, és holnap "kockázom", mártom stb. a kókuszkockát. Most még ilyen "meztelenek".
KARI4.jpgMaradt 4 tojásfehérjém, ahogy ismerem magam, abból még holnap kókuszcsók lesz. Majd befotózom a végeredményt, és tuti egy darabig nem sütök. Délelőtt egy csudajó mézpálinka (igen, nem mézes, hanem propoliszos méz pányesz) szolgált kedvcsináló üzemanyagként, délután illatos forralt bort iszogattunk Teklával, és jókat pletyiztünk sütés közben. Tóni szokás szerint.... géppel a kezében... :)
kari5.jpgEnnyi a mai napról, most gyorsan beállok egy jó forró zuhany alá, holnap 10-ig ki sem nyitom a szemem...

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr394978125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemiswan 2012.12.23. 02:44:24

Ez tényleg nagyüzem ..:) Klasszak a sütijeid,pont olyan,amilyennek lennie kell :)
Én ma állok neki,de csak 3 féle lesz :)
süti beállítások módosítása