2012.12.17. 23:03 | Szerző: -Ani-

Talán másfél éves lehettem, amikor kaptam egy kis, barna mackót, innen elválaszthatatlanok lettünk. Vittem magammal a Nagymamához, az Állatkertbe, a Vidámparkba egyszóval mindenhová. Nem kereszteltem el sehogy, először csak Makkó volt, aztán amikor meg tanultam rendesen beszélni, a becsületes neve Mackó lett. Mackó velem aludt, és mint sok kisgyermeket általában, engem sem tudtak leszoktatni az ujjszopogatásról, hiába kenték be az ujjaimat tintával, fáslizták be szorosan a szüleim, reggelre kék volt a tintától a szám körül, a fásli le volt tekeredve, reménytelennek látszott minden. Majd elrettentő példának az Állatkertben nyuszikat, nutriákat és mindenféle „nagyfogú” állatkákat mutogattak, hogy majd olyan lesz a fogam, de én akkor sem hagytam abba az ujjszopást. Sőt, felvettem még egy rossz szokást, tépegettem a plédet, a mackót, apám mellkasát, ha az ölében aludtam el, tehát nem volt biztonságban semmi mellettem, ami szőrös. Szegény Mackó mire Érdre költöztünk, és suliba mentem, addigra kopasz lett, de akkor is ő volt a mindenem, nem tudtam volna álomra hajtani nélküle a fejem. Aztán Mackó mellé társult az anyukám egyik jó szőrös, moher sapkája azt tépegettem haláli kopaszra, ekkor telt be a szüleimnél a pohár. Nagy gonoszságra szánták el magukat. Építkezés közben voltunk, már harmadik osztályos lehettem, egy rettenetes napon Apa megfogta a sapcit és belebetonozta a ház alapjába. Egy jó darabig még megvolt a mackóm, de a „káros szenvedélyeimről” szép lassan leszoktam, aztán a Mackó is valahogy eltűnt, már nem tudom hogy. Jó darabig nem volt macim csak anyukámnak egy „emberszabású”, akkora macit kapott, mint amekkora én voltam, egy méternél nagyobb, és rendes ruhákat adtak rá. A mai napig megvan. Apa rengeteg fotót készített anno, maci kubikus talicskát tól, maci demizsonnal és bögrével, maci bilizik stb. Majd alkalomadtán előkeresem és felrakom ide a képeket. Ez a maci azóta is megvan, Anyánál ücsörög egy széken, komótosan a szobában, hatalmas jószág. De tele van a háza mackókkal, legtöbbjüket én vettem neki, tőlünk kapta, és felnőttként a gyerkőceimet is elhalmoztam mackókkal.  Mihez kellett ez a bevezető mese? Mert megint vettem egy mackót, turiban, annyira megtetszett, gondoltam jó lesz valakinek…. Jó is lett nekem! Anya hazavitte, kimosta nekem, megpuszilgatta, amikor ideadta. Kicsit még száradt a konvektoron, és egy óra múlva anyukám aggódva rám szólt: - Te az a gyerek nehogy megégjen ott a radiátoron! No, ennyit a mi mackóságunkról.
Őt is Mackónak hívják, és még panda macim sosem volt, vagyis a Tóni, mert őt Apa pici korában Pandának becézte.
Maci.jpgUgye milyen aranyos? Vele fogok most aludni....

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr724970588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Törzsvendég:-) 2012.12.18. 06:23:49

Gyerekkoromban valahogy nem volt mackóm,az ujjszopás viszont nálam is "játszott",kb- 7 éves koromban szoktam le róla,jól megszégyenített a suliban a tanár.No aztán valahogy oyan 20 éves korom körül rámtört a mackóláz,van egy nagycsomó, a kedvenceim a tatty teddyk (ismered is őket),már vagy hármat sikerült turiznom tiszta új állapotban,aztán van még egy turis,egy fehér,azt elneveztem csernobili mackónak,mert nagy bazi feje van,kb. nagyobb a feje mint a teste .
Maci kell mindenkinek.Egyébként Rákóczifalván (ahová valósi vagyok) van egy macimúzeum,tudtad?
www.macimuzeum.hu/

-Ani- 2012.12.18. 10:38:28

@Törzsvendég:-): Macimúzeum! De jó! Tavaly az országnak pont azon a fertályán csavarogtunk... ha tudtam volna! Viszont ide elfogok menni:www.nyugat.hu/tartalom/cikk/macko_kucko_tobb_ezer_plussmackoval
Tóni írta róla cikket, én pedig már többször összefutottam a pasival az utakon. Tele van a cabrioja is mackókkal. Tatty teddyk gyönyörűek, nekem nincs :(
süti beállítások módosítása