2012.10.02. 23:20 | Szerző: -Ani-

Egész éjjel zuhogott az eső, és reggel is, ezért a túrázásnak lőttek. Nem baj, rögtön megfogalmazódott bennem egy új terv, aminek azonnal neki láttam. Elővettem a Béres Alexandra DVD-t, tornaszőnyeget, torna.jpgsúlyzókat, és gyönyörű szépen megvolt az egy órás „reggeli torna”. Én ezt a programot anno gyilkos Szandi tornának hívtam, mert bizony elég erős, de épp ezért hatásos is. Egyelőre mindennap az egy órát végig fogom dolgozni. Nincs annál finomabb, mint egy ilyen torna után beállni a hideg zuhany alá! Test is edzve, bőr is edzve, utána egy kellemes testápoló stb… és gyönyörűen kezdődik a napom. Viszont most szembesültem a ténnyel, hogy az egy évvel ezelőtt még hajlékony izmaim, mennyire kötöttek lettek az egysíkú mozgástól. Tavaly még a lótuszülés is összejött, meg egy csomó minden, most úgy mozogtam, mint egy kehes szamár. Azt hiszem, sőt tudom, időben cselekedtem, még kitartással mindent vissza lehet fordítani. A BMI – értékem még csak egy hangyányival hagyta el a normál értéket, azt a „két számocskát” is visszatornázom, legalább is remélem. Végül is a kajával nincs gondom, csak legfeljebb annyi, hogy utálok reggelizni, van amikor elfelejtek estig enni, tizenhat-tizenhét órákat üres a gyomrom, csak 2:1-ben kávét (az nem kávé) vedelek, folyadékot amúgy szintén keveset. Ezen bizony változtatnom kell, ezt is ma elkezdtem…. Na jó, akkor is csak délben ettem először, pedig igazából naponta ötször kéne, irinyó-pirinyót. Én most ötször fogok enni zöldséget és gyümölcsöt minimum 600 g-ot. Ez rém egyszerű: Friss gyümölcs a reggelihez, a müzlihez vagy tízóraira, esetleg uzsonnára. (125g) Főzött vagy friss gyümölcs desszertnek. (125g) Nyers zöldség salátának, ebédre, tízóraira, uzsonnára, vacsira, szendvicsbe, vagy ropogtatnivalóként. (200g) Főtt zöldség ebédre vagy vacsorára. (200g) Zöldség- vagy gyümölcslé (2dl) az egyik adag zöldség vagy gyümölcs helyett. Miért amúgy ez a bűvös 600-as? Az orvosok és a táplálkozástudományi szakemberek szerint, ha naponta öt adag, vagy legalább 500-600g zöldséget, vagy gyümölcsöt fogyasztunk csökken a rákos megbetegedések esélye, a ropogós, nyers zöldségeknek köszönhetően javul a szívünk, és érrendszerünk működése. Csökken a cukor, a magas vérnyomás, köszvény és mindenféle civilizációs betegség esélye. A kevesebb zsír, több ásványi anyag, vitamin fogyasztásától fittebbek és aktívabbak leszünk. Hát ezért döntöttem a napi ötszöri „zöldevés” mellett. Eddig is „nagy” zöldségfogyasztó voltam, gyümölccsel már több gondom van, mert én almát ennék almával, rengeteget eszem belőle télen-nyáron. A szőlőt is szeretem, még a szilvát, a többi meg, csak ha éppen kedvem van hozzá, esetleg fáról, bokorról, mosatlanul…(meggy, cseresznye, egres, málna stb.) Igen az úgy nagyon finom! Narancs és az összes déligyümölcs a listám legalján szerepel, egyedül a pomelo kivétel. kaja2.jpgMarcinak ma tejszínes, kapros csirkemell csíkokat adtam ebédre, pennével, kaja1.jpgjó nagyokat nyeltem, bár csak a mártás a husi roppant nem érdekel, pedig sajnos ennem kéne, krónikus vérszegény, és vashiányos vagyok….Én zöldséglevest ettem, kerámia serpenyőben sült zöldséget, két tojással összefogva, rátördelve egy kis feta sajttal. Délutáni nasi és nekem a vacsi almakompót volt jó sok birsalmával. Csoki tortát akarok! Imádom, de nagyon tudom türtőztetni magam. Egy darabig nem untatlak benneteket ilyesmikkel, majd ha már lemegyek spárgába azt beblogolom!

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr374816954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása