2010.02.02. 09:50 | Szerző: -Ani-

Gyertyaszentelő Boldogasszony napját ma ünnepeljük. Régen az emberek elmentek ezen a napon a templomba, megszenteltették a gyertyát, és végigjárták a faluban a házakat, az ólakat, hogy ne csak az emberek, de a jószágaik is egészségesek legyenek. És ez az a nap, amikor a medve koma kijön a barlangjából, ha meglátja az árnyékát – azaz süt a napocska -, akkor visszamegy, és hosszú télre számíthatunk, de ha ma rossz idő van, akkor hamarosan itt a tavasz. Egyelőre itt úgy fest a dolog, hogy ragyogó, napfényes, de fagyos idő lesz, már ezerrel süt a napocska!
Igazi kiránduló idő, sajnos nekem a nátha miatt szobafogság, különben sem lenne kivel menni, mert ugye Anya sem jöhet törött kézzel, egyedül meg…..
Vasárnap bedöglött a gőzállomás vasalóm, már volt szervizben, semmi értelme a javíttatásnak, tegnap sikerült is vennem helyette egy másikat, hasonlót amilyen a képen van, ma délután azt fogom kipróbálni valami jó filmmel megspékelve. Főzőcskéznem is kell valamit, most már anyukámra is, szerencsére nagyon ügyes, és egy kézzel is el tudja látni magát, de azért vannak olyan dolgok, aminél kell a segítség.
Marcust ma én vittem reggel, de utána visszabújtam az ágyikóba kicsit és olvasgattam. Arról olvastam, hogy hogyan lehet természetes módon gondoskodni a hormonjaink állapotáról, és mit szeretnének azok, hogy jól működjenek: mozgást, friss levegőt, masszázst, természetes táplálékokat, kellemes italokat, megfelelő étrendet, kreativitást, hobbit, érzelmi feltöltődést, humort, nevetést, kikapcsolódást, táncot, érintést, boldog gondolatokat, nyaralást – télen is és szerelmet.
 A könyv szerint: „a hormonok tűzijátéka a szerelem”. Szerintem is. De lehetünk szerelmesek állandóan? Hm.. Törekedni kell, ha más nem, de vizualizálni az érzést egy olyan zene hallgatásával, ami kiváltja bennünk. Én írás közben is zenével turbózom az érzéseimet, van olyan zene, ami engem érzelmileg motivál. A vágyaink eléréséhez is lelkileg kell rá hangolódni, és akkor talán beteljesülnek.
Visszatérve a szerelemre, a legjobb fiatalító szer! Ha leszáll a rózsaszín köd, szervezetünkben másodpercek töredéke alatt aktivizálódnak bizonyos hormonjaink, és mirigyeink, az agyacskánk elkezdi az adrenalint és endorfint termelni, vérnyomás, élénk szívdobogás, a verejtékmirigyek fokozott működése, ami az igazi csábító és felelős ebben a „játékban” (a kozmetikai ipar is ezt tanulmányozza, erre alapoz). Jó múltkor láttam egy filmet és abban éppen erről volt szó, hogy az ördög ott röhög az ágy szélén miközben szeretkezel, mert nem biztos, hogy az aktuson kívül bármi közöd is van az illetőhöz. Nehéz és szerencsés az olyan választás, ahol minden egyben van. Döbbenet. Azért mindenkit óva intek, ez nem azt jelenti, hogy ágyba kell bújni akárkivel.
 Tehát a szerelem megszépíti a nőket és ez a fokozott ösztrogéntermelésnek köszönhető, jót tesz a testünknek és az egészségünknek. Egy újságban pedig azt olvastam, hogy a szerelem női élmény, női eseménynek számít. Nem hiszem, ha igaz, akkor elkeserít. Ugyan! Nézzünk csak szét például a világirodalomban. Hány gyönyörű szerelmes verset, regényt írtak férfiak, valahonnan merítették azt az érzést, amit leírtak. És hány zenészt ihletett meg, mennyi gyönyörű dal szól a szerelemről!
Egyszóval bókoljunk egymásnak, élesszük fel az érzést, frissítsük fel  a hormonháztartásunkat, egyáltalán nem igényel sok munkát.
Például tegnap a rossz Skype vétel miatt írtunk egymásnak Apcival, megírtam, hogy elment a hangom az volt a válasz: hang nélkül is szeretlek. Hihetetlen jó érzés!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr461722030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jazoli 2010.02.02. 21:34:03

Szerintem is. Mármint kivirul az ember ha szerelmes. Ha pedig abban a korban van, hogy már régóta fiatal, akkor pedig nem hervad el.

zoltan1 · http://www.ferfivilag.freeblog.hu 2010.02.03. 09:33:20

Na ja, szerelem. Nekem valahogy nem jött be eddig, azt hiszem menekültem is előle, mert megégethet, ugye ott van a csalódás lehetősége is. Inkább igyekszem derűsnek és bizakodónak lenni minden helyzetben. Ez nem ugyanaz, de mégis, valami.
süti beállítások módosítása