2009.08.12. 11:52 | Szerző: -Ani-

Jó ideje ültem már a filmen, hogy majd megnézem, végül rászántam magam, de az első öt percben abba akartam hagyni. A mesés India ahová én is néhanapján elvágytam percek alatt omlott össze bennem. Mumbai nyomornegyede ahol minden csupa mocsok, bűnözés, mészárlás, gyermekkereskedelem, gyermekek megvakítása, szeméthegyek, egyszerűen borzalommal töltött el. Bollyvood, az indiai Hollyvood „odarakta” rendesen, tanúsítja ezt a 8 Oscar, amit a film kapott. Persze ez még mindig nem azt jelenti, hogy nekem feledhetetlent alkotott, láttam már sokkal jobb filmeket is.
A Legyen Ön is milliomos stúdiójában a tizennyolc éves gettóból származó teahordó fiú Jamal Malik játszik a húszmillió rúpiáért. A műsor ellenszenves házigazdája, Prem Kumar nem szimpatizál a fiúval, amikor megnyeri a tízmillió rúpiát, és vége az aznapi vetélkedőnek, még egy kérdés vár rá a főnyereményig, kialszanak a reflektorfények, búcsúképpen csalás vádjával átadja a fiút a rendőrségnek. Kínvallatás következik, majd egy nyomozóval átveszik újra a kérdéseket, a kérdésekre adott válaszokkal bontakozik ki Jamal élete.
Édesanyját szemeláttára mészárolták le, bátyjával Salimmal és az árva kislány Lattikával tengették az életüket magukra hagyva, szeméthegyeken. A kislány és a két fiú sorsa kettévált, tinédzser korukban találkoztak a lánnyal újra. Salim rossz társságba keveredett, gazdagságot választja becsület helyett, igazi maffiózó, útjaik teljesen különváltak.
Jamal semmit nem tudott róla és a lányról sem.
Évek múltán találkozik a két tesó, Lattika akarata ellenére a gengszter főnök felesége lett, Jamal megpróbálja kiszabadítani szerelmét. (De, hogy a szerelem mikor alakult ki kettejük közt?...) A megoldást a Legyen Ön is milliomos nyújtja, amit a lány mindig megnéz.
A bátyóban megszólal a lelkiismeret, feláldozza magát a szerelmesekért.
A nyomozó kénytelen visszaengedni az ártatlan fiút, hogy válaszoljon az utolsó kérdésre.
Jamal karmája a nyerés, övé a pénz, a lány, hosszú film révén a türelmes nézőé pedig a happy and.


A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr711304826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása