2008.06.13. 12:55 | Szerző: -Ani-
Reggel korán bejött Ilus néni, szegény alig bír menni, de sietett, hogy még a nagy meleg előtt ki tudjon menni a kertbe. -Ilus néni muszály? -kérdeztem. -Mit csináljak, ott a föld, bekapáltattam és amit lehet megcsinálok én, mégis csak saját... -válaszólt aggódva.
Nem telt el sok idő, megérkezett a másik néni, dícsérte az üzletben levő zöldségeket, milyen szépek, a kertben mennyi munka van, és nem biztos, hogy kibújik, ekkorára megnő...
-De mit csináljak angyalom, a papa mindíg szid, miért mész ki, egyszer majd elesel és meg sem talállak a kertben. Elmúltam 86, de a vérem.... megszoktam, szeretem csinálni, nem úgy mint a szomszédaim. Hozzám jönnek kéregetni, fokhagymát, salátát, a veremben még van tavalyi zöldség, azt is.
Megbeszéltük, hogy szégyelje magát az a sok fiatal, akinek nincs pénze, de van kertje, ami parlagon van és eszi a gaz, ahelyett,hogy művelné és nem segélyekért kilincselne!
-Mariska néni, a Jóisten adott magának erőt és egészséget, pontosan ezért....és az aki henyél, másokból él, az nem is fog ilyen szép kort megélni mint Mariska néni. -mondtam...és így is gondolom.
Szomorú igazság! Cigarettára van, italra, mindenre jut a segélyekből....Hol van az ember, az erő? Gazos a kert? Nincs munkahely? Nem dolgozik?....Akkor mi a francokat csinál?????
Van idősember, aki beül a trabantjába, vagy fogja a kosarát és elmegy busszal a felesleget árulni a piacra. Városi emberek jönnek és művelik, a szülők által rájuk hagyott szőlőket. Az aki egésznap otthon ül, gyereke van, nagy kertje az sza*ik az egészre!
Majd a szociális osztály megoldja az ő problémáját.
Itt van a baj Szerintem....
Én sem szeretek kertészkedni, a férjem szeretettel csinálja, de ha rászorulnék csinálnám. Amikor özvegy lettem, ott maradt a nagy kert, először megpróbáltam, sem időm, sem energiám nem volt hozzá. Akkor sem hagytam gazban, odaadtam a szomszédomnak művelje ő, és öröm volt nézni a szép ápolt földet!
Hány ember, örülne egy kis kertnek.... födrészek lakói, ahol a mostoha éghajlat miatt semmi nem terem, milyen boldogak lennének.... nekünk a kezünkben van és még sem élünk vele!
"Nagy az Isten állatkertje".....

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr47518129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása