A gyerkőcöm iskolát váltott. Hétfőn volt a sárvári Tinódi gimnázium Idegenforgalmi, Vendéglátó szakközépiskolában a pótfelvételi, felvették. Innen indult a kálváriánk, ugyanis új diákigazolványra van szükségünk. Még aznap délelőtt elmentünk Celldömölkre az okmányirodába, ahol a gép ilyen sorszámot nyomtatott: Elnézést! A mai napon nem tudunk több ügyfelet fogadni! Több csalódott ember várakozott, és azt mondták várjunk délig, majd a gép újra ad számokat, mert kevés az ügyintéző és limitálva van, hogy hány embert tudnak fogadni. Vártunk, nem jött össze. Felhívtam az iskolát, ahol nagyon kedvesek voltak, ígértem szerdán mindent elintézek. Kedden szünnap az okmányirodában, szerdán újra elindultunk már korán reggel. Nyolc után már újra a hétfői elnézéses cetlit nyomtatta a gép. Bementem, elmondtam, hogy honnan jöttünk, oda-vissza 40-km, ezt nem lehet naponta megtenni, az iskolába is fontos lenne a papír, kértem őket tegyenek valamit. Az ügyintéző nem tudott segíteni, ketten vannak, arra kért várjak délig, és próbáljam meg újra. Délben megint nem kaptam számot, és ráadásul még szembesültem a ténnyel, hogy 14 éves kor felett csak születési anyakönyvi kivonattal lehet diákigazolványt csináltatni. Akkor mi a fészkes fenének van a személyi igazolvány, és a diák nyilvántartási kártya???!!! Ez tiszta őrület! Ebben az országban megőrültek? Hányféleképpen kell egy 15 éves gyerkőcnek, aki ráadásul iskolaköteles igazolnia magát???!! Hazajöttünk, a hülye negyven foktól, meg ettől az egész cirkusztól teljesen kikészültem. Ma a gyerek reggel 6:30-kor már buszon ült, és ment az okmányirodába. 7:30-kor telefonált (nyolctól van ügyfélfogadás), hogy már nincs szám, rengeteg az ember, mind káromkodik. Felhívtam az okmányirodát, és segítséget kértem. A válasz a szokásos, 11 óra után próbálkozzon a gyerek. Próbálkozott, nem sikerült, végül 12 óra után kapott sorszámot. Ebéd után fogadják, de vannak még előtte, reggel óta ott senyved szegény. Nem engedte, hogy bemenjek utána, mert ki tudja mikor végez, ne ácsorogjak én is ott vele, nincs értelme. Holnap visszük az igazolást a diákról a suliba, és mindent intézhetünk az utolsó pillanatban, nem a mi hibánkból! Elegem van!
A bejegyzés trackback címe:
https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr614741489
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2012.08.30. 15:43:45
az elöbb nem tudtam gépelni, bocs. Tehát egy hasonlo irás: kiszamolo.hu/a-magyar-kozigazgatas-bugyrai-2011/
Aszusz 2012.08.30. 15:44:15
A régi rendszernek is megvolt a maga átka, csak nem a szülő szívott vele, hanem az iskolatitkár...
A szülő általában nem írta rá a papírra a gyerek teljes nevét (vagy a kiselsős beiratkozáskor nem adta meg), ezáltal sosem stimmeltek az adatok, a fénykép rossz volt, az aláírás kilógott, és a kapott csekket sem fizették be. Majd jöttek reklamálni, miért nincs még kész. Kiderült, nincs befizetve, de a régi csekket már elhagyták, új csekket kell adni, de annak más a sorszáma, vagyis újabb lapot tölt ki a titkár néni, hogy a sorszámokat összepasszintsa. A KIRben módosítást kérni, ha a fénykép/aláírás rossz, új papírt kitölteni, stb.
Az új rendszer szerint nincs gond az aláírással, a fényképpel és a fizetéssel, és mivel szigorúan a személyi okmányok alapján megy, előbb-utóbb a KIRben is mindenkinek az adata helyes lesz, vagyis azzal sem lesz annyi gond, mint most.
A diákigazolvány-igénylések zöme azonban júniusban lement, nem értem, miért most van tömeg (persze ilyenkor is vannak átiratkozók szép számmal, meg van, aki az utolsó pillanatra hagyja...) Mivel a régi diákigazolvány még október végéig érvényes, szerintem semmi baj nem történik akkor, ha tömegnyomor esetén az ember csak pár héttel később megy (előzetes időpontot nem lehet kérni?). A diák úgysem lesz kész időre, de az iskola ad igazolást, amit a közlekedési vállalatok elfogadnak.
A szülő általában nem írta rá a papírra a gyerek teljes nevét (vagy a kiselsős beiratkozáskor nem adta meg), ezáltal sosem stimmeltek az adatok, a fénykép rossz volt, az aláírás kilógott, és a kapott csekket sem fizették be. Majd jöttek reklamálni, miért nincs még kész. Kiderült, nincs befizetve, de a régi csekket már elhagyták, új csekket kell adni, de annak más a sorszáma, vagyis újabb lapot tölt ki a titkár néni, hogy a sorszámokat összepasszintsa. A KIRben módosítást kérni, ha a fénykép/aláírás rossz, új papírt kitölteni, stb.
Az új rendszer szerint nincs gond az aláírással, a fényképpel és a fizetéssel, és mivel szigorúan a személyi okmányok alapján megy, előbb-utóbb a KIRben is mindenkinek az adata helyes lesz, vagyis azzal sem lesz annyi gond, mint most.
A diákigazolvány-igénylések zöme azonban júniusban lement, nem értem, miért most van tömeg (persze ilyenkor is vannak átiratkozók szép számmal, meg van, aki az utolsó pillanatra hagyja...) Mivel a régi diákigazolvány még október végéig érvényes, szerintem semmi baj nem történik akkor, ha tömegnyomor esetén az ember csak pár héttel később megy (előzetes időpontot nem lehet kérni?). A diák úgysem lesz kész időre, de az iskola ad igazolást, amit a közlekedési vállalatok elfogadnak.
Swift_162 2012.08.30. 15:47:52
@Aszusz: Tökéletes komment ! :)
Kabbe (törölt) 2012.08.30. 16:03:43
rohad a nyugat, mi?
(a párom amerikai, születési anyakönyvi kivonat kellett neki vmihez, s egy péntek este fölhívta Montana államban azt a kórházat, ahol született....!!!! elnézést kértek, hogy csak a következő hétfőn tudják postára adni az okmányt)
hajrá birkák
(a párom amerikai, születési anyakönyvi kivonat kellett neki vmihez, s egy péntek este fölhívta Montana államban azt a kórházat, ahol született....!!!! elnézést kértek, hogy csak a következő hétfőn tudják postára adni az okmányt)
hajrá birkák
Aszusz 2012.08.30. 16:16:28
Jó tanács azoknak, akik most váltanak iskolát, és szeretnék, ha az diák igénylés "zökkenőmentes" lenne:
1) Az új iskolában kapott befogadó nyilatkozatot AZONNAL vigyék vissza a régi iskolába, mert ők csak akkor tudják kivenni a KIRből.
2) Az új iskolában a személyi és a lakcímkártya adatai alapján (és ne emlékezetből!) adják meg az adatokat, és nem árt, ha erre a titkárnéni figyelmét is felhívják (örülni fog!), valamint kérjék meg, hogy ellenőrizze az adatokat a KIRben és hiba esetén kérjen módosítást.
3) Okmányiroda.
Az iskolába hiába rohannak vissza az okmányirodás papírral, amíg a KIRből a régi iskola nem vette ki, addig a diákigazolvány igénylést nem lehet elindítani. Sőt, igazából addig sem lehet, amíg az új iskola ki nem eszközölte az adatmódosítást. Ez az egész folyamat minimum másfél hét, ha mindenki rendesen csinálja a dolgát.
(régi iskola azonnal kiveszi, levél Győrbe, az odaér, foglalkoznak vele: minimum két nap. Új iskola beteszi, levél Győrbe, stb, min. két nap. Adatmódosítás, levél Győrbe, stb, min. két nap.) - jelen rendszer szerint inkább itt van a szűk keresztmetszet, nem az okmányirodában. (persze ezt a szülő még mindig nem látja). Ha a beiratkozás napján az okmányirodába kér egy két héttel későbbi időpontot, semmiről sem marad le. És nem kell tumultusban sorszámra várni.
1) Az új iskolában kapott befogadó nyilatkozatot AZONNAL vigyék vissza a régi iskolába, mert ők csak akkor tudják kivenni a KIRből.
2) Az új iskolában a személyi és a lakcímkártya adatai alapján (és ne emlékezetből!) adják meg az adatokat, és nem árt, ha erre a titkárnéni figyelmét is felhívják (örülni fog!), valamint kérjék meg, hogy ellenőrizze az adatokat a KIRben és hiba esetén kérjen módosítást.
3) Okmányiroda.
Az iskolába hiába rohannak vissza az okmányirodás papírral, amíg a KIRből a régi iskola nem vette ki, addig a diákigazolvány igénylést nem lehet elindítani. Sőt, igazából addig sem lehet, amíg az új iskola ki nem eszközölte az adatmódosítást. Ez az egész folyamat minimum másfél hét, ha mindenki rendesen csinálja a dolgát.
(régi iskola azonnal kiveszi, levél Győrbe, az odaér, foglalkoznak vele: minimum két nap. Új iskola beteszi, levél Győrbe, stb, min. két nap. Adatmódosítás, levél Győrbe, stb, min. két nap.) - jelen rendszer szerint inkább itt van a szűk keresztmetszet, nem az okmányirodában. (persze ezt a szülő még mindig nem látja). Ha a beiratkozás napján az okmányirodába kér egy két héttel későbbi időpontot, semmiről sem marad le. És nem kell tumultusban sorszámra várni.
talicskás munkásember 2012.08.30. 16:20:20
Mi januárban igényeltünk diákot a 9 éves lányomnak, mert elhagyta. Áprilisban szólt a suli, hogy menjünk inkább az okmányirodába, ott intézzünk igénylőt, azzal vissza a suliba, berögzítik és majd kapjuk postán. Máig sem érkezett meg. A fiam elsős lesz, neki az óvoda igényelte májusban. Az sem jött meg még. Hétfőn suli, bérlet vásárlás, utazás. Köszönjük, NER.
2012.08.30. 16:26:42
Interneten lehet időpontot kérni és akkor nincs sorszámos sorbanállás.
Aszusz 2012.08.30. 16:28:15
@talicskás munkásember: A diák igénylés kb március végéig állt. Amit mi igényeltünk, az iskola április végén fizette (akkor jött meg a számla), és a gyerek június elején kapta meg.
Az iskolába be lehet menni (ilyenkor mindenki dolgozik már), a titkárnéni a rendszerből nyomtat igazolást ott helyben, arra lehet diákbérletet venni.
(ja, olyanról még nem hallottam, hogy az óvoda diákigazolványt igényel. Ez az iskola dolga, lehet, hogy itt a hiba. Iskolába bemenni, udvariasan megkérdezni, hogy XY kiselsős diákját megigényelték-e.
Januárban iskola már nem fogadhatott el igénylőlapot, és arról is kaptak értesítést, hogy az okmányirodákban kb február közepéig nem érdemes menni, mert nincs kész a rendszer. Azt nem értem, mi tartott áprilisig, ez az iskola sara. És érdemes lenne a KIRben szereplő lakcímet ellenőrizni, az is okozhat problémát - máshova postázták?)
Az iskolába be lehet menni (ilyenkor mindenki dolgozik már), a titkárnéni a rendszerből nyomtat igazolást ott helyben, arra lehet diákbérletet venni.
(ja, olyanról még nem hallottam, hogy az óvoda diákigazolványt igényel. Ez az iskola dolga, lehet, hogy itt a hiba. Iskolába bemenni, udvariasan megkérdezni, hogy XY kiselsős diákját megigényelték-e.
Januárban iskola már nem fogadhatott el igénylőlapot, és arról is kaptak értesítést, hogy az okmányirodákban kb február közepéig nem érdemes menni, mert nincs kész a rendszer. Azt nem értem, mi tartott áprilisig, ez az iskola sara. És érdemes lenne a KIRben szereplő lakcímet ellenőrizni, az is okozhat problémát - máshova postázták?)
McKinney 2012.08.30. 16:32:09
Aszusz, Swift_162: talpnyaló közszolgák? Talált?
Aszusz 2012.08.30. 16:42:28
@McKinney: vagy egyszerűen csak azok akik jobban ismerik a rendszert, és többet is szívtak miatta, mint te?
vanek ur 2012.08.30. 16:49:40
@McKinney: Akkor nem azt írnák le, hol van a buktató a rendszerben és hogyan lehet kikerülni...
Kifejezetten objektív hozzászólások, okos ember nem fikázza, hanem figyelmesen elolvassa és tanul belőle.
Kifejezetten objektív hozzászólások, okos ember nem fikázza, hanem figyelmesen elolvassa és tanul belőle.
nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2012.08.30. 16:55:39
Vissza a személyi számot, amit az egész világ irigyelt tőlünk - hu.wikipedia.org/wiki/Szem%C3%A9lyi_sz%C3%A1m
Azt a ~ 100 000 állampolgárt akit ez nem alaptalanul érint, ne sajnáljuk. Üdv
Azt a ~ 100 000 állampolgárt akit ez nem alaptalanul érint, ne sajnáljuk. Üdv
Aegopolis2 2012.08.30. 17:02:34
Nem teljesen értem: nem minden okmányiroda működik egyformán?
Kecskeméten felhívom telefonon, mondom mit szeretnék, megegyezünk egy időpontban, mondanak egy kódot. Megbeszélt időpontban odamegyek, hívóterminálon szüldátumot+kódot bepötyögök, pár perc múlva hívnak, és kész.
A szombaton nyitvatartó Tesco-okmányirodában is voltam már, bár ott érkezési sorrendben megy a dolog, nem lehet időpontot kérni. Sőt, volt amikor Kerekegyházára mentem át, ott aznapra is tudtak időpontot adni.
Kecskeméten felhívom telefonon, mondom mit szeretnék, megegyezünk egy időpontban, mondanak egy kódot. Megbeszélt időpontban odamegyek, hívóterminálon szüldátumot+kódot bepötyögök, pár perc múlva hívnak, és kész.
A szombaton nyitvatartó Tesco-okmányirodában is voltam már, bár ott érkezési sorrendben megy a dolog, nem lehet időpontot kérni. Sőt, volt amikor Kerekegyházára mentem át, ott aznapra is tudtak időpontot adni.
hopptarisznya 2012.08.30. 17:11:10
anyázás helyett időpontot kellett volna kérni. Ha nem lehet, akkor másik okmányirodánál kell próbálkozni.
Reggie 2012.08.30. 17:12:14
@nomad: Pedig jo nagy kockazati tenyezo volt. Jobb, hogy nincs.
Brummogo 2012.08.30. 17:12:56
Na azt a hülyét aki ezt a renccert összehozta azt ki kéne lógatni az ablakon, majd bájosan közölni vele, hogy most az egyszer elengedlek.
Aszusz 2012.08.30. 17:15:39
@Brummogo: Miért is? Értem én, hogy nem hibátlan, de sok szempontból jobb, mint az előző...
FaZon 2012.08.30. 17:28:52
Kedden délelőtt elmentem az okmányirodába, mivel a lakcímkártyám tartózkodási helye lejár.Majd közölték velem, hogy ma már nem tudnak fogadni,menjek csütörtökön reggel.Ma el is mentem,és 8 óra előtt párperccel ott voltam.De minek?Kígyózott a sor, voltak vagy százan a járdán.Mérgembe elmentem a közeli piacra vásárolni,és visszafelé jövet (kb.1 óra) még mindig sorban állás volt.Itthon regisztráltam és így sikerült időpontot kérni, ami 2héttel később lesz.Nem tudom hogy régen, mikor még nem volt számítógép, és egyéb elektromos hiper szuper gépek akkor hogyan működött? Mi a faszért megy ebben a kibaszott országban ilyen szarul minden?
Reggie 2012.08.30. 17:37:41
@FaZon: "a lakcímkártyám tartózkodási helye lejár"
Ez kemeny problema. Nekem azert kellett jogsit cserelni, mert a sorszama meghazasodott...
Ez kemeny problema. Nekem azert kellett jogsit cserelni, mert a sorszama meghazasodott...
qwertzu 2012.08.30. 17:43:05
@nomad: Igen vissza kéne hozni.
@Reggie: Pedig egy egységes, minden állami hivatal által ismert egyedi azonosító nélkül soha nem lesz normális ügyintézés. Aztán lehet hasonlítgatni, hogy bezzeg nyugaton milyen fasza az ügyintézés. Jah nincs minden adatbázisban különbözőképpen tárolva az ember. Ez így esélytelen.
@Reggie: Pedig egy egységes, minden állami hivatal által ismert egyedi azonosító nélkül soha nem lesz normális ügyintézés. Aztán lehet hasonlítgatni, hogy bezzeg nyugaton milyen fasza az ügyintézés. Jah nincs minden adatbázisban különbözőképpen tárolva az ember. Ez így esélytelen.
FaZon 2012.08.30. 17:43:35
@Reggie: A tiedé is kemény probléma.:-)
qwertzu 2012.08.30. 17:55:42
@Reggie: A nyugati jól működő rendszerek egyedi azonosítóval mennek, ha jól tudom. És szerintem de, ez okozza a problémát.
Kepa 2012.08.30. 17:56:54
És erre a katyvaszra jon a JARAS ! ugy kell nekunk mint egy falat kenyer. Volt szerencsem mas allamokban okmanyirodaban jarni, azt kell mondjam, hogy nem nyugat-balkanon vagyunk és romlik mert a vegtelensegig bonyolitjak....
pfpf 2012.08.30. 18:10:45
@Aszusz: Igen a régi sem volt hibátlan, de sok szempontból jobb, mint a mostani...
Szerintem a régi pont azért volt jobb, mert azzal az iskolatitkár szívott és nem a szülő. És ezt nem azért mondom, mert utálom az iskolatitkárokat, hanem mert ők ezért (is) kapják/kapták a fizetésüket. Ne érts félre, nincs benne negatív szándék, egyszerűen csak ...
Szerintem a régi pont azért volt jobb, mert azzal az iskolatitkár szívott és nem a szülő. És ezt nem azért mondom, mert utálom az iskolatitkárokat, hanem mert ők ezért (is) kapják/kapták a fizetésüket. Ne érts félre, nincs benne negatív szándék, egyszerűen csak ...
qwertzu 2012.08.30. 18:21:08
@Reggie: Mintha mondjuk a következő olimpián indulna egy magyar maratonfutó, és ráadnánk egy 5 kilós övet, majd amikor tök utolsóként beér közölnénk vele, hogy a problémát nem az öv okozza, az afrikaiak öv nélkül is csúnyán megverték volna.
Lehet nehezíteni a bürokrácia dolgát, de akkor ne panaszkodjunk hogy szarul működik.
Lehet nehezíteni a bürokrácia dolgát, de akkor ne panaszkodjunk hogy szarul működik.
Aszusz 2012.08.30. 18:22:50
@pfpf: Hidd el, az iskolatitkárnak így is van elég dolga, és nem azért kapja a fizuját, hogy állandóan a szülők hülyeségeit tegye helyre. A diákigazolvány igénylés sokkal gördülékenyebb így, mert sokkal kevesebb a hibalehetőség. Persze, a rendszer még nem működik tökéletesen (illetve nem működött az első pár hónapban), de ez majdnem mindig így van, mindig van egy tanulási periódus, amikor kiderülnek a hiányosságok.
A szülő dolga jelenleg nem több, mint hogy elmenjen a gyerekkel az okmányirodába, felvenni az aláírást és a fényképet. Így biztos, hogy a kép és az aláírás is jó lesz, nem dobják vissza. A kapott papírt be kell vinni az iskolába, személyivel, lakcímkártyával. Most nehogy már sajnálni kezdjem a kedves szülőt (amúgy én is szülő vagyok...).
Az iskolatitkár nem azért kapja a fizetését, hogy hibajelentések sora után elkezdje nyomozni a gyerek pontos nevét, mert rosszul adták meg neki. Nem azért, hogy minden egyes diákigazolvány igénylés során, még hónapokkal később is azt ellenőrizgesse, hogy jó-e a kép, jó-e az aláírás, befizette-e a szülő, kell-e új csekk, bemutatta-e, stb. Igen, az új rendszer sokkal egyszerűbb. Eddig igazolványképet kellett menni csináltatni, Most az okmányirodában veszik ezt fel - mint minden más személyi okmány esetében. Ez miért rossz?
Az okmányirodák között pedig óriási különbség lehet. Szerencsére, mint azt már más is írta, nincs megszabva, melyikbe megy az ember. Lehet időpontot kérni (interneten, telefonon), és probléma megoldva.
A szülő dolga jelenleg nem több, mint hogy elmenjen a gyerekkel az okmányirodába, felvenni az aláírást és a fényképet. Így biztos, hogy a kép és az aláírás is jó lesz, nem dobják vissza. A kapott papírt be kell vinni az iskolába, személyivel, lakcímkártyával. Most nehogy már sajnálni kezdjem a kedves szülőt (amúgy én is szülő vagyok...).
Az iskolatitkár nem azért kapja a fizetését, hogy hibajelentések sora után elkezdje nyomozni a gyerek pontos nevét, mert rosszul adták meg neki. Nem azért, hogy minden egyes diákigazolvány igénylés során, még hónapokkal később is azt ellenőrizgesse, hogy jó-e a kép, jó-e az aláírás, befizette-e a szülő, kell-e új csekk, bemutatta-e, stb. Igen, az új rendszer sokkal egyszerűbb. Eddig igazolványképet kellett menni csináltatni, Most az okmányirodában veszik ezt fel - mint minden más személyi okmány esetében. Ez miért rossz?
Az okmányirodák között pedig óriási különbség lehet. Szerencsére, mint azt már más is írta, nincs megszabva, melyikbe megy az ember. Lehet időpontot kérni (interneten, telefonon), és probléma megoldva.
Reggie 2012.08.30. 18:25:39
@qwertzu: Hat ez aztan nagyon nagy nehezites. Nehogy a vegen a tanar is azert irja be 2 het kesessel a jegyeket, mert nincs egyseges egyedi azonosito...
Miota van szamitogep es adatbazisok, nem kihivas ezt hatekonyan megoldani. Itt azert nem mennek rendben a dolgok, mert mindenki szarik bele mindenbe.
Miota van szamitogep es adatbazisok, nem kihivas ezt hatekonyan megoldani. Itt azert nem mennek rendben a dolgok, mert mindenki szarik bele mindenbe.
Tryst 2012.08.30. 18:33:10
Kérdem én, hogy a XXI. sz.-i Európa közepén miért nem elég egy fényképes, névvel ellátott chipkártya, amit az okmányirodában egy kártyaolvasóval leolvasnak 2 mp alatt (lásd. még bankkártyák), Marika néni 2 perc alatt módosítja a kívánt adatot, további szép napot, kezit csókolom?
Miért kell legalább 5 (személyi, lakcím, útlevél, adókártya, diák, jogsi, ...) kártyát magammal cipelni, 1 darab helyett, amin rajta van minden adatom?
Miért kell legalább 5 (személyi, lakcím, útlevél, adókártya, diák, jogsi, ...) kártyát magammal cipelni, 1 darab helyett, amin rajta van minden adatom?
qwertzu 2012.08.30. 18:33:32
@Reggie: "Miota van szamitogep es adatbazisok, nem kihivas ezt hatekonyan megoldani."
Az a munkám, hogy nyilvántartó szoftvereket fejlesztek. Nem tudok elképzelni nagyobb nehezítést, minthogy ugyanazt a dolgot, különböző adatbázisokban különböző kulcsokkal tároljuk, aztán próbáld konzisztensen tartani.
Az a munkám, hogy nyilvántartó szoftvereket fejlesztek. Nem tudok elképzelni nagyobb nehezítést, minthogy ugyanazt a dolgot, különböző adatbázisokban különböző kulcsokkal tároljuk, aztán próbáld konzisztensen tartani.
Parasite 2012.08.30. 18:43:35
majd kialakul ez, a rendszer annyira új, hogy augusztusi. itthon minden döcögősen indul!
@Tryst: ezen dolgoznak az EU-ban, de nem olyan egyszerű ez, ahogyan elképzeled. egységesíteni európa összes országának összes adatbázisát, nem 2 perc.
@Tryst: ezen dolgoznak az EU-ban, de nem olyan egyszerű ez, ahogyan elképzeled. egységesíteni európa összes országának összes adatbázisát, nem 2 perc.
Box Tobient (törölt) 2012.08.30. 18:47:09
Nem véletlenül elterjedt vélemény, hogy a teljes magyar köz-és államigazgatást el kell dózerolni és alapjaitól újraépíteni.
Kopi3.14 2012.08.30. 18:51:51
@qwertzu: németeknél ha másik adóhivatal körzetébe kerülsz, akkor új adószámot kapsz. Ez nekem úgy nézett ki, hogy eleinte Leverkusenben volt ügyintézés, minden, majd átköltöztem Kölnbe, kaptam új adószámot, minden papírom meg elment Duisburgba a költözés során...
qwertzu 2012.08.30. 19:13:18
@Kopi3.14:
"Leverkusenben volt ügyintézés, minden, majd átköltöztem Kölnbe, kaptam új adószámot, minden papírom meg elment Duisburgba a költözés során... "
Hát ha jó nézem Köln és Duisburg Leverkursenből nézve ellentétes irányba vannak. Rosz helyre küldték a papírjaid?
"Leverkusenben volt ügyintézés, minden, majd átköltöztem Kölnbe, kaptam új adószámot, minden papírom meg elment Duisburgba a költözés során... "
Hát ha jó nézem Köln és Duisburg Leverkursenből nézve ellentétes irányba vannak. Rosz helyre küldték a papírjaid?
toreki 2012.08.30. 19:33:48
@Aszusz: A felsőoktatási diák igénylés is így működik. Korábban a felvételiző a jelentkezési lappal küldött fényképet, a felvételi eljárás alatt fizetett csekket. Amikor kiderült, hogy hova vették fel, ment is nyomdába a diákigazolványa. Beiratkozáskor csak annak nem volt diákja, aki elszúrta. Most meg iskola, okmányiroda majd 45 nap várakozás. Logikus...
tothm1 2012.08.30. 19:34:47
DÉLELŐTT???
Könyörgöm, REGGEL, KORÁN REGGEL, már itt is meglátszik a mentalitás...
Könyörgöm, REGGEL, KORÁN REGGEL, már itt is meglátszik a mentalitás...
tothm1 2012.08.30. 19:37:27
@Reggie: én is úgy tudtam, hogy a diákigazolványra való igénylést már a jelentkezési papíroknál be kell adni
legalábbis, egyetemnél, főiskolánál így van
ha felvettek, küldik a papírt, hogy fizesd be
erre lehetne az ügyfélkapus megoldás, már elintéztem volna, aztán foglaltam volna erre időpontot az okmányirodába
hová jutottak már tényleg az oktatásban
legalábbis, egyetemnél, főiskolánál így van
ha felvettek, küldik a papírt, hogy fizesd be
erre lehetne az ügyfélkapus megoldás, már elintéztem volna, aztán foglaltam volna erre időpontot az okmányirodába
hová jutottak már tényleg az oktatásban
tothm1 2012.08.30. 19:40:59
@Tryst: hát, hogy mindenért KÜLÖN FIZESS, külön lehúzzanak, te ostoba
szerinted miért?
ha meg egy lenne, azért rínának, hogy azt elhagyják
@Reggie: az igazolvány intézés ilyenkor mindenkit leköt az intézményben, kitől kérsz ilyen igazolást? Az iskolalátogatási igazolásra gondolsz, felteszem.
Ugyanaz a helyzet, mint a postán, egy ablakba tömörül mindenki, hiába van mellette három, ha nincs annyi ember
gondolhatod, ilyenkor annak a két szerencsétlennek kell mindent intézni, ideges, káromkodó, stresszes emberek morognak velük...
szerinted miért?
ha meg egy lenne, azért rínának, hogy azt elhagyják
@Reggie: az igazolvány intézés ilyenkor mindenkit leköt az intézményben, kitől kérsz ilyen igazolást? Az iskolalátogatási igazolásra gondolsz, felteszem.
Ugyanaz a helyzet, mint a postán, egy ablakba tömörül mindenki, hiába van mellette három, ha nincs annyi ember
gondolhatod, ilyenkor annak a két szerencsétlennek kell mindent intézni, ideges, káromkodó, stresszes emberek morognak velük...
Aszusz 2012.08.30. 19:51:21
@toreki: A felsőoktatási diákigazolvány igénylés kizárólag azért volt gördülékenyebb, mert:
1) az érettségi kézhezkapása után a középiskola egy mozdulattal könnyen megszüntette mindenkinek a tanulói jogviszonyát, nem volt hercehurca a tankötelezettségből, meg abból, hogy hozott-e papírt a másik iskolából.
2) az érettségire jelentkezéskor ismét csak a szerencsétlen titkárnéni a személyik és lakcímkártyák alapján (érdekes, mivel érettségire így kell jelentkezni, ilyenkor minden diák elhozza, különben meg könyörögni kell, meg elveszett, meg elfelejtette) már februárban legkésőbb a KIRben módosítja az adatokat, különben az egész érettségi bizonyítvány (ha rossz adatok szerepelnek benne - és az érettségi szoftver a KIRből szedi az adatokat) érvénytelen. Vagyis mire a felsőoktatásba kerül a lurkó, nincs olyan, hogy nem szerepel a harmadik neve a rendszerben, stb. A rosszul töltötte ki, nem fizette be, stb nyilván az ő sara, mint ahogy eddig is, viszont azt is megértem, hogy a nyomda meg nem szerette, amikor az igénylő hibájából halomra álltak az igénylések - mert intelligens ember ezt felfogja, de aki nem fizeti be a csekket, rosszul tölti ki, majd reklamál a diákja miatt, az nem igazán tartozik az "intelligens" kategóriába, de mindig nekik van a legnagyobb hangjuk.
Azt nem tudom, a felsőoktatásban most hogy működik, de ahogy a fényképet kellett a jelentkezési laphoz csatolni, most nyugodtan lehetne a NEK-es papír fénymásolatát, és ugyanott vagyunk. A felsőoktatás idén nyáron szembesült az új diák közötti mizériával. Jövőre majd gördülékenyebb lesz. Ez még nem azt jelenti, hogy a rendszer szar.
1) az érettségi kézhezkapása után a középiskola egy mozdulattal könnyen megszüntette mindenkinek a tanulói jogviszonyát, nem volt hercehurca a tankötelezettségből, meg abból, hogy hozott-e papírt a másik iskolából.
2) az érettségire jelentkezéskor ismét csak a szerencsétlen titkárnéni a személyik és lakcímkártyák alapján (érdekes, mivel érettségire így kell jelentkezni, ilyenkor minden diák elhozza, különben meg könyörögni kell, meg elveszett, meg elfelejtette) már februárban legkésőbb a KIRben módosítja az adatokat, különben az egész érettségi bizonyítvány (ha rossz adatok szerepelnek benne - és az érettségi szoftver a KIRből szedi az adatokat) érvénytelen. Vagyis mire a felsőoktatásba kerül a lurkó, nincs olyan, hogy nem szerepel a harmadik neve a rendszerben, stb. A rosszul töltötte ki, nem fizette be, stb nyilván az ő sara, mint ahogy eddig is, viszont azt is megértem, hogy a nyomda meg nem szerette, amikor az igénylő hibájából halomra álltak az igénylések - mert intelligens ember ezt felfogja, de aki nem fizeti be a csekket, rosszul tölti ki, majd reklamál a diákja miatt, az nem igazán tartozik az "intelligens" kategóriába, de mindig nekik van a legnagyobb hangjuk.
Azt nem tudom, a felsőoktatásban most hogy működik, de ahogy a fényképet kellett a jelentkezési laphoz csatolni, most nyugodtan lehetne a NEK-es papír fénymásolatát, és ugyanott vagyunk. A felsőoktatás idén nyáron szembesült az új diák közötti mizériával. Jövőre majd gördülékenyebb lesz. Ez még nem azt jelenti, hogy a rendszer szar.
Aszusz 2012.08.30. 20:03:15
@tothm1: "az igazolvány intézés ilyenkor mindenkit leköt az intézményben, kitől kérsz ilyen igazolást? Az iskolalátogatási igazolásra gondolsz, felteszem. "
Mi az, hogy mindenkit leköt, meg ilyenkor? A diákigazolvány igényléseket az iskola már júniusban elkezdi intézni, ilyenkor csak azoké van, akik újonnan iratkoztak be. Ez általában 1, azaz 1 db iskolatitkár dolga, bármily meglepő, nem köti le az egész iskolát. És ilyenkor nyár végén valamiért nem szoktak tömött sorban állni a szülők az igazolásokért.
Az iskolalátogatási igazolás sok mindenre jó, de diákigazolvány helyett nem. Van egy diákigazolvány igényléses weboldal, ahol nyomon lehet követni, hogy épp melyik fázisban van az igénylés (ez speciel nem működik még pontosan), és innen lehet kinyomtatni azon diákok részére igazolást, akiknek az igénylése már folyamatban van. Iskolatitkár feladata. Belép, kiválaszt, nyomtat. kb 2 perc, helyben megvárható. Rossz esetben másnap az osztályfőnök a gyerek kezébe nyomja.
Mi az, hogy mindenkit leköt, meg ilyenkor? A diákigazolvány igényléseket az iskola már júniusban elkezdi intézni, ilyenkor csak azoké van, akik újonnan iratkoztak be. Ez általában 1, azaz 1 db iskolatitkár dolga, bármily meglepő, nem köti le az egész iskolát. És ilyenkor nyár végén valamiért nem szoktak tömött sorban állni a szülők az igazolásokért.
Az iskolalátogatási igazolás sok mindenre jó, de diákigazolvány helyett nem. Van egy diákigazolvány igényléses weboldal, ahol nyomon lehet követni, hogy épp melyik fázisban van az igénylés (ez speciel nem működik még pontosan), és innen lehet kinyomtatni azon diákok részére igazolást, akiknek az igénylése már folyamatban van. Iskolatitkár feladata. Belép, kiválaszt, nyomtat. kb 2 perc, helyben megvárható. Rossz esetben másnap az osztályfőnök a gyerek kezébe nyomja.
evakek · http://joszerencse.blog.hu/ 2012.08.30. 20:08:39
Ez a túlszabályozás!
joszerencse.blog.hu/
joszerencse.blog.hu/
anica inkognitóban · www.lepcsankparty.blog.hu 2012.08.30. 20:19:04
nálunk az okmányon nincs számsorsolás (hehe, egy ötösnek pedig örülnénk), sem előzetes időpontfoglalás, ezért az ügyfelek a környező nagyobb városokból is odajárnak. Igaz, a kolleganőknek lóg a bele egy szerdai 8-17.30 nap után, viszont az ügyfelek szeretik ezt a rendszert.
Reggie 2012.08.30. 20:24:47
@tothm1: Nem arra, elvileg lehet kerni az igazolvany igenylesrol is egy igazolast. Ha elektronikusan igenyled, akkor automatikusan megkaphatod, ha az intezmenyben, akkor az intezmeny allitja ki. Az igazolas tartalmat megtalalod, ha rakeresel a "Melléklet a 362/2011. (XII. 30.) Korm. rendelethez" -re.
Amikor engem vettek fel egyetemre, a felvetel utan kellett intezni, nem a jelentkezeskor.
Amikor engem vettek fel egyetemre, a felvetel utan kellett intezni, nem a jelentkezeskor.
Állítsuk meg a ......... 2012.08.30. 20:25:59
Engem utoljára akkor hoztak ki ennyire a sodromból, amikor kitalálták, hogy a halott édesapám anyakönyvi kivonatát , amelye elveszett, szedjük elő a születési helyéről.
Mi értetlenkedtünk, addig nagy duzzogva elintézte a ügyintéző, csak egy telefonjába került.
Elküldték neki elektronikus úton.
Remélem egyetemistáknak nem kell ennyi kört lefutni egy rohadék diákigazolvány miatt.
Talán GPS van beleépítve abba a kis darab kártyába.....
Mi értetlenkedtünk, addig nagy duzzogva elintézte a ügyintéző, csak egy telefonjába került.
Elküldték neki elektronikus úton.
Remélem egyetemistáknak nem kell ennyi kört lefutni egy rohadék diákigazolvány miatt.
Talán GPS van beleépítve abba a kis darab kártyába.....
christophe 2012.08.30. 20:35:30
@ügyfélszolgálatos: +1, igazad van, èn màr nem javitom ott a szaporodàsi statisztikàt :-)
padlizsán 5 2012.08.30. 20:37:17
egyáltalán minek kell diákigazolvány egy tanköteles gyereknek, aki törvény szerint nem lehet más, mint diák?! Természetesen középiskolában és a felsőoktatásban ok. De nyolcadikig minek?! A rendszer úgy szar ahogy van, én tavaly szeptember óta ideiglenes diákkal járkálok, mert folyton módosítják, kitalálták ezt a NEK marhaságot, (nemzeti egységes kártyarendszer vagy mi) csak, hogy ne úgy legyen, mint eddig... Ezzel is csak egy csókos zsebét tömik, aki még szarul is végzi a munkáját!
tlantos 2012.08.30. 20:39:51
reges regen, ugy a 80-as evekben, amikor kitalaltak a diakigazolvanyt, bevittuk az iskolaba a fenykepet reggel, ott beragasztottak, es delutan megkaptuk.
nyilvan ez tul bonyolult volt :)
nyilvan ez tul bonyolult volt :)
Aszusz 2012.08.30. 20:41:26
@tlantos: nyilván túl könnyű volt hamisítani... :)
Reggie 2012.08.30. 20:44:07
@padlizsán 5: Mert azzal igazolod, hogy hova jarsz iskolaba. Peldaul nagyon sok utazasi kedvezmeny csak az iskola es lakohely kozotti utvonalra vonatkozik.
Anti Anyag (törölt) 2012.08.30. 20:49:05
@Swift_162: Posztíró elküldi a gyerekét, fingja nincs a rendszerről és a helyett, hogy megismerkedne vele, születik a fikázó poszt.
Magyarul kényelmesen elintézhette volna, eleve 2 hónapja van rá, de ha nem érkezne meg az igazolvány, még 2 hónap.
Magyarul kényelmesen elintézhette volna, eleve 2 hónapja van rá, de ha nem érkezne meg az igazolvány, még 2 hónap.
tb79 · http://www.ukulele.hu 2012.08.30. 20:52:54
Ez semmiség... az egyik kolléganőmnek a gyereke június eleje óta nem kapta meg a szabályosan igénylet és azóta ezerszer megreklamált diákigazolványát.
Aszusz 2012.08.30. 21:02:34
@tb79: iskolaváltás volt? Mert akkor hiába volt a diák szabályosan megigényelve, ha a régi iskola nem vette ki a KIRből, nem lesz lesz diákigazolvány. És mire kivették, új iskola berakta... stb.
Nálunk van beküldve kb egy hónapja olyan igénylés, amelyről az egyik felületen megjelenik, hogy késik a kifizetés, a másik felületen még azóta sem küldték a számlát, tehát nincs mit kifizetni... Ebből így nem lesz diák.
Van olyan kilencedikes diák, akit az általános iskola a mai napig nem vett ki a KIRből, hiába igényelte meg a diákot szabályosan, ha az általános iskolába nem vitte be a befogadó nyilatkozatot, nem szüntetik meg a tanulói jogviszonyát. És a diákigazolvány igénylést még elkezdeni sem lehet addig, amíg nincs tanulói jogviszony.
Nálunk van beküldve kb egy hónapja olyan igénylés, amelyről az egyik felületen megjelenik, hogy késik a kifizetés, a másik felületen még azóta sem küldték a számlát, tehát nincs mit kifizetni... Ebből így nem lesz diák.
Van olyan kilencedikes diák, akit az általános iskola a mai napig nem vett ki a KIRből, hiába igényelte meg a diákot szabályosan, ha az általános iskolába nem vitte be a befogadó nyilatkozatot, nem szüntetik meg a tanulói jogviszonyát. És a diákigazolvány igénylést még elkezdeni sem lehet addig, amíg nincs tanulói jogviszony.
csárli hárper 2012.08.30. 21:06:04
@Anti Anyag: te sem intéztél semmit manapság mi? június elején intéztük a gyerkőc igazolványát, most kezdi az első osztályt, szerinted most aug.30-án van diákigazolványa? nincs, és még azt sem tudták megmondani mikor lesz, Bp. 2. kerület...ennyit a jól működő rendszerről és a fikázásról.
Reggie 2012.08.30. 21:15:01
@csárli hárper: En meg idoben megerkezett igazolvanyt nem lattam. Ha a burokraciaval minden rendben van, meg akkor is elcsuszik a gyartason.
nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2012.08.30. 21:22:02
@Reggie: Mert? Ha kifejtenéd bővebben.
belekotyogok 2012.08.30. 21:23:29
@Anti Anyag: valaki már írta: a távolsági diákbérletek csak lakóhely és az iskola között érvényesek, tehát ha posztoló gyereke Ikerváron lakik (oda szól a lakcíme) és eddig Cellbe járt suliba (ez van a régi diákján), akkor Sárvárra nem válthatja meg a diákbérletet, hanem vehet helyette mindennapjegyet.
csárli hárper 2012.08.30. 21:26:34
@Reggie: elég szomorú...
én évente kb. 8-10 autót hozok Németországból, minden tartományban jártam már, egy autó kihozatala átírással, rendszámmal, biztosítással rossz esetben 1,5-2 óra...és ebben benne van az adásvételi megírása és az autó átvétele is.
ki érti ezt?
én évente kb. 8-10 autót hozok Németországból, minden tartományban jártam már, egy autó kihozatala átírással, rendszámmal, biztosítással rossz esetben 1,5-2 óra...és ebben benne van az adásvételi megírása és az autó átvétele is.
ki érti ezt?
károly szántana 2012.08.30. 21:33:48
@Aegopolis2: A fent említett celldömölki okmányiroda különleges hely. Fél 12-kor fel vannak háborodva (akkor történetesen 0 ügyfél várakozott, persze sorszámot nem lehetett húzni), hogy az ember ügyet akar intézni: "dél van, ebédelünk". A munkaidejük 12-ig tart, rá is értek volna. Apámnak 3 héttel késöbbre akartak adni idöpontot lejárt személyit intézni, de ezt is csak 3 egymást követö nap sokszori próbálkozásra, mert nem igen akarják a telefont felvenni.. Bezzeg arra volt idejük, hogy a kávéscsészéjükre az óvodai jelüket rajzolják, aki nem volt óvodás, annak brét rajzoltak a csészéjére...
Interneten idöpontot csak azután tudsz kérni, hogy elötte kivártad a sorodat az okmányirodán az ügyfélkapu-regisztráláshoz.
Interneten idöpontot csak azután tudsz kérni, hogy elötte kivártad a sorodat az okmányirodán az ügyfélkapu-regisztráláshoz.
-Ani- 2012.08.30. 21:34:38
A gyerek végül fél háromkor bekerült az irodába. Kíváncsi vagyok mikor lesz ebből igazolvány?! A buszon már csak "egészárú" felnőtt jegyet adott a sofőr, mert nem volt diákigazolványa. Pedig ott a személyi és mint már írtam az iskolakötelezettség... Holnap kapunk a sulitól egy ideiglenest, amivel lehet bérletet venni... Őrület! Fejetlenség ezerrel!
belekotyogok 2012.08.30. 21:38:15
@-Ani-: Az előző diák viszont októberig érvényes, diákjegyet attól még válthat, hogy nem ugyanabban a városban van az új iskola.
-Ani- 2012.08.30. 21:45:23
@belekotyogok: De azt a régi suliban hétfőn le kellett adni, amikor vittem innen a befogadónyilatkozatot. :(
tothm1 2012.08.30. 21:57:37
@belekotyogok: ja, de az ellenőr megbüntet, a diák az iskola és az otthon között érvényes
Ha én Miskolcon lakok, akkor nem mehetek diákkal Budapestre
Az ellenőrök mostanában erre nagyon rámentek.
Ha én Miskolcon lakok, akkor nem mehetek diákkal Budapestre
Az ellenőrök mostanában erre nagyon rámentek.
tothm1 2012.08.30. 21:59:24
@-Ani-: két hét, elvileg, de nyilván, október elejére lesz, hacsak nem szúrtátok
el@károly szántana: nav-nál is kérhetsz ügyfélregit. :)
el@károly szántana: nav-nál is kérhetsz ügyfélregit. :)
tothm1 2012.08.30. 22:00:51
@csárli hárper: tudomásul kell venni, mindenki szabadságon van, nyilván, te is elmentél
annak idején én is megfizettem háromszor a teljes árú jegyet
annak idején én is megfizettem háromszor a teljes árú jegyet
tothm1 2012.08.30. 22:04:56
@Reggie: ez jó ötlet viszont, elvileg, az iskolalátogatásit is el kell fogadják az ellenőrök a buszon.
@anica inkognitóban: ő legalább ÜL, gondolj egy húspultban álldogáló alkalmazottra, hogy az hogy ül le, és még neki el is kell takarítania
mindig csak a rinyálás
@anica inkognitóban: ő legalább ÜL, gondolj egy húspultban álldogáló alkalmazottra, hogy az hogy ül le, és még neki el is kell takarítania
mindig csak a rinyálás
-Ani- 2012.08.30. 22:12:34
@tothm1: Ok, a szabadság, sajnálom is a két ügyintézőt, ők nem tehetnek róla, és rendesen ki is voltak borulva mondta a fiókám. De azt hiszem vannak elegen a helyettesítéshez, nem olyan nagy cucc ezt betanulni. Lézengtek a folyosón, kávéscsészékkel, vihorászva hivatali dolgozók..... ez bosszantott leginkább. Pont a diákok fizessenek teljes árú jegyet? Akkor a nyugdíjasok is! Ép elég kifizetni az iskolai költségeket, tankönyveket stb.. Ha "rendes" családból való a gyerek.... bocs a rendesért, de értem én azt nem "perifériás" és ezért is bocs.... akkor szívhat a szülő ezerrel, semmi segítséget nem kap az államtól! :( (alkesz szülők gyerkőce ingyen tankönyvet kap, tudom szegény gyerek nem tehet róla.... a szülő többet ihat)
1bambi 2012.08.30. 22:14:18
Az ún. fejlődő országok egyikében tanulok nyelvet. Az állami egyetemen reggel jelentkeztek a külföldiek a beiratkozáshoz. Az egyetemi dolgozók megcsináltatták az előzetes nyelvi szűrést, a szintfelmérőket (szóbeli, írásbeli), kijavították és értékelték a teszteket, személyesen közölték mindenkivel az eredményt, megadták a szintnek megfelelő besorolást, majd némi rövid adminisztráció (tényleges beiratkozás) után a választható órarendet, felvehető kurzusokat, és a tankönyveket is. Számítógépen megtörtént az órarend- és kurzusválasztás is.
Azonnal elkészült egy fotó a diákhoz, és 1-2 perc múlva megvolt a plasztikkártya (diákigazolvány) is, amivel ingyen lehet használni az egyetemi könyvtárat, jelképes féléves díjért az összes egyetemi sportlétesítményt, és az ország legtöbb múzeumába ingyenes a belépés, vagy ha esetleg fizetni kell, rendkívül jelképes összeget (100 Ft alatt).
Egyébként az egész procedúra kb. 2-2,5 óra alatt lezajlott. Mindez úgy, hogy nagyon sok diák volt, és még meg is volt spékelve némi bábeli (nyelvi) zűrzavarral is, hiszen nem mindenki beszéli még az ország nyelvét, vagy nem tudja jól megértetni magát. Ja, és mindehhez nagyon kedvesek és türelmesek voltak mindenkivel.
Azonnal elkészült egy fotó a diákhoz, és 1-2 perc múlva megvolt a plasztikkártya (diákigazolvány) is, amivel ingyen lehet használni az egyetemi könyvtárat, jelképes féléves díjért az összes egyetemi sportlétesítményt, és az ország legtöbb múzeumába ingyenes a belépés, vagy ha esetleg fizetni kell, rendkívül jelképes összeget (100 Ft alatt).
Egyébként az egész procedúra kb. 2-2,5 óra alatt lezajlott. Mindez úgy, hogy nagyon sok diák volt, és még meg is volt spékelve némi bábeli (nyelvi) zűrzavarral is, hiszen nem mindenki beszéli még az ország nyelvét, vagy nem tudja jól megértetni magát. Ja, és mindehhez nagyon kedvesek és türelmesek voltak mindenkivel.
Kriszta17 2012.08.30. 22:31:31
Iskolában dolgozom, ez a munkám része. Sajnos az okmányirodával kell kezdeni az egészet (ez csak a jéghegy csúcsa), mert a NEK azonosító nélkül a rendszer már nem is engedi rögzíteni az igénylést. Az egésszel az a baj, hogy tanév közben vezették be az egészet, elvették az Állami nyomdától (ahol eddig név szerint, ill. vonalkód alapján utána tudtak nézni, hol tart az igénylés), már a Pénzjegynyomda gyártja le az üres plasztikkártyát és a KEK KH nyomja rá az adatokat és másik különbség a régi rendszerrel szemben, hogy a tanuló lakcímére küldik ki, ami megint csak gáz, mert az intézményben matricát kell ragasztani a diákigazolványra azoknál, akik már nem tankötelesek. Egyébként az Oktatási Hivatallal sem egyeztettek, amikor, azt az egészet kitalálták. Ja, és decembertől folyamatosan igényeltem kb 100 gyereknek szinte havonta, ebből még csak kb. 10 db érkezett meg. Tanulói jogviszony igazolást kell valóban kiállítani erre az átmeneti időszakra, de hivatalosat a diakigazolvany.hu-ról csak akkor lehet, ha be van fizetve, megvan a NEK-azonosító és rögzítve van minden. A BKV, meg a MÁV pedig kihasználja a helyzetet és büntet, ha már lejárt a papír és a tanuló elfelejtette meghosszabbíttatni. Mire leérettségizik a diák, csak kész lesz a diákigazolványa...
belekotyogok 2012.08.30. 22:33:35
@tothm1: nem, csak a bérlet esetében van ilyen megkötés.
Volánhonlapról másoltam: www.volan.hu/dijszab2.html#dsz2
"2. 50 %-os menetjegy kedvezményre jogosult
az érvényes diákigazolvánnyal vagy a tanintézet által kiadott Igazolással rendelkező nappali és esti tagozatos diák, bármely utazási viszonylatban,
"
Volánhonlapról másoltam: www.volan.hu/dijszab2.html#dsz2
"2. 50 %-os menetjegy kedvezményre jogosult
az érvényes diákigazolvánnyal vagy a tanintézet által kiadott Igazolással rendelkező nappali és esti tagozatos diák, bármely utazási viszonylatban,
"
Kriszta17 2012.08.30. 22:35:19
Iskolalátogatásit hivatalosan nem szabad a jogviszony-igazolás helyett adni. Ha elfogadja az ellenőr, rendes. A jogviszony igazoláson a tanuló adatai szerepelnek, név, szül. idő, lakcím, tanulói azonosító és az, hogy a diákigazolvány igénylése folyamatban van.
cso zsi 2012.08.30. 22:35:57
@Aszusz: "A diákigazolvány-igénylések zöme azonban júniusban lement, nem értem, miért most van tömeg"
A Központi előtt hetek óta tömeg van reggelenként, már 7-kor méretes sor van az utcán.
@Ylim: "Interneten lehet időpontot kérni és akkor nincs sorszámos sorbanállás."
Kb. hetekkel későbbre, mint ahogy az ügyintézni való kívánja.
@Reggie: "Nekem azert kellett jogsit cserelni, mert a sorszama meghazasodott.."
Nemrég az ifjú ismerősök összeházasodtak, igen méretes volt a lagzi.
A nászút ebből következően ment a levesbe, mert a menyecske összes addigi okmánya érvényét veszítette.
A Központi előtt hetek óta tömeg van reggelenként, már 7-kor méretes sor van az utcán.
@Ylim: "Interneten lehet időpontot kérni és akkor nincs sorszámos sorbanállás."
Kb. hetekkel későbbre, mint ahogy az ügyintézni való kívánja.
@Reggie: "Nekem azert kellett jogsit cserelni, mert a sorszama meghazasodott.."
Nemrég az ifjú ismerősök összeházasodtak, igen méretes volt a lagzi.
A nászút ebből következően ment a levesbe, mert a menyecske összes addigi okmánya érvényét veszítette.
Mille38 2012.08.30. 22:42:47
nem is értem, hogy a kiskorúnak hogyan adtak szülői aláírás nélkül bármit is az okmányirodában...
Giedi 2012.08.30. 22:47:22
Jaa, mi ezt júniusban intéztük ...
Nem biztos, hogy az utolsó pillanatra kell hagyni ... :)
Nem biztos, hogy az utolsó pillanatra kell hagyni ... :)
Kopi3.14 2012.08.30. 22:48:00
@qwertzu: a fene sem tudja. De valami tartományi, bonyolult ügyekkel foglalkozó szekció van ott- magyar munkavállalóként Németországban adót fizetni nem igazán megérthető a helyi erőknek.
Kriszta17 2012.08.30. 22:49:01
@Aszusz: Miért, most nem szív vele az iskolatitkár? Dehogynem... Ha kapok egy diákigazolvány-tárgyú levelet az Oktatási Hivataltól, már görcsbe ugrik a gyomrom, mert rohadtul nem gondolták végig az egészet, össze-vissza írogatnak, hogy mit, hogyan csináljon az intézmény...Agyonbonyolították a KIR-en a programot. És ezen kívül más ezer munkája is van az embernek... Szerintem sehol nincs külön ember erre a munkára.
-Ani- 2012.08.30. 22:57:43
@Giedi: Én sem játszásiból kértem most, így alakult... mindenképp meg kellett lépnem a suli váltást a gyerekem érdekében.
-Ani- 2012.08.30. 22:59:34
@Mille38: Én sem értem azért kísértem két napon keresztül, tegnap olvastam, hogy nem kell a szülő hozzá, ezért ment ma be egyedül.
Aszusz 2012.08.30. 23:02:57
@Kriszta17: Én is iskolatitkár vagyok, és én intézem a diákigazolványt... Az OH-s diákigazolvány leveleken nem szoktam annyira aggódni, még az okmányiroda sem gáz, jelen pillanatban is van egy csomó NEKes papírom, de nem tudok vele mit kezdeni, mert a héten iratkoztak be (másnapra hozták az okmányirodából a papírt!), és a régi iskola még nem vette ki a KIRből. Én ezt látom a legnagyobb problémának. De ettől nem azt érzem, hogy szívok, csak tudom, hogy annál később lesz diákigazolvány. A régi rendszerben sokkal több papír fogyott, és sokkal több szívás volt menet közben (régi igényléseket újra elővenni hiba miatt...), most a gondok az elején kiderülnek, de legalább később nincs vele probléma.
ásványi répacukor 2012.08.30. 23:07:15
@Aszusz:" (amúgy én is szülő vagyok)"
Én meg azt hittem hogy a Hofi Rózsika!
Ad 1, A kurva kölkinek iskolába kell járni nem pedig a szar hülye húgyagyú túlfizetett semmi szart nem érő egyorrú eszetlen seggfejek által kreált idétlen hivatali útvesztőkbe!
Ad 2, Volt rá párhónap hogy teszteljék, kipróbálják, észszerűsitsék, egyszerüsitség, az agyatlanságukat.
Ad 3, Az ÉNNNNN adómból is fenntartott államaparátus a főseggfejtől az alseggfejig normális, elfogadható ügyintézést biztositson, ha már ilyen kretén rendszert mertek kidolgozni!
Ad 4,Az én és a gyerkőcöm idejét mi is be tudjuk osztani, kéretik az agyament hivatali szervek a saját idejükkel tegyék ezt!
Ad 5, az Új rendszer következtében beállt megtakaritást a kiagyalója forditsa az ügyfelek idő, utazási ktg. többletének a megtérírésére. / vagy költse gyógyszerre /
Ad 6, Próbáljunk normális, európai magyarok lenni, s hagyunk fel a félázsiai származék státus erőltetésével!
Amúgy meg akinek ez tetszik üldögéljen az okmányirodákban hétszámra 40 fokban!
Én meg azt hittem hogy a Hofi Rózsika!
Ad 1, A kurva kölkinek iskolába kell járni nem pedig a szar hülye húgyagyú túlfizetett semmi szart nem érő egyorrú eszetlen seggfejek által kreált idétlen hivatali útvesztőkbe!
Ad 2, Volt rá párhónap hogy teszteljék, kipróbálják, észszerűsitsék, egyszerüsitség, az agyatlanságukat.
Ad 3, Az ÉNNNNN adómból is fenntartott államaparátus a főseggfejtől az alseggfejig normális, elfogadható ügyintézést biztositson, ha már ilyen kretén rendszert mertek kidolgozni!
Ad 4,Az én és a gyerkőcöm idejét mi is be tudjuk osztani, kéretik az agyament hivatali szervek a saját idejükkel tegyék ezt!
Ad 5, az Új rendszer következtében beállt megtakaritást a kiagyalója forditsa az ügyfelek idő, utazási ktg. többletének a megtérírésére. / vagy költse gyógyszerre /
Ad 6, Próbáljunk normális, európai magyarok lenni, s hagyunk fel a félázsiai származék státus erőltetésével!
Amúgy meg akinek ez tetszik üldögéljen az okmányirodákban hétszámra 40 fokban!
ásványi répacukor 2012.08.30. 23:19:23
@Anti Anyag: Te is ismerkedjél meg a........ vel! Neked oly sok időd van felesleges, tiszavirág életű rendszerekkel szorosabb ismeretséget kötni? Jó neked, hogy más teendőd nincs!
Aszusz 2012.08.30. 23:29:21
@ásványi répacukor:
Ad 1: Gratulálok a stílushoz, látom, tényleg jó esélyünk van egy udvarias, kulturált nemzedék felneveléséhez.
Ad 2: Aki kezelt már ilyen komplex rendszereket, az tudja, hogy a durva hibák az első pár hónapban, a többi meg a következő pár évben bukik ki: Nem mindegy, hogy csak néhány diákigazolvány igénylést, vagy tömeges rohamot kell ellátni az iskoláknak.
A tömeges rohamból most vizsgáznak. Én is kíváncsian várom, mikor lesz belőle diákigazolvány.
Ad 3: Mivel az iskolánkba felvett tanulóknak már áprilisban megküldtem levélben, hogy a júniusi beiratkozásra már az okmányirodás papírral jöjjenek, érdekes módon mind be tudta osztani az idejét, és hozta a papírt. Aki nem, az is utána egy héten belül (és nem panaszkodott tumultusra...)
Ad4: Az, hogy az okmányirodák időnként túlterheltek, nem tudom, miért minősíti a diákigazolvány-igénylési rendszert. (Vajon a tömeg mind diákigazolványra várt? Tényleg csak azt tudom mondani, hogy magukra vessenek: a legtöbb új diákigazolványhoz júniusban kellett volna sorbaállni...) És nyugodtan végig lehet telefonálni több okmányirodát is, velem is előfordult már, hogy a helyi irodában csak három hétre kaptam időpontot, a szomszédban pedig másnapra.
Ad 5: Nem tudtam, hogy az okmányirodában a fényképfelvétel "hivatali útvesztőnek" minősül. Amúgy meg jobb is, ha a gyerek ilyet is lát (személyi, útlevél igénylésnél is ezt kell csinálni, akkor is fröcsögsz? )
Ad 6: Mióta tart ez az egész folyamat "hétszámra"? - Egy időpontkérés, időpontra odamenni, fél órán belül sorra kerülni, fénykép, aláírás, csókolom. Fogorvosnál többet szoktam várni, mint okmányirodában...
Ad 7: Támogatom, tényleg próbálj meg normális, európai magyar lenni, mindenki boldogabb lesz.
Ad 1: Gratulálok a stílushoz, látom, tényleg jó esélyünk van egy udvarias, kulturált nemzedék felneveléséhez.
Ad 2: Aki kezelt már ilyen komplex rendszereket, az tudja, hogy a durva hibák az első pár hónapban, a többi meg a következő pár évben bukik ki: Nem mindegy, hogy csak néhány diákigazolvány igénylést, vagy tömeges rohamot kell ellátni az iskoláknak.
A tömeges rohamból most vizsgáznak. Én is kíváncsian várom, mikor lesz belőle diákigazolvány.
Ad 3: Mivel az iskolánkba felvett tanulóknak már áprilisban megküldtem levélben, hogy a júniusi beiratkozásra már az okmányirodás papírral jöjjenek, érdekes módon mind be tudta osztani az idejét, és hozta a papírt. Aki nem, az is utána egy héten belül (és nem panaszkodott tumultusra...)
Ad4: Az, hogy az okmányirodák időnként túlterheltek, nem tudom, miért minősíti a diákigazolvány-igénylési rendszert. (Vajon a tömeg mind diákigazolványra várt? Tényleg csak azt tudom mondani, hogy magukra vessenek: a legtöbb új diákigazolványhoz júniusban kellett volna sorbaállni...) És nyugodtan végig lehet telefonálni több okmányirodát is, velem is előfordult már, hogy a helyi irodában csak három hétre kaptam időpontot, a szomszédban pedig másnapra.
Ad 5: Nem tudtam, hogy az okmányirodában a fényképfelvétel "hivatali útvesztőnek" minősül. Amúgy meg jobb is, ha a gyerek ilyet is lát (személyi, útlevél igénylésnél is ezt kell csinálni, akkor is fröcsögsz? )
Ad 6: Mióta tart ez az egész folyamat "hétszámra"? - Egy időpontkérés, időpontra odamenni, fél órán belül sorra kerülni, fénykép, aláírás, csókolom. Fogorvosnál többet szoktam várni, mint okmányirodában...
Ad 7: Támogatom, tényleg próbálj meg normális, európai magyar lenni, mindenki boldogabb lesz.
tothm1 2012.08.30. 23:34:19
@Kriszta17: igen, csak az ellenőr nem szokott "rendes" lenni.
Az a dolga, hogy büntessen.
Az ember meg nem szívesen ad lehetőséget arra, hogy megbüntessék, inkább meg kell venni a teljes árú jegyet.
De tőlem, lehet ezen rugózni.
@-Ani-:
akkor ne pattogjál, tudod, mások sem értek rá a nyáron
na persze, a magyar mentalitás, nekem mindenki ugorjon, amikor én éppen az utolsó pillanatban rinyálva rohanok ügyintézgetni
hehh, utálom az összes ilyen balfaszt
Az a dolga, hogy büntessen.
Az ember meg nem szívesen ad lehetőséget arra, hogy megbüntessék, inkább meg kell venni a teljes árú jegyet.
De tőlem, lehet ezen rugózni.
@-Ani-:
akkor ne pattogjál, tudod, mások sem értek rá a nyáron
na persze, a magyar mentalitás, nekem mindenki ugorjon, amikor én éppen az utolsó pillanatban rinyálva rohanok ügyintézgetni
hehh, utálom az összes ilyen balfaszt
tothm1 2012.08.30. 23:36:30
@ásványi répacukor: csak júniusba nem ért rá a hülyélye, ilyenkor kap észbe
nem értem soha ezeket az embereket, de mindig ezeknek a leghangosabb....
nem értem soha ezeket az embereket, de mindig ezeknek a leghangosabb....
ásványi répacukor 2012.08.30. 23:55:58
@Aszusz: Bocsi a túlhevült szóáradatért!
Jó bürokrata vagy. ( Ezt jó értelemben irom, preciz és segitőkész stb..) Ami nálam kiverte a biztit az az, hogy miért is kell igy közpotositani? Azért a nyomorult utazási kedvezmény miatt??
Te bizton tudod hány helyre kell jelenteni az oktatott gyereket. Egyszerübb , állampolgár barát megoldás nem lenne? Te irtad ha valahonnan nem jelentik ki eleve reménytelen elinditani, s erről a lurkó és a máshol lakó szülő tehet a legkevésbé. S mindezért még fizetni is kell......
Jó bürokrata vagy. ( Ezt jó értelemben irom, preciz és segitőkész stb..) Ami nálam kiverte a biztit az az, hogy miért is kell igy közpotositani? Azért a nyomorult utazási kedvezmény miatt??
Te bizton tudod hány helyre kell jelenteni az oktatott gyereket. Egyszerübb , állampolgár barát megoldás nem lenne? Te irtad ha valahonnan nem jelentik ki eleve reménytelen elinditani, s erről a lurkó és a máshol lakó szülő tehet a legkevésbé. S mindezért még fizetni is kell......
Aszusz 2012.08.31. 00:04:37
@ásványi répacukor: Nem látom át, hogy az egész NEK-rendszernek mi lesz a végső kifutása. Ha az, hogy a diákigazolvány-igényléskor kapott NEK azonosítóval (és a hozzá tartozó fényképpel, aláírással) ezek után a személyit, jogsit, útlevelet, elveszett diákigazolványt lehet intézni, és nem kell újra, és újra sorba állni fényképezkedni, akkor azt mondom, megérte.
Képzelj egy egy új diákigazolványos gyereket, aki egyszer csak elveszíti, és még egyet akar igényelni. Már van NEK azonosítója, a rendszerben már jól szerepel a neve, annyi a tennivaló, hogy visz 1400 Ft-ot az iskolába, és kér új diákigazolványt. Esetleg a lakcímkártyáját ellenőrzik, hogy jó helyre menjen a diák, de amúgy kb 10 perc alatt (mindenestül) fel lehet vinni az új igénylést, és nem lesz semmi probléma - az adatok stimmelnek, be van fizetve, stb. Hosszú távon ez akár még jól is elsülhet.
Képzelj egy egy új diákigazolványos gyereket, aki egyszer csak elveszíti, és még egyet akar igényelni. Már van NEK azonosítója, a rendszerben már jól szerepel a neve, annyi a tennivaló, hogy visz 1400 Ft-ot az iskolába, és kér új diákigazolványt. Esetleg a lakcímkártyáját ellenőrzik, hogy jó helyre menjen a diák, de amúgy kb 10 perc alatt (mindenestül) fel lehet vinni az új igénylést, és nem lesz semmi probléma - az adatok stimmelnek, be van fizetve, stb. Hosszú távon ez akár még jól is elsülhet.
nemiswan 2012.08.31. 05:16:52
Igazi tortúra...minden ügyintéző azt hiszi,h hatalma van az íróasztal mögött.Holott elfelejtik,h ők vannak az ügyfélért és nem fordítva .
A gyerekét meg mindenkinek szuverén joga úgy szólítani ahogy akarja .Ha gyerkőc,ha fióka,semmi közötök hozzá :) Puszi,Ani :)
A gyerekét meg mindenkinek szuverén joga úgy szólítani ahogy akarja .Ha gyerkőc,ha fióka,semmi közötök hozzá :) Puszi,Ani :)
bakonyi.laszlo 2012.08.31. 07:51:40
@Aszusz: HA felfigyelt volna rá, az eredeti történet arról szól, hogy iskolát vált a tanuló, ebben az esetben pedig talán nem kellene a júniusi iratkozási kérdéssel példálózni.
Azt írta ismeri a rendszert (jómagam is), akkor azt is tudja, hogy ideiglenes igazolványt csak a végleges igazolvány igénylésének beérkezése után lehet rendelni. Ez pedig csak okmányirodás sorban állás után megy. Nem tudom mikor járt okmányirodában, de bizony elég hosszú a sor, illetve a 2 heted előjegyzés is hosszú időnek tűnik, főleg ha egy kedvezményt biztostó igazolványról van szó, amivel olcsóbb az utazás, nélküle meg nem. A régi igazolványt meg ugye be kell vonni, elméletileg.
@toreki, @Aszusz: a felsőoktatási igénylés nem azért volt gördülékenyebb a régi szisztémában, mert a középiskolában dolgoztak bármit is a felvételivel. Egyszerűen azért, mert mindenkinek legyártották akit felvettek (és igényelt) azokkal az adatokkal amiket a jelentekzési lapon megadott, aztán a felsőoktatási intézmény dolga volt ellenőrizni, hogy tényleg stimmelnek-e azok az adatok. Ha nem, ment a levesbe az igazolvány... Az új rendszerben pedig csak akkor indul az igénylés, ha van már oktatási azonosítója, benne van a központi nyilvántartásban satöbbi. Na most éppen új rendszer indul, igazolvány-igénylést továbbítani ki tudja mikor lehet.
Egyébként a rendszer "átka" az ideiglenes igazolvány központi rendszerből való kiállítása (aminek a félreértések elkerülése végett jelzem, hogy látom a logikáját). Ha az iskola, főiskola, egyetem azonnal tudna adni egy ideiglens igazolványt, nem lenne ilyen időbeli probléma. MEllesleg sokat "ér" az az ideiglenes igazolvány a jogosultság ellenőrzése szempontjából, amin még fénykép sincsen...
Azt írta ismeri a rendszert (jómagam is), akkor azt is tudja, hogy ideiglenes igazolványt csak a végleges igazolvány igénylésének beérkezése után lehet rendelni. Ez pedig csak okmányirodás sorban állás után megy. Nem tudom mikor járt okmányirodában, de bizony elég hosszú a sor, illetve a 2 heted előjegyzés is hosszú időnek tűnik, főleg ha egy kedvezményt biztostó igazolványról van szó, amivel olcsóbb az utazás, nélküle meg nem. A régi igazolványt meg ugye be kell vonni, elméletileg.
@toreki, @Aszusz: a felsőoktatási igénylés nem azért volt gördülékenyebb a régi szisztémában, mert a középiskolában dolgoztak bármit is a felvételivel. Egyszerűen azért, mert mindenkinek legyártották akit felvettek (és igényelt) azokkal az adatokkal amiket a jelentekzési lapon megadott, aztán a felsőoktatási intézmény dolga volt ellenőrizni, hogy tényleg stimmelnek-e azok az adatok. Ha nem, ment a levesbe az igazolvány... Az új rendszerben pedig csak akkor indul az igénylés, ha van már oktatási azonosítója, benne van a központi nyilvántartásban satöbbi. Na most éppen új rendszer indul, igazolvány-igénylést továbbítani ki tudja mikor lehet.
Egyébként a rendszer "átka" az ideiglenes igazolvány központi rendszerből való kiállítása (aminek a félreértések elkerülése végett jelzem, hogy látom a logikáját). Ha az iskola, főiskola, egyetem azonnal tudna adni egy ideiglens igazolványt, nem lenne ilyen időbeli probléma. MEllesleg sokat "ér" az az ideiglenes igazolvány a jogosultság ellenőrzése szempontjából, amin még fénykép sincsen...
csárli hárper 2012.08.31. 08:16:54
@tothm1: "tudomásul kell venni, mindenki szabadságon van"
nem való nekem ez a nemzeti elhülyülés rendszere, tehát ha szabadságolás van,megáll az élet, legalábbis ügyintézőéknél.
de, hogy a picsába van az, hogy a káposztafejű németeknél egész tartományok elmennek szabira és nem áll meg élet? talán szervezés, aggyal gondolkodás eredménye?
nem való nekem ez a nemzeti elhülyülés rendszere, tehát ha szabadságolás van,megáll az élet, legalábbis ügyintézőéknél.
de, hogy a picsába van az, hogy a káposztafejű németeknél egész tartományok elmennek szabira és nem áll meg élet? talán szervezés, aggyal gondolkodás eredménye?
suzildi (törölt) 2012.08.31. 08:26:40
Ez borzasztó idegtépő lehetett!!!
Soha nem volt egy-egy ügyintézés a magas fokon Magyarországon!
Soha a szervezés nem volt jó, folyamatos, rugalmas stb.
Jó pár évet megéltem már, és tapasztalatból beszélek!!! :(
Soha nem volt egy-egy ügyintézés a magas fokon Magyarországon!
Soha a szervezés nem volt jó, folyamatos, rugalmas stb.
Jó pár évet megéltem már, és tapasztalatból beszélek!!! :(
Állítsuk meg a ......... 2012.08.31. 17:57:35
Mikor pár évvel ezelőtt adókártyát kellett csináltatni kiskorú gyermekem részére, már akkor is ilyen magasról tosztak az egészre.
Legalább annyit megtettek, hogy adtak ideiglenes igazolást, addig az adószámával.
Az adókártya több mint egy hónap múlva érkezett meg valahonnan 220 km-ről, olyan ragacsos volt, hogy alig lehetett eltávolítani a hordozó felületről.
Természetesen csak simán bedobták a postaládába.
Ez is nyáron történt, állítólag meghibásodott a kártyagyártó rendszer, ezért kellett több hetet várni.
Szerintem ez ebben az esetben is kötelező lett volna!
Ideiglenes diákigazolvány eddig is volt.
Minden jót Neked Ani, ne hergeld magad, azt kívánom ennél nagyobb gondja soha ne legyen a családnak!
Minden iskolakezdőnek sok erőt, kitartást, türelmet és természetesen egy nagy rakás pénzt!
Legalább annyit megtettek, hogy adtak ideiglenes igazolást, addig az adószámával.
Az adókártya több mint egy hónap múlva érkezett meg valahonnan 220 km-ről, olyan ragacsos volt, hogy alig lehetett eltávolítani a hordozó felületről.
Természetesen csak simán bedobták a postaládába.
Ez is nyáron történt, állítólag meghibásodott a kártyagyártó rendszer, ezért kellett több hetet várni.
Szerintem ez ebben az esetben is kötelező lett volna!
Ideiglenes diákigazolvány eddig is volt.
Minden jót Neked Ani, ne hergeld magad, azt kívánom ennél nagyobb gondja soha ne legyen a családnak!
Minden iskolakezdőnek sok erőt, kitartást, türelmet és természetesen egy nagy rakás pénzt!
jazoli 2012.09.01. 07:53:34
Mindenkivel egyetértek - de különösen Anival :P
Az utolsó 100 komment: