2012.11.13. 15:49 | Szerző: -Ani-

Tegnap ezer helyen jártam, jó sok hivatalban, mégsem intéztem semmit....
Az önkormányzathoz mentem, gondoltam onnan küldik a "súlyadó" csekket az autóra, akkor ott is kell kijelenteni eladáskor, az újat pedig bejelenteni. No, hát ez nem így működik! Postán kell feladni az eredeti adásvételi szerződésből egy példányt az okmányirodába. Be kellett mennem a városba a biztosítóhoz, gondoltam ha már ott járok, beugrok az okmányirodába és személyesen leadom a szerződést. Na persze! Senki nem volt előttem, hamar be is jutottam, mosolyogva, adtam oda a papírt, hogy én ezt elhoztam.... a "néni" nem volt mosolygós kedvében. Közölte, hogy postán kell feladnom! Az új kocsiról semmi nem kell mert azt átíráskor elintézték, csak az általunk eladott autó adásvételi szerződésének eredeti példányát kell elküldenem. Viszont valószínű, hogy mégis jó, hogy bementem, mert kezembe nyomott egy kitöltésre váró "kérelem" nyomtatványt, ami szerintem egy nagy marhaság. "Tisztelt Címzett! Alulírott............ (név) ......... szám alatti lakos kérem, hogy a ............. forgalmi rendszámú gépjármű tulajdonjogában bekövetkezett változást a nyilvántartásban rögzíteni szíveskedjenek." És akkor még be kell írni az eladás napját a vevő címét, és nem hagyták le a "Tisztelettel-t" az aláírás előtt. Mi a francnak, ha megy az eredeti példány, amin rajta van minden! És ha csak elküldtem volna simán?! És miért nem tudták tőlem személyesen átvenni?! Micsoda hülye bürokrácia ez!! A biztosítónál sem jártam jobban, tényleg "távban", neten, vagy levélben eredményesebb az ügyintézés, vagy a Jóisten tudja már! Autó vásárlásnál azonnal kell kötni egy kötelező biztosítást, amit az alkusz cég képtelen egy hét alatt eljuttatni a biztosító társaságnak, így amikor én most bementem, hogy megszüntessem az eladott autó biztosítását, és a férjem visszakapja a B10-es bónuszát, ez egyelőre lehetetlen. Mivel ez is egy kis mese; hogy két autónál csak az egyiken lehet bónuszod, a másikra A0-at kell kötni. Az jóval drágább, mi egy évre egyben való kifizetést választottuk, mert az kedvezőbb, ezt be kell fizetni. Aztán "lepapírozzák" az eladott autót, szerződés stb. majd visszaadják a B10-et, és a befizetett összegből valamikor visszafizetik a bónusz különbözetet. Remélem érthetően írtam le a számomra egyáltalán nem megérthető megint csak bürokratikus marhaságot. Miért nem lehet egyszerűbben, főleg beszámított, leadott autónál?! Förtelmes, hogy a "semmiért" ücsörögnek hivatalokban emberek, a bosszantásunkra, vagy csak én mint laikus látom így? Na ez is kérdéses ki a laikus és ki nem, mert lehet, hogy mi az "utca emberei" is vagyunk annyira képben, mint a nagyságos hivatalnokok! Érdekes eredményekre lehetne bukkanni, ha felülvizsgálnák némelyik helyen az ott dolgozó ügyintéző iskolázottságát, szakmai felkészültségét!

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr284905188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ildsisy 2012.11.14. 08:06:30

Ismét az jutott eszembe, hogy amióta élek, látom, hogy mennyire körülményes egy magyar ügyintézés! Minden a szervezéstől függ, 100%, hogy a feletteseiknek fogalmuk sincs mi az a rugalmas ügyintézés és hasonlók... Csak őrlik az ember idegeit, lopják a szabadidejüket! :(
süti beállítások módosítása