2011.08.08. 23:06 | Szerző: -Ani-

Vasárnap Balcsira utaztunk, majd innen kezdtük a mi kis „Magyarország másik fele” kirándulásunkat. Sok kilométert tettünk meg, sok szépet láttunk, sok jóban volt részünk és némi csalódás is ért. Ha most valaki azt mondja, hogy szeretné megmutatni a családjának Magyarország egy másik részét, nem azt ahol él, bizony felkötheti a gatyáját! Csak a tankolásunk volt harmincezer forint, ezt tömegközlekedési eszközökkel, esetleg még plusz egy gyerekkel, nem jártuk volna meg ennyiből. Szomorú! Mindenhol belépőjegyet szedtek, ami egy vagyonba került, és kipróbáltuk első este Aggteleken a falusi turizmust, ami majdnem megközelítette a balatoni árakat. (Most kicsit előre szaladok az időben, de képtelen vagyok időrendbe haladni, annyi mondanivalóm van, amit nagyon fontosnak tartok.)  Az aggteleki Cseppkőszállóban (szocreál a javából) egy éjszaka egy személynek nyolc rugóba került, így itt csak vacsiztunk, ami szintén nem két fillérbe került, a kaja fincsi volt, csak sajnos hideg. A recepciós jóvoltából, az édesanyjánál szálltunk meg. Kedves, falusi ház, szépen felújított fürdőszobával, a szoba a hetvenes éveket idéző hangulatával, könyvekkel, nagyon kellemes szállást nyújtott. De kezdem az elején: Amikor beértünk Miskolcra, elkomorodott a kedvem. Soha nem láttam még ennyi szegény embert, és az élet mintha megállt volna a rendszerváltáskor. Vagyis tényleg megállt, hiszen ez a város is az egyik, ami az iparára épült, és amit gyorsan eladtak, megszüntettek, és ezrek váltak munkanélkülivé. Aggtelekig nem láttunk mást, csak lepusztult falvakat, amiket már szinte csak a romák laknak, szívszorító látványt nyújtott. Igazából Lilafüreden kezdődött a kirándulásunk, erről szeretnék berakni néhány képet, majd holnap a Diósgyőri várral folytatom.

A Palota szállót rengeteg régi képen láttam itthon, Apukám és Anyukám a hatvanas évek elején nyaralt ott. Azóta sokat szépítették, renoválták.... A kilencvenes évek elején én is megszálltam itt, de akkor még nem volt ilyen szép, mint most.

Marci a vízesés mögött..

A világ egyik legszebb helye, de nem tudnék élni itt, mert a levegő nagyon párás... :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ilds. 2011.08.09. 12:50:54

Nagyon szép hely Lillafüred, kétszer voltunk itt. Egyszer egy hétig a kis faluban laktunk egy néninél, hideg volt nagyon a ház bent, de volt hol laknunk... Pár éve, akkor mindent bejártunk. Kis vasúttal is utaztunk, be Miskolcra. kb. 8 éve voltunk ott. Jó lenne ismét Lillafüredre menni. Még csónakáztunk is! A tó 9 méter mély, ha nem több... barlangba is voltunk, persze fizetni kellett...
Szép helyeken jártál megint! :) Jók a fotók!!!

zoltan1 · http://www.ferfivilag.freeblog.hu 2011.08.09. 19:35:48

Sok szépet megmutattál a fotóiddal! Köszi. Sajnos a csalódásokért, bárcsak szerencsésebb lenne Miskolc és környéke! Emlékszem, tanultuk, az ország második legnagyobb városa, fejlett iparral... :):(

jenever 2011.08.10. 06:41:52

Valóban a világ egyik legszebb helye, én nagyon szeretem!!! köszi a beszámolót és a képeket! :)

-nallag- 2011.08.10. 10:48:37

Ha Miskolc nem is nyerte el tetszéseteket, amit teljességgel megértek, mert nekem sem ez az álomvárosom, annak ellenáre hogy egyelőre még ide köt az élet, a környék valóban gyönyörű. :) Nem tudom most merre jártok, ha még itt vagytok a közelben és szerettek túrázni, Bükkszentkereszt mellett gyönyörű az erdő. Gyógyító kövek, Lófő tisztás, mindmind gyönyörű rész. :) Szerencsen túl van Bortó, az sincs innen messze, gyönyörű tóval, hihetetlen szép tájjal, oda egy élmény még csak benézni is.
További szép nyaralást nektek!:)