2010.09.11. 17:57 | Szerző: -Ani-

Finomakat főztem, ilyen hidegben kimondottan áldásos, ha az ember bekapcsolja a sütőt is. Éppen azon agyaltam mit kéne főzni, amikor megakadt a szemem a majdnem egy egész szikkadt fonott kalácson, aztán tovább bámészkodva kiszúrtam a szép almák mellett lévő majdnem egy kilónyi ráncosat. Utálom a pazarlást, meg is született a rakott kalács ötlete. Gyönyörűen felszeleteltem, kenyérpirítóban kicsit megsütöttem minden szeletet. Aztán az almát is vékony szeletekre vágtam, készítettem négy tojás és kb. 6-7 dl tejből madártejet. Kikentem egy tűzállótálat, belemártogattam a kalácsot a fincsi madártejbe, szépen leraktam a tál aljára, megszórtam darált dióval, csipet fahéjjal, majd gyönyörűen kiraktam a vékony almaszeletekkel. Következő sor ugyanígy, az utolsó sor almaszeleteket megkentem a tavalyi isteni baracklekvárommal, majd negyed órára betettem a forró sütőbe. A négy tojás habját cukorral felvertem jó keményre, azt púpoztam a tetejére és addig sütöttem, amíg meg nem pirult. Nagyon finom lett! (a mákosgubát ugyanígy készítem, kiflivel, alma nélkül) Íme a bizonyíték, lefotóztam:


Kivéve a sütőből..

Szeletelve..

Aztán készítettem még Apci kedvencét juhtúrós sztrapacskát. Én nem szeretem, a spéci nokit tejföllel szoktam enni. Olyan szupi krumplit kaptam, ami lereszelés közben nem barnul, és gyönyörű fehér maradt a sztrapacska tésztája. Apci nem eszi pirított szalonnával, és péntek révén nem is kapott volna. Annakidején Nagyanyámnál pénteken sosem ettünk húst, aztán Anyósomnál ugyanez volt a helyzet Dédi vezette be (Krisztus halálának napja). A pénteki húsmentes böjt nálam is bevált szokás lett. Lefotóztam a sztrapacskát, ez is nagyon fincsire sikerült.
Olyan mint a sima nokedli, pedig nem az..

Tányéron, tejföl nélkül "szűzen"..

Mai menü, nagyon szép ír marhaoldalasból húsleves, hatalmas grízgaluskával, és vadas marha, ami knédlivel, krumpli gombóccal ugyan finomabb de most sima csavart tésztát adtam hozzá.
A vadaskám nem a „hivatalos” módon készült, vad nélkül, Ani módra, gyors, szupi megoldás, leírom:
A marhahúslevest kétszer annyi zöldséggel (sárgarépa, némi fehérrépa)teszem fel, mert kell a fele, amit ha  megfő, kiszedek és egy pici főtt hagyma társaságában bot mixerrel kis húslevessel turmixolom.  Olajon cukrot karamellizálok, félrehúzom a tűzről beleszórok kevés lisztet és felöntöm a lehűtött turmixolt zöldséggel, teszek bele mustárt, babérlevelet, fél citrom levét, borsot, sót és krémesre kikevert tejfölt, majd a  levesből a felszeletelt főtt marhát. Kicsit hagyom összeforrni, lezárom és kész. Nem olyan macerás mint az eredeti, az íz viszont eredeti! Gyönyörű krémes, finom, és másnapra még finomabb. Így egy fogásból születik kettő, és nem kell azon törni a fejünket mi legyen a főtt marhával ha nem akar az ember mondjuk tormával azt enni. Mert az is finom! :)
Vadaskám...

A mai blogom afféle főzősre sikeredett, ebben a csúnya esős időben semmi nem jutott az eszembe. :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr772288939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemiswan 2010.09.11. 18:47:02

Guszták:) Imádom a marhahúslevest,jó régen főztem .Én is így szoktam hasznosíta.Amit te csináltál kalácsból,az olyan "Máglyarakás" kiflikkel szoktam,de szerintem kaláccsal mégfinomabb:) Megéheztem,eszem kis vadas nyelvet penne tésztával:)

-Ani- 2010.09.11. 18:53:42

@nemiswan: Mire megírtam én is éhes lettem. Úgy csinálunk a rossz idő beálltával, mint az állatok, hízókúrázunk. Ők bundát és alá hájat növesztenek, szerintem nekünk egyiket sem kéne. :D

nemiswan 2010.09.11. 19:27:37

@-Ani-: Rajtam nem ,talán,csak az ital látszik meg :) sztem te sem vagy hízós fajta :)most meg édeset ennék ...:)

-Ani- 2010.09.11. 19:51:44

@nemiswan: Én már ettem is édességet, a csuda vigye el! Majd holnaptól nem eszek.....
Szerencsére nem látszik :)

ditlzon 2010.09.13. 09:41:41

Ezek szerint, nem csak rám hat ilyen módon a hideg :-) képes vagyok órákat pepecselni a konyhában, nagyon szeretek sütni-főzni. egymagamnak unalmas lenne, de ha megoszthatom másokkal, az már sokkal jobb. Sok a gyümölcs, zöldség, így sorra készülnek a piték (szilvás, körtés, almás...), a zöldséges lepénytészták (quiche), és a borozás mellé az elmaradhatatlan krumplis pogácsa, ami átsegít minket a nehéz soproni borokon :-)
további jó sütés-főzést, és még ilyen bejegyzéseket, hátha kedvet kapok vmelyikhez (pl. a strapacskát én is imádom, és már rég ettem - legjobb juhtúróval!).

-Ani- 2010.09.13. 12:48:25

@ditlzon: Hétvégén én is valami finom gyümölcsös lepényt sütök. :)
Imádom a krumplis pogit. Pogit ritkán sütök, nekem valahogy sosem sikerül olyan igazi finomra. :( Legalább egy éve ha nem több szemezgetek a quiche (kis) receptekkel, nagyon szimpi a francia zöldséges, még egy kis filmet is láttam az elkészítéséről, szuper gyors, már illene megcsinálnom. Ha rászánom magam, tuti beblogolom a végeredményt. :D

ditlzon 2010.09.13. 13:37:44

@-Ani-: nagyon szeretem a quiche-t, mert nagyon egyszerű, gyors, gazdaságos és finom. És az sem elhanyagolható, hogy úgy variálom, hogy akarom :-)
van néhány quiche receptem, szívesen elküldöm, és van egy sokszor tesztelt pite recept is (ez is nagyon egyszerű).
a pogácsa nekem sem az erősségem, de a krumplis a barátoknál átment a teszten, és jól vizsgázott |-)
kíváncsian várom a beszámolót ;-)

-Ani- 2010.09.13. 14:23:41

@ditlzon: Köszönöm ha küldesz néhány receptet, mert akkor biztosan meg is csinálom :) nagyon örülnék neki. Elérhetőségemet elküldtem neked. :)

ditlzon 2010.11.03. 12:54:51

gondoltam, elküldöm a linket, hátha kedvet kapsz hozzá! én biztos megcsinálom 7végén. imádom a sütőtököt :-P
veravegakonyhaja.blogspot.com/2010/11/sutotoktorta-karamellizalt-dioval.html

-Ani- 2010.11.03. 17:58:19

@ditlzon: Hatalmas sütőtökök teremtek a kertünkben.... most is azt sütöttem. :) Ez a recept nagyon szimpi, lehet, hogy én is kipróbálom. :)

ildsisy 2010.11.03. 18:58:39

Az igaz, hogy éppen pirítóson sült pulyka máj szeleteket eszem, itt, vacsorára és tea, -de Anikám, végig enném az összeset amiket leírtál!!!! Meg kell őket csinálnom apránként, csorog a nyálam... :):)

-Ani- 2010.11.03. 19:30:45

@ildsisy: Hű nagyon finom vacsid van! Jó étvágyat! :))

zoltan1 · http://www.ferfivilag.freeblog.hu 2010.11.09. 14:35:57

Jessza, mennyi komment! Az étel meg az egészség jó témák. Ügyi vagy. Ezenkívül kreatív. Mindig ezt írom, remélem, szereted olvasni, mert én mindig komolyan gondolom, addig még sosem rutinból írtam.
Ennyi, egyszer nagyon szívesen ennék a főztödből. Remélem egyszer össze tudunk jönni személyesen is.

-Ani- 2010.11.09. 15:13:25

@zoltan1: Naná, hogy szeretem olvasni! :))) én is remélem :)

alliteracio · http://napipuszi.blog.hu 2010.11.14. 06:11:07

hehhe, vasárnap reggel lévén, remek itt "kutakodni" nálad, és bár az előbb már a pizzáknál megkordult a gyomrom, most már tök éhes is lettem! (pfff...."hajnali" hatkor :)))))))))
Ó, AZ A RAKOTT KALÁÁÁÁÁCS!!!!... húúúúúúúú.............. De gyönyörű! És ahogy részletezted, legalább olyan fenséges lehet az íze is, mint a képe! ;)

A sztrapacskát mi is imádjuk, és MINDENHOGYAN!!!!!!!!!!!!!!!! :) A juhtúrósat különösen (de én felesbe szoktam a sima túróval, hogy ne legyen olyan "csípős" vagy mi....), sok tejföllel, szalonnakockával.....
A vadasmártásodat viszont szó szerint úgy készítem, mit te, tök jó így, és valóban az az ízvilág, mint írtad!!! :)
Na, függetlenül attól, hogy már megvan a mai menü a fejemben, én itt most olyan jókat "csemegéztem", hogy csuda! :)))) És persze lesz még jövő hét, meg azután is! ;) Úgyhogy memorizálok ám!!! :)))

Puszillak drága Anikám és sok szeretettel gondolok rád! :)
-Ági-
süti beállítások módosítása