2008.06.08. 08:00 | Szerző: -Ani-
Tegnap délután befőztem a pénteken leszedett cseresznyét. Midíg kicsit fogcsikorgatva állok neki, de aztán örömmel tölt el a kész befőttek látványa. Nem beszélva arról, hogy ez teljesen bio. Jó tíz évvel ezelőtt hallottam egy doktornőtől, hogy a szalicil milyen veszélyes, nem bontja le a szervezet, raktározódik a májban. Ő mondta, hogy anélkül is el lehet mindent tenni, azóta én is eképpen járok el. Lényege a tisztaság, és a hibátlan gyümölcs. Már a családom is tudja ha én befőzök, a konyha patikává változik, és rajtam kívül nem csinálhat ott, akkor senki semmit. Eleve cimke meg hasonló rondaságok nélkül, tisztán teszem el az üvegeket, de akkor is mosogatógépben vagy anélkül  újra kimosom és forró vízzel öblítem. A kupakokat külön kis szaliciles vízzel kifőzöm. Mindent csírátlanítani kell, cukrot sem teszek csak keveset és kis szegfűborsot hozzá. Ha a forró gyümölcsöt kiszedtem az üvegekbe, celofánt teszek rá, aminek a tetejére szórok egy kevés szalicilt, az van a celofán és a kupak közt, utána csavarom rá a kupakot és száraz dunsztba teszem. Nem szabad lötyögtetni, hisz akkor elázhat a celofán és a szalicil belekerülhet a befőttbe. Így készül a paradicsom, a lecsó és a lekvárjaim is. Egy régi szakácskönyvben találtam bodza-
lekvár receptet, nagyon egészséges, azt is szoktam elrakni, sőt kökényt is. Ezek macerásak, de finomak, a kökény olyan mint az áfonya vadak mellé nagyon jó. Azért írtam ezt le, mert mindíg csodálkoznak ezen a tartósító nélküli dolgon. Intenek egyet, a dédmamájuk is hosszú életű volt pedig szalicilt evett. Helytelen gondolkodás, gondoljunk csak bele, a dédi élete során mennyi mérget, antibiotikumot stb. fogyasztott, és mi mennyit! Nem kell az immunrendszerünket tudatosan rongálni! Különben nem utolsó szempont az sem, hogy lehet télen villogni, büszkélkedni a saját művünkel telerakott spejzzal. Hm... és ehhez még vidékinek sem kell lenni...

Van egy Elo angol kezdő csomagom 1-32 lecke, eladó.
Itt megnézheted:www.vatera.hu/elo_kezdo_csomag_73446480.html
licit nélkül megveheted

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr51508549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása