2013.11.18. 13:22 | Szerző: -Ani-

Tegnap grillezett harcsafilét és pipimellet, készítettem ebédre zöld fűszeresen, rengeteg zöldségkörettel, gombával, és rizzsel. Majd azon gondolkodtam, hogy kéne sütni valami könnyű sütikét az én édesszájú galambomnak és fiókámnak. Volt a hűtőszekrényben fél kilogramm túróm, törtem a fejem.... Lusta asszony rétese Apcinak bejön, de Marcinak nem, Marcit faggattam, ő valami habosat szeretne... Hm... Rákóczi túrós, de az elég macerás, végül kicsit leegyszerűsítettem és fincsi süti lett belőle.
A tésztához: 6 kanál lisztet tettem a tálba, hozzá 2 kanál cukrot, kb. 6dkg vajjal elmorzsoltam, ezután került bele 2 tojássárgája, fél citrom reszelt héja, és egy pici tejföl, hogy gyúrható legyen.
Tepsibe nyújtottam a tésztát, picit megszurkáltam villával és betettem közepes lángra félig megsülni.
Addig a krémhez: 50dkg túrót simára kevertem, a másik fél citrom reszelt héjával, 1 vaníliás cukorral, 2 tojássárgájával, kb. 4 evőkanál cukorral és kb. 5-6dkg vajjal.
Hamar megsült a tésztám, a félig sült tésztát jól megkentem a fincsi házi baracklekvárommal, majd erre kentem rá a túrókrémet és visszatettem drágaságomat a "szoliba", az az a sütőbe had piruljon, süljön egy kicsit.
Habocskához a tetejére: a négy tojás fehérjét kb. 3 evőkanál cukorral szép bársonyosra, és keményre felveretem. Amikor már félig kemény a hab, akkor érdemes lassan a cukrot hozzáadagolni, így tuti jól sikerül.
Szépségem a sütőben, amikor már állta a paskolást, nem horpadt be a teteje, akkor kivettem és újabb baracklekvár kényeztetés következett, jól megkentem ismét. Végül ráhalmoztam a tojáshabot, és egy röpke rózsaszín pirulásig betettem a sütőbe.
Ilyen lett... voilá!


Rákóczi túrós.jpg

Nem is volt olyan macerás, és fincsire sikeredett! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr95641670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása