2012.02.01. 07:00 | Szerző: -Ani-

Valamikor december elején olvastam Merklin Tímeától egy cikket: „Szellőzködni kíván a lélek” címmel, dr. Bagdy Emőke pszichológus szombathelyi előadásáról. Nagyon tetszett, amit olvastam, hisz engem is régen foglalkoztat ez a téma. A lelkünkben rejtőzködő szégyen, titok, harag megbetegítő erejéről beszélt a doktornő. Minden érzés átjárja a testünket, és az elfojtott régi sérelmek depressziót és komoly betegségeket hordoznak magukban. Az agy által kapott információ elönti az egész testünket, behatol a sejtjeinkbe, az egész lényünk átéli a szorongást és az örömöt is. Hány éjszakát hánykolódtam már álmatlanul, rágódtam, agyaltam dolgokon! De ez nem megoldás, ennek a vége szokott csúnyán végződni. Nem először olvastam arról, hogy akivel szemben haragot hordozok, azzal szemben egy függőségi viszonyban vagyok. El kell engedni! Minden hitgyülekezet megbocsátásra buzdít, mert ez így van, ha táplálod a haragod ellene, azzal csak erősíted továbbra is ezt a pusztító kapcsolatot. Én is sokáig úgy voltam vele, hogy lári-fári, ha bántottak képtelenség elfeledni, nem haragudni. Idő kellett hozzá, hogy rájöjjek, milyen csodálatos dolog a lelkem megtisztítása, a megkönnyebbülés.

A doktornő így beszélt erről: „Fel kell hozni az érzéseket a tudatos tudatba, emlékezni kell, és elmondani, kimondani őket. A beszéd-csatorna kivezeti a feszültséget. Elpanaszolod, elsírod. Az időtlenségből visszahozod az időbe. Abban a szép szavunkban, hogy „megkönnyebbülés”, benne van a „könny”! Így történik a szív felszabadítása. A szeretetkapcsolatok is segítenek: öleld át, aki rosszul van, és a szív koszorúerei kitágulnak. Adj neki szeretetet, és mindjárt jobb állapotban lesz. Ha egy párkapcsolat állandóan számonkéréssel, szemrehányással, rágódással terhelt, a szív reagál: összeszorul. Ha meg akarjuk őrizni a párunkat, ne kritizáljuk folyton. Senkinél nincs az igazság, csak szubjektív élmények tudnak egymással csatázni. A lélek szellőzködni kíván. Keressél egy barátot, akinek heti egyszer fél órában elmondod, ki tett veled szörnyűt, és te mi rosszat tettél. Aztán ő is elmondja neked. Amíg öblögeted a lelkedet, a sejtjeidet, megszünteted a „rosszat”, nincs tovább, a mélység már nem őriz, nem betegít meg.”


 

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr424039233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása