2011.03.24. 07:00 | Szerző: -Ani-



Taci (Kacat) küldte a videót, örültem neki, mindjárt meg is született a bejegyzés a fejemben kedvenc témámról, a nevetésről. Eszembe jutott a gyerekkorom, mennyire imádtam nevetni, sőt most is imádok. Gyerkőcként, amikor nálunk nyaralt egy másik gyerek és aludni kellett, hányszor de hányszor jött be az apukám takarodót fújni, és majd megfulladtunk kispárnába temetett fejjel a röhögéstől, és képtelenség volt abbahagyni. Hogy min nevettünk? Semmin. Csak úgy, de azt nagyon. Aztán az iskolában, a legszigorúbb tanárnál, amikor az órán ment körbe a „röpcédula”, rajta egy popsi rajz, amiből vonalak jelezték a hangot és a szöveg: púúúú! Először csak kuncogás, a tanár szigorú, kémlelő tekintete, majd kirobbanó röhögés. Egy ilyen röhögés balesetet is okozott, ugyanis annyira nevetett az egyik lány, hogy szép nagy tócsa keletkezett a padja alatt. Első gyerkőcöm szülése után frissen szült anyukák feküdtünk a kórteremben, beszélgettünk, majd a beszélgetés jajgatós röhögésbe fulladt, amire aztán bejött az ügyeletes orvos. Szegény császározott mamák szenvedtek a vígabbnál vígabb történetektől. Emlékszem azon vihogtunk a legjobban, amikor valaki azt mesélte, hogy véletlenül szellentett egyet előtte a férje, majd zavarában beverte a szekrénybe a fejét, amitől sikeredett egy hatalmas ráadás puki is. :) Az élet produkálja néha az igazi kabarét. Szeretem mosolyogva kezdeni a napot, mert tényleg működik a mondás, hogy: „Mosolyogj, és a világ vissza mosolyog rád!” Erről már írtam egy korábbi bejegyzésemben. Multikban a bevásárló kocsit toló morcos asszonyokról, az idegbeteg pénztárosokról…. Mert olyan nagy dolog lenne, ha mosolyognának? Bizton mondhatom, hogy engem ezeken, a helyeken megismernek, szeretnek, mert mindig jó kedvem van, és mindig van egy-két jó szavam az eladókhoz, pénztárosokhoz. Egyre több kutatás bizonyítja, hogy a pozitív gondolatok, és a nevetés jótékony hatással van a szervezetünkre. Hátha még társul hozzá néhány elismerő szó, amit nem csak kaphatunk, de mi is adhatunk másoknak! (mint a filmben)
Olvastam például, hogy a közhiedelemmel ellentétben az arc kevésbé ráncosodik nevetéskor: ilyenkor 17 izom mozog egyszerre, aktivitásuk pedig feszesíti a bőrt. Tehát, aki nevet az szép is. A nevetés ugyanakkor jót tesz a szívnek, javul a vérellátása, csökkenti a stresszhormonok képződését, megkönnyíti az érfalak munkáját. Japán tudósok szerint, csökkenti a vércukorszintet. A mosoly magabiztos benyomást kelt, bizalmat ébreszt, és különben is szívesebben barátkozunk humoros emberekkel.
”Csillapítja a fájdalmat. Csökkenti a gyulladást. Erősíti az immunrendszert. Kalóriákat éget el. S mindezt egyszerre. Mielőtt a legközelebbi patikába szaladnánk beszerezni ezt a páratlan csodaszert, jobb, ha tudatosítjuk: ez nem kapható semmilyen gyógy- vagy közintézményben. Az egyetlen hely, ahonnan elővarázsolhatjuk, mi magunk vagyunk.”
Már az ókorban hittek jótékony hatásában. No, és a középkor udvari bolondjai? Hozzátartoztak a királyi rezidenciához.
A mai világban akiknek megadatott, hogy könnyű szívvel, nevetve járják az élet útját, és élik a hétköznapjaikat általában egészségesebbek, életrevalóbbak, mint pesszimista embertársaik.  Egy kiadós röhögéssel úgy megtornáztatjuk hasizmainkat, mint egy sor felüléssel, ráadásul napi 10-15 percnyi kacagással 50 kilokalóriát égetünk el.

szerintem.blog.hu/2009/06/07/bruhaha_tomeg_pszichologia

szerintem.blog.hu/2008/01/28/depresszio_miert
 

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr552766897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jazoli 2011.03.24. 09:13:20

Hálásan köszönöm! Jól indult a napunk. A héten beszélgettünk a barátainkkal erről a videóról (igaz csak a feléig volt meg), de sehol nem találtam meg. Hála, hála Neked, és Kacatnak!
Én sírtam is rajta, mert volt benne egy mondat, ami majd 14 évvel ezelőtt megváltoztatta az életemet.

-Ani- 2011.03.24. 12:20:19

@jazoli: Örülök, hogy tetszett. Engem is megérintett. :)

2011.03.25. 06:37:24

Bizony, azt mondják, negyven éves korára mindenkinek olyan arca lesz amilyet megérdemel :)

-Ani- 2011.03.25. 11:32:00

@anyuss: Főleg idős embereknél lehet olvasni az arcról. Vannak olyan jóságos arcú nénik, bácsik tele nevetőráncokkal. De láttam már sok megkeseredett arcú idős embert, persze ettől még nem rosszak. A gonoszokról ne is beszéljünk, mert bizony van olyan is és igen is kiül az arcukra. :)

bélla 2011.03.25. 13:24:06

@-Ani-Köszönöm Annika és eztet neked küldöm :)

@anyuss: : Nékem aszongyaja az asszony: te bélla ahugy öregsző' egyre jobb pali lesző.
Mondok néki, akkor nagy bajba lesző majd a szociálistaotthonba mer majd minden öreg szatyor engem akar...a szatyorjába pakóni.
Szinte má' hallom is:
...hogy mecsoda egy férjfi ez a bélla...jaaj!

szittyazoli 2011.03.25. 13:53:46

@-Ani-: én is köszönöm...:)

@bélla: szerintem nem kéne aggódnod, biztos csak az asszony látása homályosul lassan az együtt töltött éveitek alatt.

mErzsébet 2011.03.25. 16:45:32

Bizony jól látod ,minden visszatér a kiindulási helyére ,és akkor jobb jót kapni ,útjára indítani.

2011.03.26. 10:05:38

@bélla: Persze mert a korral az asszony bölcsebb lesz, a pasi meg hiúbb, ezért az asszony tudja h többet kell dicsérni :)

bélla 2011.03.26. 17:00:53

@anyuss: hú az annya mindensígit néki, hát innen fujj a szé'.
...majd edok én ennek, csak még eccer mongyon rólam valami jót.
süti beállítások módosítása