2011.02.08. 09:57 | Szerző: -Ani-

Tegnap a depresszióról írtam, ma a másik őrülettel foglalkozom, a fogyókúrával. Manapság nem találsz újságot, ami épp nem egy sikeres fogyókúra receptet ajánljon neked. Ha azt  mind végig enném, esküszöm kövér lennék! Norbi beszélt egyik nap a tévében a fogyásról, valami ilyesmit mondott: Nem létezik fogyasztó étel és ital. Az a lényeg, ha eszel nem mindegy, mit eszel, és ha a kajálást választod, mozogni is kell hozzá. Ez így van! Én mindenesetre észrevettem, hogy amióta nem rettegve eszem, hogy jaj Istenem ez hizlal, hanem úgy eszem, hogy ez a javamra válik, szép leszek tőle, azóta megehetek bármit, nem hízok. Persze ez nem azt jelenti, hogy zabálok, azt eszem, amit szeretek, és nem mértéktelenül. Én hallgatok a testem szavára, nem érdekelnek a hülye fogyókúra receptek, így azt eszem, amit a szervezetem megkíván. Már a tudósok sem szajkózzák, hogy szüksége van a szervezetnek a húsra, csak akkor eszem, ha megkívánom, ez nagyon ritkán van. A zöldség és gyümölcsfogyasztással energiát adunk a szervezetünknek, sok vitamint juttatunk be, és az életkedvünk is fokozódik. Csökken a rákos megbetegedés esélye, köszvény, magas vérnyomás, cukorbetegség mind, mind kiküszöbölhető vele. A kevesebb zsír és több vitaminfogyasztásnak köszönhetően sokkal fittebbek leszünk. Én például nem vonom meg magamtól a szénhidrátokat, a zsírt a húst lecseréltem rájuk. Sokkal könnyebb az emésztésem, egy kaja után nem fáradok el, hamarabb átmegy a szervezetemen az étel, nem kínlódik a gyomrom az emésztéssel. Husit mi általában szárnyast eszünk, és halat, kis mennyiségben, sok zöldséggel kombinálva nagyon kellemes. A vitaminok garantálják a hosszú egészséges életet, megelőzhető velük a rák, erősödnek a kötőszöveteink, és megújul a bőrünk. A szabadgyökök sakkban tartói és a fiatalság forrásai a béta-karotin, C-vitamin, és az E-vitamin. A béta-karotint akkor tudja a szervezet felhasználni maradéktalanul, ha a zöldséget rövid idő alatt pároljuk meg, ugyanis a párolás feltöri a sejtfalat, felszabadul belőle a béta-karotin, amit a szervezet ebben a formában már jól fel tud használni. Az E-vitamin tartalmú zöldségeket: paprika, fekete retek, spárga, kelkáposzta, pici olajjal, salátaolajjal érdemes enni, mert az segíti a vitamin felvételét a szervezetbe. A savanyú káposzta, amit én nem szeretek kis mennyiségben tartalmaz B12 vitamint, nagyon egészséges! A zöldségek és gyümölcsök még azért fontosak, mert sokféle ásványi anyagot is tartalmaznak. Ezekre szüksége van a csontozatunknak, izmainknak és nekik köszönhetően tudunk gondolkodni, mozogni, energiát termelni, vízháztartásunkat egyensúlyban tartani. Sokáig azt hittem ballasztanyagok többsége a gabonákban van. A ballasztanyagok védik a bélrendszert, csökkentik az éhségérzetet, és bizony rengeteg van a bogyósgyümölcsökben, burgonyában, almában, zellerben, káposztában, sárgarépában stb. Persze nincs finomabb és egészségesebb ha ezeket a zöldségeket, teljes kiőrlésű gabonából készült termékekkel fogyasztjuk. Ettől még jó kedvünk is lesz. Szerintem, ha az egyszerű ételeket helyezzük előnybe, egészségesebbek leszünk, és akkor egy héten egyszer nyugodtan belefér, egy kiadós, magyaros akármi, vagy tortázás. Régen sokkal egészségesebbek voltak az emberek, mert gondoljunk csak bele, egész héten egyszerű ételeket fogyasztottak, főzelékeket, tésztákat, zöldséget, gyümölcsöt, tejtermékeket, és csak hétvégén ettek húst. Na ez így lenne jó most is! Én például utálok reggelizni! 15 órákat is pihen a gyomrom, csak folyadék van bennem, és bekapkodok egy-két szőlőcukrot. Sokan, amikor ezt meghallják, hüledeznek, hogy ezt nem szabad. A fenéket! Nekem ez így jó! Mindenkinek saját magának kell megtapasztalnia, mi az igazán jó neki. Az „aranyszabályokat” az a jó, ha mi írjuk magunknak. Nem eszem húst csak ritkán elvétve, felvágottat sosem, még gépsonkát sem, nem azért mert, hanem azért mert utálom. Viszont eszem isteni rozskenyeret, mindenféle péksüteményt, sok zöldséglevest, főzeléket, sőt még a rántottát is reszelt répával és zellerrel sütöm (király!). Imádom az almát! És eszem csokit! Mert nekem az jó.  Lehet, hogy nagy az összevisszaság irományomban, de meg akartam osztani veletek fogyás-hízásról való véleményemet. Betekintést engedtem életem ezen részébe, és ha valamit jónak találtok, vagy tudtok hasznosítani, nagyon örülök. Akkor már nem volt hiába a reggeli másfélórai ügyködésem a gép előtt. Jókedvű, nem hizlalós de telipocis szép napot mindenkinek! :)



A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr612646262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szittyazoli 2011.02.08. 16:42:35

nem volt hiábavaló. klassz kis anyagot kalapáltál össze. :).

jazoli 2011.02.08. 21:57:42

Na hozzád se megyek ebédre:))
TERMÉSZETESEN azzal amit írtál maximálisan egyetértek. De én egy gyarló gyenge ember vagyok. Nem tudok ellenállni a jó kajáknak. Ezt ellensúlyozván eszek egy marék vitamint, meg mozgok rendszeresen, és tök jól érzem magam. Azt hiszem ez a lényeg: érezzük magunkat jól a bőrünkben, ki így, ki úgy.

-Ani- 2011.02.09. 09:02:55

@jazoli: Erről írtam. :)) Az egész család szeret enni, a kisebbik fiókámon látszik is. Főzök finomakat, és csak én vagyok kicsit más mint a többiek. :) De azért én is "bűnözök" rendszeresen, viszont a hétköznapokban tudom ellensúlyozni, no meg a szerencsés alkat... szokták mondani. Igen, a lényeg: Érezzük jól magunkat a bőrünkben! Az a legfontosabb! :))

ditlzon 2011.02.09. 09:26:22

Jó kis írás, azt hiszem ugyan úgy gondolkodunk ;-)
ha jól belegondolok, azt hiszem soha nem fogyókúráztam, max diétáztam. igen, szerencsés alkat vagyok.
Egy jó ideje csak joghurt-lenmagpehely-zabpehely keveréket reggelizem (igen, igen minden reggel, tudom, mazohizmus), de istenbizony kitart délig, laktató és finom, főleg egy kis mézzel. A húst már nem kívánom annyira, leginkább 7végén fogyasztom (elég is, untig elég), 7közben legtöbbször itt ebédelek: abrakolo.hu/, nagyon izgalmas ételeket készítenek. Fehér kenyér helyett extrudált kenyeret, v teljes kiőrlésűt eszem. Sok víz!, gyümölcs, párolt zöldség. persze ha tehetem egy kis sütit belapátolok a déli kávé mellé, de szerintem ennyi jár. Ja, és a heti rendszeres mozgást ki ne hagyjam! és ez így nagyon jó! :-)

-Ani- 2011.02.09. 09:50:22

@ditlzon: Szeretem a zabpelyhet, beáztatom tejbe vagy joghurtba egy-két órával fogyasztás előtt, vagy már este. Pici mézzel, szoktam bele tenni aszalt gyümölcsöket apróra vágva, vagy egy nagy reszelt almát. Fincsi. Én is szeretnék egy olyan helyen ebédelni! :) Nagyon tetszik! :)

ditlzon 2011.02.10. 09:14:47

@-Ani-: tegnap kiderült, h rosszul táplálkozom, pedig azt hittem, h egész jól sikerült megreformálnom az étkezéseimet. de tévedtem. :-/
tegnap integettem :-) (munkaügyben tekeregtem arra ;-))

-Ani- 2011.02.10. 17:34:40

@ditlzon: Sajnálom.... :( bár ne búsulj, tél végén mindenkinek van valamilyen hiánya..... ilyenkor jöhetnek a multivitaminok!
Ej, legközelebb ne csak integess, be is nézhetsz! :)
süti beállítások módosítása