2010.07.08. 08:00 | Szerző: -Ani-

Opatija, Abbázia, vagy ahogy a horvátok hívják a horvát Monte Carlo. A tenger melletti természettel, parkokkal, sétányokkal, strandokkal és régi osztrák-magyar villákkal.
A Monarchia idején, és az akkor épült villákban itt telelt az arisztokrácia az enyhe mediterrán éghajlat miatt. Ma ezekben a villákban szállodák működnek, vagy több apartmanossá alakították át őket, luxusnyaralásokra épült ki jelenlegi formája.
Ezekről az épületekről írtam az első beszámolómban, mi egy kicsit később, talán a XX. század elején épült villában béreltünk apartmant. Mindenfelé ápolt parkok gyönyörű növényekkel, a Szent Jakab parkban a világ távoli részeiről hozott növényekben gyönyörködhetünk. Még egy kis történelem: Az 1848-ban lemondott I.Ferdinánd osztrák császár és cseh király felesége, Mária Anna Karolina jött ide kúráltatni magát 1860-ban, ezután lett népszerű az elit körökben. Fiume kikötőjének kiépülésével és az 1884-ben a vasút átadásával kedvelt üdülőhellyé vált. Ebben az évben nyílt meg az első szálloda a ma háromcsillagos Kvarner, amiről sok képet készítettem, és egy ugrásra laktunk tőle, csodálatos este kivilágítva. Rengeteg művész, több király és I. Ferenc József is pihent Abbáziában, a róla elnevezett sétányt, minden este bejártuk. Szanatóriumok is működtek itt, amiket többnyire magyar orvosok vezettek. Károly király 1918-as gyermeknyaraltatási akciójának keretében 20 ezer gyermek utazhatott Abbáziába, köztük volt József Attila is, de nyaralt itt Jókai Mór, Füst Milán, Bródy Sándor. Móra Ferenc 1927-ben utazott ide, akkor Olaszországhoz tartozó Abbáziába, és a Jeanette villában írta meg négy hét alatt az „Ének a búzamezőkről” című művét, ezt magyar nyelvű emléktábla hirdeti a villa oldalán. Nem tudtam igazán kihámozni, de amikor hazajöttünk gyorsan utánanéztem a csillagoknak, amik a talpunk alatt voltak, hírességek nevével akár csak Hollywoodban. „Opatijában található a Horvát hírességek sétánya. A Palace Hotellel szemben, a Slatina strandon, minden évben nyolc márványcsillagot helyeznek el egy-egy horvát kiválóság nevével. A jelöltek a tudományos, művészeti életben és a sportban elért kiemelkedő teljesítményért kapnak csillagot.” Csodálatos fagylaltot mérnek, nagyon szerettem, finomabb a mienknél, és hatalmasat merítenek, ami náluk egy kuglica és 6-7 kúnába kerül. Nem vagyok húsevő, azért ettem egy kis raznyicát, de isteni finom a tintahal, picit lisztben megmártva és bő olajban kisütve, sültburgonyával. A fiúk mindenfélét megkóstoltak, és ízlett  nekik minden. A városka szép tiszta, és az éjszakai élet pezsgő. Minden éjjel zenére aludtunk el, az alattunk lévő szállodában élő zene volt, a világ nagy slágerit adták elő. Romantika ezerrel! :)

Innen szólt a zene éjszakánként



Egy eladó villa, hm.. meg kéne venni :)
Itt a Fernc József sétányt jelző tábla

Kvarner szálló
Ez is a Kvarner








Estefelé előjöttek a rákocskák, nem nagyon látszik, bekereteztem
Miénkről itt a katalógus, készítettem én is képeket, ez így egyben jó.... talán majd legközelebb :)

Előző bejegyzés:
szerintem.blog.hu/2010/07/03/egy_kis_elmenybeszamolo_1

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr692137102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ildsisy 2010.07.09. 11:57:25

Nagyon érdekesek a történetek a történelemből. De az is ahogy leírod ahol voltál. A képek alapján is már ott is voltam lelki szemeim előtt!!!
Nagyon szép helyen voltál! :)
Ide is el kell mennünk, és nyáron... :)

jazoli 2010.07.09. 21:50:38

Tanulunk Tőled:) Szép hely, főleg a katalógus jobb alsó képe tetszik! Kávézzunk ott!!!

-Ani- 2010.07.09. 21:57:46

@jazoli: Akkor hozzál cukrot! :))
süti beállítások módosítása