2010.03.16. 07:00 | Szerző: -Ani-

Dél-Olaszországban Alberobello Puglia régiójában, Bari megyében találhatók a Trullik, 1996 óta az Unesco Világörökségének része, közel 1400 áll belőlük. Bájos kőépületek kúp alakú tetővel. Eredetileg cement, habarcs nélkül épült, mészköveket fektetve egymás tetejére. Egy olyan technológia, amely túlélte a történelem viszontagságait napjainkig. Rendkívüli példája az emberi leleményességnek, mivel a legenda szerint, azért épültek így ezek az épületek, mert a föld ura nem akart adózni az építmények után, a terület szemre vétele során gyorsan és könnyen le lehessen bontani, majd újraállítani. (már amennyire a fordításból ki tudtam bogozni)
Acquarossa a hegyek között található olajfaligetek és gyümölcsösök veszik körül. Mivel elhagyott falu volt egy helyreállító projekt révén a Trullikat felújították, rendbe hozták, egy igazi paradicsomot varázsoltak belőle, amiket ha jól olvastam ki lehet bérelni.
El tudnék képzelni ott egy pár hét nyaralást. :)

”A trullókat a környékről származó csiszolt mészkődarabokból építették fel, alapozás és habarcs nélkül. A négyszögletes szobáknak apró ablakokat építettek, a kandallókat pedig az 1,5-1,8 m vastag falba mélyítve építették. Az építményeket chianche-nek nevezett 5–7 cm vastag mészkőlapokkal burkolták, amelyeket kúp-szerűen illesztettek egymáshoz. A tető csúcsát általában díszítették. A belső terek kialakításánál, így emeletek hozzáadásához, fát használtak. A többszobás trullók esetében minden szobához külön kúpos-tető tartozik. Az épületeket fehérre meszelték.”(Wikipédia)














Fotók: Adriano Bacchella / Mandarine

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr91841842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szittyazoli 2010.03.16. 08:56:11

ahogy a habarcs nélküli technológiát olvastam, és a mobilizálhatóságot... ősink jurtái jutottak eszembe. gondolom ők azért nem alkalmazták annak idején mert ennyi követ nehézkes lett volna a nomád életmódjuk mellett költözéskor mobilizálni. :)
én alapvetően a fát favorizálom az otthon fogalmával kapcsolatban, de ezekből a falakból olyan melegség sugárzódik (még a képeken keresztül is), hogy rá tudnának beszélni lakjak egy ilyen kis "pecóban". ...legfeljebb a kertben felállítanék egy jurtát, jól jönne ha netán az asszonnyal összevesznék. :)

-Ani- 2010.03.16. 09:12:12

@szittyazoli:Az én üknagymamám háza, nem sokban különbözött ettől. Jaj, nagyon barátságos, csupa melegség sugárzott a házából. Imádtam odajárni.:)))

jenever 2010.03.16. 18:18:04

ó, ahogy nézegettem a épeket, nekem is ez volt az első gondolatom, hogy milyen jó is lenne egy ilyenben lakni!!!

szép estét :))

jenever 2010.03.16. 18:18:39

persze a Képeket nézegettem... :)

nemiswan 2010.03.16. 18:54:00

Cuccolok,pont megfelelő a pecó :))
szívesen élnék benne,tényleg olyan melegnek tűnik ..

-Ani- 2010.03.16. 19:02:10

@nemiswan: Lányok! Költözünk!:)))

szittyazoli 2010.03.16. 19:42:09

mi az, hogy lányok:) úgy emlékszem én voltam itt legelőször. jegyek érkezési sorrendben! (ezt a nőisoviniszta csapatot)...legalább had menjek a kis jurtámmal a ház mellé valahová...aztán behívhattok néha kávézni. :) úgy is kell valaki aki vizet hoz a patakból. titeket megennének ott a farkasok. hrrrrr.
süti beállítások módosítása